خواص عسل برای اعصاب و سلامت مغز

خواص عسل برای اعصاب

عسل یکی از ارزشمندترین محصولات طبیعی می‌باشد، که سال‌هاست استفاده از آن به عنوان طب مکمل، در کنار بسیاری از بیماری‌ها توصیه می‌شود.

تاکنون خواص درمانی بی‌شماری برای این ماده شفابخش گفته شده‌است که از مهم‌ترین آن‌ها، خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی آن می‌باشد. هم‌چنین عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله آسم، فشارخون، چربی خون و … موثر است.

عسل از ترکیب دو قند گلوکز و فروکتوز ساخته شده‌است و مابقی آن را ترکیبات پروتئینی و ویتامین‌ها و املاح تشکیل می‌دهد. عسل سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی نظیر فنول‌ها و فلاونوییدها می‌باشد که غلظت این پلی فنول‌ها، بسته به شرایط جغرافیایی ،نوع گل و شرایط آب و هوایی متفاوت است.

خواص عسل برای مغز و اعصاب

طی دو دهه اخیر، مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که عسل خواصی جهت بهبود سلامت بدن دارد و برای ارگان‌های داخلی بدن از جمله مغز، قلب و کبد مفید است. ما در این مقاله از خواص عسل برای مغز و اعصاب می‌گوییم ولی شما می‌توانید برای آشنایی با فواید عسل برای قلب و کبد، به مقاله “خواص عسل برای قلب” یا “خواص عسل برای کبد” مراجعه نمایید.

بهبود حافظه و کاهش استرس: یکی از مهم‌ترین فواید عسل طبیعی، اثرگذاری آن در  رشد و تکثیر سلول‌های عصبی مرکزی است که از مغز در برابر اختلالات شناختی محافظت می‌کند و نقش به سزایی در بهبود حافظه و کاهش استرس دارد.

پیشگیری از بروز بیماری‌های مغزی: عسل به دلیل دارا بودن ترکیبات فنولی، خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با افزایش هم‌زمان  آنزیم‌های گلوتاتیون ردوکتاز و سوپر اکسید دسموتاز، باعث کاهش ترکیبات پر اکسید داخل مغز می‌شود و از مغز در برابر استرس اکسیداتیو که عامل بسیاری از بیماری‌های مغزی، از جمله آلزایمر(AD)، پارکینسون(PD) و اسکلروز آمیوتروپیک است، محافظت می‌کند.

 

حفاظت از سلول‌های مغزی در برابر پیری: استرس اکسیداتیو می‌تواند روی عملکرد سلول‌های عصبی اثر بگذارد و سبب پیری و آسیب‌های شدید مغزی شود. یکی دیگر از ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل، آپی ژنین‌ها هستند که علاوه بر مهار استرس اکسیداتیو، باعث بهبود جریان خون در ناحیه هیپوکامپ مغزی می‌شوند. به این ترتیب می‌توانند سبب حفاظت از سلول‌های مغزی در برابر پیری و التهاب شوند.

تقویت حافظه: اسید الارژیک، یکی دیگر از ترکیبات فنولی است که علاوه بر میوه و سبزی در عسل نیز یافت می‌شود و می‌تواند باعث افزایش تکثیر سلول‌های مغزی و بهبود حافظه شود. بنابراین مصرف عسل به ویژه در سنین مدرسه، در تقویت حافظه نقش به سزایی دارد.

جلوگیری از مرگ سلول‌های مغزی: در مطالعات اخیر هم‌چنین نشان داده شده است که ترکیبات موجود در عسل طبیعی می‌توانند از مرگ سلول‌های عصبی، از طریق آپاپتوز و نکروز جلوگیری کنند.

کاهش افسردگی و بهبود اضطراب: هم‌چنین یکی دیگر از بررسی‌های انجام شده در مورد عسل، نشان داده که عسل با تحریک اعصاب مرکزی، می‌تواند سبب کاهش افسردگی و بهبود اضطراب شود.

در آخر مجددا تاکید می‌کنیم که عسل زمانی می‌تواند اثرات ذکر شده را روی مغز و اعصاب شما بگذارد که کاملا طبیعی و خام باشد. ما در درکام تمامی عسل‌هایمان را قبل از عرضه، در آزمایشگاه معتبر تست می‌کنیم و تنها بعد از اطمینان از طبیعی و خام بودن عسل‌ها، آن‌ها را به فروش می‌رسانیم. برای خرید عسل طبیعی به همراه برگه آزمایش روی لینک زیر کلیک کنید.

منبع:

pdfs.semanticscholar.org

 

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

9%
در انبار موجود نمی باشد
۲۹۵,۰۰۰ تومان

این پکیج شامل ۲ محصول پرفروش درکام است:
عسل طبیعی گون (۹۰۰ گرمی)
چای سرگل ایرانی (۵۰۰ گرمی)
ویژگی عسل: ۱۰۰٪ طبیعی و خام
ویژگی چای: اصل، طبیعی و سالم
فاقد هرگونه مواد افزودنی

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *