خواص روغن زیتون برای چشم

رژیم مدیترانه‌ای یک الگوی غذایی است که بیشتر توسط افرادی که در اطراف دریای مدیترانه ساکن هستند اجرا می‌شود. این الگوی غذایی در سال‌های اخیر همواره بعنوان بهترین رژیم غذایی در دنیا شناخته شده است. این الگوی غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، حبوبات، آجیل‌ها، انواع ماهی و روغن زیتون است. زیتون و روغن زیتون یکی از مهمترین اجزای کلیدی رژیم غذایی مدیترانه‌ای به شمار می‌آید.

محققان دریافتند این رژیم غذایی به پیشگیری از بیماری‌های قلبی وعروقی، انواع سرطان و سلامت چشم‌ها کمک می‌کند. روغن زیتون که یکی از روغن‌های گیاهی و محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید از اجزای مهم این رژیم غذایی است. این روغن علاوه بر مصارف خوراکی کاربردهای فراوانی در زمینه تولید محصولات آرایشی نیز دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد روغن زیتون دارا بودن اسیدهای چرب فراوان است. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ واسید اولئیک است. بررسی‌های نشان می‌دهند استفاده از روغن زیتون به علت اسید چرب امگا ۳ بالایی که دارد سبب تقویت بینایی می‌شود و احتمال ابتلا به دژنراسیون ماکولا (AMH) وابسته به سن را به ویژه در سنین سالمندی کاهش می‌دهد. دژنراسیون ماکولا یک بیماری چند عاملی شایع است که تحت تأثیر عوامل ژنتیکی، رژیم غذایی و عوامل محیطی قرار دارد. تحقیقات بیشتر نشان دادند ترکیبات هیدروکسی تیروزول و پلی فنولی موجود در روغن زیتون از تخریب سلول‌های اپیتلیال رنگدانه شبکیه چشم جلوگیری می‌کند و احتمال ابتلا به AMH را کاهش می‌دهد.

خشکی چشم یکی از بیماری‌های شایع مربوط به چشم است که در اثر کاهش رطوبت یا اشک چشم ایجاد می‌شود. در گذشته این بیماری بیشتر در افراد مسن ایجاد می‌شد اما امرزوه به دلیل افزایش استفاده از کامپیوتر، موبایل و تلویزیون این بیماری در سنین مختلف دیده می‌شود. روغن زیتون از جمله روغن‌های گیاهی است که سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. بررسی‌های نشان می‌دهند استفاده از روغن زیتون می‌تواند به کاهش التهابات در غدد تولید کننده اشک کمک کند و سبب افزایش رطوبت چشم‌ها شود.

با توجه به نتایج مقالات متعدد توصیه می‌شود روغن زیتون در رژیم روزانه افراد به ویژه افرادی که بیشتر در معرض مشکلات چشمی قرار دارند لحاظ شود.

ما در درکام شخصا به شهرستان رودبار استان گیلان، قطب تولید زیتون و روغن زیتون ایران، سفر کردیم و بعد از تست چندین نمونه روغن زیتون، بهترین آن را برای عرضه به شما انتخاب کردیم. ما بر تمامی مراحل تولید این روغن زیتون نظارت داشته‌ایم و تضمین می‌کنیم که روغن زیتون بکر درکام اصل و خالص است؛ به علاوه ما برای اینکه خیال شما هم از بابت کیفیت روغن زیتون درکام راحت شود، این روغن را برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو فرستادیم؛ نتیجه آزمایشگاه نشان می‌دهد این روغن زیتون از نوع بکر درجه یک، خالص و باکیفیت است.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درکام، مشاهده قیمت و برگه آزمایش این روغن زیتون روی لینک زیر کلیک کنید.

 

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/11-proven-benefits-of-olive-oil
/https://www.charlotteoptometry.com/three-health-benefits-of-olive-oil
/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7282256

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *