خواص روغن زیتون برای پوست

استفاده از ترکیبات مختلف برای رفع چین و چروک‌های پوستی و شادابی و جوان‌تر شدن پوست روز به روز در حال افزایش است. در این بین شاهدیم ترکیبات شیمیایی مورد استفاده در محصولات پوستی در طول زمان علاوه بر ایجاد حساسیت‌های پوستی مختلف هزینه سنگینی را نیز بر افراد تحمیل می‌کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از موادغذایی مؤثر در جوانسازی پوست یک راه حل طبیعی و همیشه در دسترس برای شادابی بهتر پوست می‌باشد. در این نوشته سعی در بررسی خواص روغن زیتون در بهبود وضعیت پوست داریم.

زیتون میوه‌ای کوچک از خانواده زیتونیان است. رنگ این میوه بسته به زمانی که از درخت چیده می‌شود از سبز تا سیاه متفاوت است. هر صد گرم زیتون تقریبات بین ۱۴۵-۱۱۵ کیلوکالری انرژی دارد. زیتون سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین‌های گروه B,E و K می‌باشد. زیتون همچنین یک منبع غنی از مواد معدنی چون آهن، فسفر، کلسیم و منیزیم است.

روغن زیتون که در نتیجه اقدامات مختلفی با درصد خلوص متفاوت و با توجه به نوع زیتون بدست می‌آید سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر پلی فنول ها، فلاونوئید ها، آنتوسیانین و …است.

یکی از مهمترین خواص روغن زیتون کمک به داشتن پوستی سالم و درخشان است. نتایج حاصل از مطالعات نشان می‌دهند استفاده ازروغن زیتون روی پوست موش‌هایی که در معرض نور آفتاب هستند می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را در آنها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. همچنین محققان به این نتیجه رسیده‌اند استفاده از روغن زیتون به علت وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان از جمله اسکوالن بر روی پوست انسان هم می‌تواند همانند یک عایق محافظتی عمل کند و آسب های ناشی از اشعه ماورا بنفش بر روی پوست را خنثی سازد.

از دیگر فواید روغن زیتون از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه (جوش‌های پوستی) می‌باشد. محققات پی برده‌اند استفاده از صابون‌های حاوی روغن زیتون می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های ایجاد کننده آکنه از ایجاد جوش‌های پوستی مختلف جلوگیری کند.

پیری پوست یکی از مشکلات شایع پوستی است که در اثر عوامل داخلی و خارجی بوجود می‌آید. تحقیقات ثابت کرده‌اند نوع تغذیه، الگوی خواب، ژنتیک، سیگار کشیدن و محیط اطراف می‌تواند در ایجاد چین و چروک‌های پوستی نقش داشته باشد.

از جمله مواد متابولیک موجود در روغن زیتون اسید لینولئیک یا امگا ۶ است. این اسید چرب در حفظ یکپارچگی پوست نقش به سزایی دارد و به حفظ آب موجود در پوست کمک می‌کند. همچنین می‌تواند مانع از ایجاد چین و چروک‌های پوستی شود.

روغن زیتون می‌تواند در درمان بیماری پوستی پسوریازیس نیز مؤثر باشد. پسوریازیس یکی از بیماری‌های پوستی خود ایمنی است که پوست بدن دائماً در حال پوسته ریزی است و ظاهر نامناسبی به پوست می‌دهد. مطالعات نشان می‌دهند آنتی اکسیدان های فراوان در روغن زیتون می‌توانند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند. همچنین ویتامین E موجود در این روغن به کاهش واکنش‌های التهابی کمک می‌کند که برای بیماران مبتلا به پسوریازیس مفید است.

روغن زیتون یکی از روغن‌های سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند برای لیفت و پرشدن پوست صورت مفید باشد. در واقع ویتامین‌های مختلف موجود در روغن زیتون از جمله ویتامین K و ترکیبات آنتی اکسیدانی و اسیدهای چرب مختلف می‌توانند پوست صورت را تحت تأثیر قرار دهند.

ترک‌های پوستی یکی از شایعترین مشکلات پوستی است که در اثر بارداری، افزایش وزن، بلوغ و رشد ناگهانی ایجاد می‌شود.۷۰ درصد خانم‌های باردار دچار این ترک‌های پوستی می‌شوند. محققان دریافتند ماساژ روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن چنین لکه‌های سفید پوستی کمک کند.

با توجه به مطالعات ذکر شده و نتایج حاصل از آن‌ها با توجه به فواید بی شمار روغن زیتون برای پوست و نداشتن حساسیت پوستی مشخصی بعد از مصرف آن استفاده روزمره از آن به جهت شادابی پوست توصیه می‌شود.

ما در درکام شخصا به شهرستان رودبار استان گیلان، قطب تولید زیتون و روغن زیتون ایران، سفر کردیم و بعد از تست چندین نمونه روغن زیتون، بهترین آن را برای عرضه به شما انتخاب کردیم. ما بر تمامی مراحل تولید این روغن زیتون نظارت داشته‌ایم و تضمین می‌کنیم که روغن زیتون بکر درکام اصل و خالص است؛ به علاوه ما برای اینکه خیال شما هم از بابت کیفیت روغن زیتون درکام راحت شود، این روغن را برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو فرستادیم؛ نتیجه آزمایشگاه نشان می‌دهد این روغن زیتون از نوع بکر درجه یک، خالص و باکیفیت است.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درکام، مشاهده قیمت و برگه آزمایش این روغن زیتون روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/olive-oil-benefits-face

https://www.medicalnewstoday.com/articles/321246

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *