خواص گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست

مدت‌هاست که در کنار مصارف خوراکی گلاب، از آن به عنوان یک محصول طبیعی مؤثر بر شادابی و زیبایی پوست نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از محصولات آرایشی برای کاهش میزان چین و چروک، حفظ رطوبت و کاهش حساسیت‌های پوستی از گلاب استفاده می‌کنند. در این مقاله سعی شده تا نگاهی جامع به اثرات مفید گلاب بر پوست داشته باشیم.

۱- خواص ضد میکروبی گلاب

پوست ما اسیدی و دارای PH بین ۴٫۴ تا ۶٫۲۵ است. استفاده بیش از حد از صابون‌ها، پاک‌کننده‌های صورت و محصولات آرایشی می‌تواند این تعادل را از بین ببرد. با مختل شدن این تعادل، اسیدیته پوست کاهش یافته و فرصت برای رشد میکروب‌ها و ایجاد عفونت مهیا می‌شود. گلاب با داشتن PH مناسب برای پوست، تعادل را به سطح آن باز می‌گرداند.

۲- خواص گلاب برای درمان جوش

گلاب میزان چربی پوست را متعادل کرده و آن را کاهش می‌دهد. همچنین با متعادل‌کردن میزان اسیدیته پوست، امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را به حداقل می‌رساند. گلاب نه‌تنها امکان رشد باکتری‌ها و تولید آکنه در سطح پوست را کاهش می‌دهد، بلکه به بهبود زخم های ناشی از آکنه و جوش‌ها نیز کمک می‌کند.

استفاده هم‌زمان از گلاب و آب لیمو نیز سبب کاهش میزان چربی پوست و از بین رفتن باکتری‌های آن می‌گردد. باقی ماندن طولانی مدت آبلیمو روی پوست، سبب خشکی و سوزش آن می شود. پس حواستان باشد که مخلوط گلاب و آب لیمو (به نسبت مساوی) بیش از ده دقیقه روی صورتتان باقی نماند و بعد از مدت زمان ذکر شده، صورت خود را بشویید.

۳- آب رسانی بهتر به پوست

گلاب از طریق کاهش میزان عفونت‌ها و آلودگی‌های پوستی و همچنین کاهش لک‌های صورت، شرایط بهتری را برای آب‌رسانی به پوست ایجاد می‌کند. با مصرف گلاب روی پوست خود، قوام و کشش‌پذیری آن را بیشتر کرده و پوست شاداب‌تری داشته باشید.

۴- بهبود چربی و پف کردگی پوست صورت

خواص ضد‌التهابی و خنک‌کنندگی گلاب، هم سبب شادابی پوست شده و هم پف‌کردگی صورت را برطرف می‌کند. اگر یک پنبه آغشته به گلاب را به مدت چند دقیقه روی صورتتان به ویژه در نواحی زیر چشم قرار دهید، تاثیر سریع گلاب را روی بهبود پف‌کردگی و کاهش میزان چربی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

زمانی گلاب می‌توانید این خواص را روی پوست شما داشته باشد که اصل و بدون افزودنی باشد. برای خرید گلاب اصل اینجا کلیک کنید.

۵- فواید گلاب برای پوست‌ حساس

وجود مواد شیمیایی گوناگون در لوازم آرایشی و بهداشتی و پاک کننده‌های صورت، به مرور زمان حساسیت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. گلاب به عنوان یک محصول طبیعی بسیار ملایم و خنک کننده، با خاصیت ضد التهابی خود و بدون داشتن هیچ عارضه جانبی، سبب کاهش میزان قرمزی و سوزش پوست در مبتلایان به حساسیت‌های پوستی می‌شود.

۶- کند کردن پیری پوست

پوست همه افراد به دلیل قرارگرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیایی، استرس، آلودگی هوا، تغذیه نادرست و سبک زندگی ناسالم، در معرض پیری زودرس قرار دارد. همه عوامل ذکر شده به تولید رادیکال‌های آزاد در سطح پوست کمک می‌کنند. گلاب با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، رادیکال های آزاد تولیدی را خنثی کرده و عوارض ناشی از آن‌ها را کاهش می‌دهد.

۷- بهبود بیماری‌های مزمن پوستی

افراد مبتلا به پسوریازیس و اگزما با استفاده از خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی و خنک‌کنندگی گلاب می‌توانند شاهد بهبود اختلالات پوستی خود نظیر قرمزی و سوزش باشند.

۸- مصرف گلاب برای شادابی پوست صورت

همراه داشتن یک بطری اسپری گلاب می‌تواند شادابی خیره‌کنندگی به پوست ببخشد. گلاب با مرطوب نگه داشتن پوست و خنک‌کردن آن، سبب ایجاد احساس تازگی و براق شدن پوست در طول روز می‌شود.

۹- گلاب و حفاظت در برابر آفتاب‌سوختگی

گلاب با خاصیت خنک‌کنندگی خود، سبب تسکین و بهبود آفتاب‌سوختگی می‌شود. اگر به استفاده از کرم‌های ضد آفتاب حساسیت دارید و یا به هر دلیلی از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، گلاب می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای بهبود التهابات پوستی شما باشد.

۱۰- معجزه گلاب در پاک کنندگی صورت

گلاب، با داشتن خواصی نظیر آبرسانی پوست و رطوبت‌بخشی به آن و همچنین دارا بودن خاصیت ضدباکتریایی و ضدالتهابی، می تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده طبیعی پوست مورد استفاده قرار بگیرد. مخلوطی از گلاب و روغن نارگیل نیز می‌تواند علاوه بر تسریع پاک‌کنندگی، غذای مناسبی را برای پوست شما فراهم کند.

جهت افزایش کارایی، گلاب را درون یک بطری اسپری بریزید و سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس پنبه و یا پارچه لطیفی را آغشته به گلاب نمایید و آهسته بر روی صورت خود بکشید.

 

ما در درکام به دنبال فراهم کردن یک سبد غذایی سالم از انواع محصولات غذایی طبیعی برای شما هستیم؛ به همین دلیل بسته‌ای متنوع از عرقیات گیاهی و گلاب اصل کاشان را نیز برای شما فراهم کرده‌ایم. برای مشاهده قیمت گلاب اصل، سفارش این محصول و بهره‌مندی از خواص آن روی باکس زیر کلیک کنید.

منابع:

How to use Rose Water for beautiful skin
Rose Water:Benefits and use
 ۱۰ benefits of rose water for skin

 

 

در انبار موجود نمی باشد
۶۲,۰۰۰ تومان

تهیه شده از ۳۰ کیلو گل محمدی مرغوب
۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
محصول بهار ۱۴۰۰ کاشان
حجم بطری‌ ۸۸۰cc±۲۰
طبیعت گرم و تر
مفید برای پوست، آرامش‌بخش و عطردهنده
نام تولیدکننده: آقای صحرادوست
ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه

در انبار موجود نمی باشد
۱۹,۰۰۰ تومان

۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
محصول بهار ۱۴۰۰ کاشان
حجم بطری‌ ۸۸۰cc±۲۰
طبیعت سرد
تقویت‌کننده کبد، مراقبت از پوست و بهبود جوش
نام تولیدکننده: آقای لطیفی
ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه

در انبار موجود نمی باشد
۲۸,۰۰۰ تومان

۱۰۰% اصل و طبیعی، بدون آب یا افزودنی
محصول تابستان ۱۴۰۰ کاشان
حجم بطری‌ ۸۸۰cc±۲۰
طبیعت گرم
ضدنفخ، تقویت معده و روده و بهبود دل‌درد
نام تولیدکننده: آقای صحرادوست
ضمانت کیفیت + امکان بازگشت وجه

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

15 thoughts on “خواص گلاب برای پوست

  1. Fatemeh says:

    سلام
    من یه بار ابلیمو رو زدم به پوستم نیم ساعت هم گذاشتم بمونه بعد کلی جوش ریختم بیرون و کلا پوستم شد لبو
    حالا میترسم دیگه از ابلیمو استفاده کنم (حتی اگه با یه چیزی مخلوط شده باشه)
    به نظرتون مشکلی پیش میاد یا نه اگه مخلوط کنم و استفده کنم؟
    کسی مشکلی مث من براش پیش اومده

  2. سپیده says:

    سلام میخواستم بدونم من شب گلاب میزنم به صورتم باید ده دقیقه بعد بشورم یا نه اخه من تا صبح صورتمو نمیشورم

    • درکام says:

      سلام روزتون بخیر . نه اشکالی نداره. اگر گلابی که استفاده می‌کنین اصل و خالص باشه مشکلی برای پوستتون ایجاد نمی‌کنه.

  3. مهشاد says:

    گلاب برای تمیز کردن پوست خیلی خوبه.من گاهی استفاده می کنم فقط یه بدی داره اونم اینکه آدم بوی گلاب میگیره!

    • درکام says:

      بله، درسته. گلاب برای پوست خیلی خوبه. عطرش هم آرامش بخشه 🙂

  4. زهرا says:

    سلام مطلبتون عالی بود ولی من شنیدم برای درمان های پوستی بهتره استفاده نشه و یا شایدم چون من از گلاب “…” استفاده میکردم نتیجه خوبی نگرفتم کسی میدونه واقعا برای رمان پوستی خوبیه یا نه؟

    • درکام says:

      سلام. خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده.
      در طب سنتی و اسلامی به استفاده از گلاب برای درمان پوست و مو تأکید شده اما بهتره در این مورد با پزشک طب سنتی یا پوست‌ومو مشورت کنید.

    • آنيكا says:

      من از گلاب به عنوان تونر استفاده ميكنم و بعد از حمام ميزنم خشكي پوست صورتمو از بين برده مخصوصا تو فصل سرما كه هميشه صورتم خشك بود پوست هم واقعا روشن ميكنه. ولي تابحال درماني ازش استفاده نكردم ولي زياد تو طب اسلامي از خواصش ميگن. فقط بايد مطمئن بشین كه گلاب اسانس نداره كه بدتر پوستتونو خراب نكنه يه وقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *