پیشگیری و درمان سرطان با عسل طبیعی

درمان سرطان با عسل

میزان ابتلا به سرطان در کشورهای مختلف طی سال‌های گذشته رو به افزایش بوده‌ است. هر روزه درمان‌های متعددی در ارتباط با انواع سرطان توسط محققین پیشنهاد می‌شود ولی واقعیت آن است که بسیاری از آن‌ها اثر‌گذاری مطلوب را نداشته‌اند.

یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری و درمان سرطان، تغذیه صحیح می‌باشد. اصلاح عادات غذایی از یک سو و به کارگرفتن برخی از موادغذایی از سوی دیگر، پیشرفت‌های شگرفی را در بهبود انواع سرطان‌ ایجاد کرده است.

ممکن است شما با برخی از خواص عسل طبیعی آشنایی داشته باشید. عسل با دارا بودن انواع موادمغذی و فعالیت‌های آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و… سد محکمی در برابر ابتلا و یا حتی درمان بسیاری از سرطان‌ها، به ویژه سرطان‌های پستان، کبد، روده و پروستات در دنیای پزشکی، به شمار می‌رود. در ادامه به شواهد موجود در مطالعات علمی، در ارتباط با تاثیر عسل بر پیشگیری و درمان سرطان می‌پردازیم.

تاثیر عسل بر پیشگیری و درمان سرطان

۱- توقف چرخه سلولی

چرخه سلولی مجموعه‌ای از وقایع است که در آن رشد و تکثیر سلول‌ها کنترل می‌شود. از مشکلات اصلی در ایجاد سرطان، برهم خوردن چرخه سلولی می‌باشد ( بی‌نظمی چرخه سلولی). برخی از ترکیبات موجود در عسل نظیر فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی، سبب تنظیم هر چه بیشتر این چرخه می‌گردند.

۲- فعال ‌سازی مسیر میتوکندری

مسیر میتوکندریایی در بدن، سبب مرگ سلول‌های سرطانی می‌گردد. عسل با دارا بودن فلاونوئیدها سبب فعال شدن این مسیر می‌شود.

۳- القا آپوپتوز

آپوپتوز یک مرگ سلولی برنامه ریزی شده است که به تنظیم رشد سلول و از بین بردن سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که عسل با داشتن ترکیباتی نظیر کرایسین، ترکیبات فنلی و … مسیرهای لازم را جهت از بین بردن سلول‌های سرطانی، به ویژه در سرطان‌های پستان و معده فعال می‌کنند.

 

۴- عسل، آنتی اکسیدانی قوی

شواهد متعددی نشان می‌دهند که عسل با دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی، سبب از بین بردن رادیکال‌های آزاد تولیدی در بدن و خنثی کردن اثرات استرس اکسیداتیو که آثار مخربی در بدن دارند، می‌شود.

۵- اثرات ضد التهابی عسل

از فواید عسل در درمان بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان روده بزرگ و دهان، می‌توان به اثرات ضد التهابی آن اشاره کرد. فرآیندها و مسیرهای متعددی که در واکنش‌های التهابی در بدن رخ می‌دهند، سبب تشکیل تومور‌های خوش‌خیم و بدخیم می‌شوند؛ اما عسل از طریق ترکیبات فعالی که در خود دارد، سبب از بین بردن مسیرهای منتهی به التهاب می‌شود.

۶- تنظیم ترشحات انسولین

مقاومت به انسولین، دیابت و چاقی، از مهم‌ترین عوامل خطر در ابتلا به سرطان و یا پیشرفت سلول‌های سرطانی و تومورها می‌باشند. تحقیقات انجام شده طی سال‌های گذشته، نقش گیرنده انسولین و ترشحات آن در بدن را با سرطان مرتبط دانسته‌اند. عسل از طریق تنظیم و بهبود ترشح انسولین، نقش مهمی در تنظیم قندخون و کاهش ریسک ابتلا به سرطان دارد.

۷- مهار پیشرفت سرطان به اندام‌های دیگر ( جلوگیری از رگزایی)

سلول‌های سرطانی به مرور زمان می‌توانند وارد اندام‌های مجاور شوند که این سبب گسترش دامنه سرطان و به اصطلاح متاستاز می‌شود. تکثیر، رشد و پخش سلول‌های سرطانی به اندام‌های مجاور، نیازمند رشد شبکه عروقی می‌باشد. مواد مغذی موجود در عسل به همراه ترکیبات فنولی موجود در آن، سبب مهار رگزایی در سلول‌های سرطانی می‌شوند.

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این که بتوانید از خواص عسل در پیشگیری و درمان سرطان بهره مند شوید، باید مطمئن شوید که عسلتان ۱۰۰% طبیعی و اصل باشد. هم‌چنین علاوه بر طبیعی بودن عسل، باید به خام بودن عسل نیز توجه کنید. عسل خام عسلی است که حرارت ندیده باشد. گاهی برخی از تولیدکنندگان عسل، برای جلوگیری از شکرک زدن عسل به آن حرارت می‌دهند که دراین صورت با توجه به مقدار حرارت داده شده، ممکن است تمام یا بخشی از خواص عسل از بین برود.

باید بدانید که تنها راه تشخیص عسل اصل از تقلبی و هم‌چنین خام بودن عسل، آزمایش عسل در آزمایشگاه است. در این آزمایش بر اساس مقادیر به دست آمده برای ساکاروز، پرولین، دیاستاز و … که همگی از فاکتورهای تشخیص عسل هستند، طبیعی و خام بودن عسل تعیین می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به مقاله ” بهترین راه تشخیص عسل طبیعی” در این مورد بیش‌تر مطالعه کنید.

ما در درکام عسل‌های مختلف را آزمایش می‌کنیم و فقط عسل‌های خوب و با کیفیت را برای فروش می‌گذاریم . هم‌چنین برای این که شما هم خیالتان از بابت کیفیت عسل‌ها راحت شود، آن‌ها را با برگه آزمایش ارائه می‌دهیم تا بتوانید با مشاهده مقادیر ساکارز، پرولین و سایر فاکتورها به کیفیت عسل اطمینان پیدا کنید. شما می‌توانید برای مشاهده انواع عسل‌های درکام، روی باکس زیر کلیک کنید و با خیال راحت از مرغوب بودن آن، عسل مورد علاقه خود را سفارش دهید.

منابع:

sciencedirect.com

mdpi.com

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *