خواص عسل برای قلب

خواص عسل برای قلب

در سال‌های اخیر بیماری‌های قلبی-عروقی، علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می‌روند. در کشورهای پیشرفته، هزینه‌های تحمیلی بر بیماران و دولت در این بیماری، از هر بیماری دیگری بیشتر می‌باشد.

عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی شامل سیگار کشیدن، کلسترول خون افزایش یافته، چاقی و دیابت هستند که همگی ناشی از عادات تغذیه‌ای نامناسب می‌باشند. بیماری‌های قلبی-عروقی با تغییر رفتارهای تغذیه روزمره، اصلاح می‌گردند. مصرف عسل طبیعی به عنوان یک ماده مغذی سالم، ارزشمند و جایگزین قندهای ساده که در طول روز آن‌ها را مصرف می‌کنیم، انتخاب بسیار مناسبی جهت بهبود سلامت قلب است. در این مقاله به بیان چگونگی تاثیر عسل بر سلامت قلب می‌پردازیم.

خواص عسل برای قلب

۱- کاهش فشار خون: مطالعات متعدد نشان می‌دهند که مصرف عسل از طریق تاثیر بر فاکتورهایی مانند نیتریک اکساید و افزایش سطح آن، سبب کاهش فشار خون می‌گردد.

۲- بهبود آریتمی‌های قلبی: به ریتم غیر طبیعی قلب، آریتمی گفته می‌شود. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که عسل با داشتن خواصی نظیر فعالیت آنتی اکسیدانی، مهار تولید رادیکال‌های آزاد و داشتن منابع توليد انرژي از جمله گلوکز در خود، سبب کاهش آریتمی‌های قلبی و عوارض دیگر که در نتیجه آن به وجود می‌آید، می‌شود.

۳- کاهش سطح کلسترول بد (LDL): بررسی‌های انجام شده توسط محققین نشان می‌دهند که خوردن عسل می‌تواند سبب کاهش التهاب و سطح کلسترول بد (LDL) گردد.

۴- کاهش سطح تری گلیسرید خون: جایگزینی عسل با قندهای ساده و تصفیه شده نظیر شکر، سبب کاهش سطح تری گلیسرید خون می‌شود.

۵- افزایش سطح کلسترول خوب (HDL): پایین آمدن سطح HDL، از پیش آگهی‌های مهم بیماری‌های قلبی-عروقی مانند سکته قلبی می‌باشد. مصرف عسل به طور معناداری سبب افزایش سطح HDL خون می‌گردد.

۶- اثرات آنتی اکسیدانی: عسل با افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی بدن، مانعی بزرگ در برابر التهابات و رادیکال‌های آزاد تولیدی در بدن می‌باشد که از این طریق نقش مهمی در بهبود سلامت قلب ایفا می‌کند.

۷- غنی از مواد معدنی: مقادیر منیزیم و سدیم موجود در عسل، با افزایش قدرت عملکردی قلب سلامت قلب را ارتقا می‌دهند.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این که بتوانید از فواید عسل برای قلب بهره‌مند شوید، باید مطمئن شوید که عسلتان طبیعی و خام است. عسل خام عسلی است که حرارت ندیده باشد. خام بودن عسل مهم است زیرا حرارت باعث می‌شود که عسل تمام یا بخشی از خواص خود را از دست بدهد.

فروشگاه اینترنتی درکام برای اطمینان از خام و طبیعی بودن عسل‌هایش، تمامی آن‌ها را قبل از فروش آزمایش می‌کند و بعد از این که از کیفیت عسل‌ها مطمئن شد، آن‌‌ها را برای فروش می‌گذارد. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی عسل طبیعی و مشاهده انواع عسل‌های طبیعی درکام به همراه برگه آزمایش، روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *