خواص عسل برای کبد

خواص عسل برای کبد

عسل، این ترکیب شیرین مغذی که از دل طبیعت بیرون می‌آید، دارای خواص بی‌شماری می‌باشد. بسیاری از افراد، عسل را در درمان سرفه و التیام زخم مفید می‌دانند. اما مطالعات اخیر نشان داده‌اند که عسل، علاوه بر بهبود علائم بیماری‌های مختلف، می‌تواند به بهبود عملکرد ارگان‌های داخلی بدن، نظیر کبد، قلب و مغز نیز کمک کند.

خواص عسل برای کبد

کبد یکی از بزرگ‌ترین ارگان‌های داخلی بدن است که نقش مهمی در ذخیره انرژی، حذف سموم، تولید و ترشح صفرا، عملکرد بهتر سیستم گوارش، آسان کردن هضم و متابولیسم مواد غذایی و داروها دارد.

در سراسر جهان، میلیون‌ها نفر به بیماری‌های کبدی که رایج‌ترین آن کبد چرب، سیروز کبدی و هپاتیت است، مبتلا می‌باشند. تا کنون درمان‌های مختلفی برای بیماری‌های کبدی ارائه شده است و بسیاری از مواد غذایی، می‌توانند در پیشگیری از بیماری‌های کبدی و درمان آن‌ها نقش داشته باشند. یکی از مواد غذایی که در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، عسل طبیعی می‌باشد.

ایجاد تعادل باکتری‌های مفید موجود در روده

مطالعات نشان داده‌اند کبد سالم، در تعادل باکتری‌های مفید موجود در روده، نقش مهمی دارند. تعادل دراین باکتری‌ها، به هضم بهتر مواد غذایی و مقاومت در برابر آسیب‌ها کمک می‌کند. عسل طبیعی، منبع خوبی از این باکتری‌های مفید است و حاوی شش گونه از لاکتوباسیلوس‌ها و چهارگونه بیفیدو باکتریوم می‌باشد.

تقویت سلامت کبد و دفع سموم موجود در بدن

همچنین مصرف عسل طبیعی سلامت کبد را تقویت کرده و باعث دفع سموم موجود در بدن می‌شود.

کنترل قند خون در بیماران مبتلا به کبد چرب

یکی از وظایف مهم کبد، کنترل قند خون می‌باشد و آسیب به کبد و داشتن کبد چرب می‌تواند، در افزایش ابتلا به دیابت نوع دو، نقش داشته باشد. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند، مکمل عسل از طریق یک سری از فرایندهای متابولیک، می‌تواند در کنترل قند خون نقش داشته باشد. بنابراین مصرف عسل در بیماری‌های کبد چرب و دیابت توصیه می‌شود.

جلوگیری از استرس اکسیداتیو

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های عسل، خواص آنتی اکسیدانی قوی آن می‌باشد. عسل طبیعی سرشار از پلی فنول‌ها است. ترکیبات موجود در عسل می‌تواند، از استرس اکسیداتیو که باعث صدمه به سلول‌های کبدی می‌شود جلوگیری نماید.

پیشگیری از سرطان کبد

مطالعات نشان داده‌اند که عسل طبیعی می‌تواند، روی سلول‌های سرطانی و توموری اثر بگذارد و تقسیم سلولی آن‌ها را متوقف کند و این کار را اغلب از طریق کاهش بیان سایتوکین‌های التهابی در داخل بدن انجام می‌دهد. از طرف دیگر، محتوای موجود در عسل می‌تواند، سمیت عوامل شیمی درمانی را نیز کاهش دهد. بنابراین مصرف عسل را می‌توان عاملی در جهت پیشگیری از سرطان دانست.

جلوگیری از تحلیل رفتن و التهاب سلول‌های کبدی

در یکی دیگر از مطالعات صورت گرفته، نشان داده شد که عسل، به عنوان یک محافظت کننده طبیعی از سلول‌های کبدی، در برابر آسیب‌های دارویی عمل می‌کند و از تحلیل رفتن سلول‌های کبدی و التهاب آن‌ها جلوگیری می‌کند.

محافظت از کبد برابر برخی داروها

همچنین در یک بررسی حیوانی در موش‌های مبتلا به سل، نتایج نشان دادند، عسل از سلول‌های کبدی در برابر آسیب‌های ناشی از داروهای ایزونیاسیدی و ریفامپیسین‌ها محافظت می‌کند. هرچند این مطالعه روی مدل حیوانی صورت گرفته است، اما احتمال می‌رود عسل در داخل بدن افراد دارای سل هم، خاصیت محافظت کنندگی داشته باشد.

نتیجه: به نظر می‌رسد که مصرف عسل می‌تواند، در بسیاری از بیماری‌های کبدی نقش کمک کننده داشته باشد و از آسیب به سلول‌های کبدی، جلوگیری کند. بنابراین مصرف روزانه این ماده شفا بخش به میزان متعادل، توصیه می‌شود.

توجه داشته باشید که عسل در صورتی می‌تواند در سلامت کبد نقش داشته باشد، که کاملا طبیعی و خام باشد. زیرا عسل طبیعی و خام، خواص بیش‌تری دارد و سالم‌تر است. تنها راه تشخیص عسل واقعی، آزمایش آن در آزمایشگاه است؛ به همین دلیل برای اطمینان از طبیعی بودن عسلتان، حتما آن را از فروشگاه‌های معتبری خریداری نمایید که عسل‌هایشان را قبل از فروش آزمایش می‌کنند.

ما در درکام، تمامی عسل‌ها را قبل از فروش آزمایش کرده و آن‌ها را با برگه آزمایش ارائه می‌دهیم تا خیال شما هم از بابت اصل بودن آن، راحت شود. شما می‌توانید برای خرید عسل طبیعی درکام به همراه برگه آزمایش، روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

longdom.org

researchgate.net

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *