روغن زیتون و پرپشت شدن مو

داشتن موهای سالم، درخشان و پرپشت یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی هر فردی به حساب می‌آید و ریزش مو بزرگترین تهدید در از دست دادن این زیبایی است. از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز امری طبیعی است اما برخی از عوامل مانند ژنتیک، آب هوا، تغییرات هورمونی، استرس، رژیم غذایی نامناسب، برخی از داروها، و استفاده از محصولات بهداشتی نامناسب می‌تواند سبب ریزش بیش از حد موها شود.

استفاده از داروها، لوسین ها و انواع روغن‌ها می‌تواند به درمان ریزش مو کمک کند. اما اثرات و عوارض هر کدام در بلند مدت ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. روغن زیتون یکی از روغن‌های گیاهی بسیار مفید است که از میوه زیتون بدست می‌آید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین‌های E,K و مواد معدنی مختلف از جمله منگنز، آهن، منیزیم و فسفر است. مطالعات بسیاری نشان می‌دهند روغن زیتون می‌تواند در تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو مؤثر باشد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد روغن زیتون وجود اسیدهای چرب مفید در داخل آن است. بیش از ۷۰ درصد روغن زیتون از چربی به نام اسید اولئیک تشکیل شده است. این اسید چرب خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار بالایی دارد و می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
همچنین نتایج برخی از مطالعات نشان داده است مواد استخراج شده از روغن زیتون ازجمله اولئوروپین در تحریک رشد مو نقش دارد و می‌تواند باتاثیر روی مسیرهای ژنتیکی باعث رشد آناژنیک (رشد فعال) مو شود. استفاده از ترکیب روغن زیتون به همراه زرده تخم مرغ با توجه به خاصیت این دو ماده غذایی در تقویت فولیکول‌های مو می‌تواند خاصیت این دو ماده غذایی را در تقویت مو و داشتن موهایی سالم و پرپشت بیشتر کند.

در یک مطالعه انجام شده در مورد اثرات روغن زیتون روی مو نشان داده شد افرادی که به مدت شش ماه حداقل پنج دقیقه موهای سرشان را با روغن زیتون ماساژ می‌دهند نسبت به گروهی که ماساژ نمی‌داند موهای پرپشت‌تر و ضخیم‌تری داشتند.
با توجه به تأثیر مطلوب روغن زیتون در پیشگیری و یا حتی بهبود ریزش مو در خانم‌ها و آقایان استفاده از آن به صورت موضعی و یا از طریق ترکیبات دارویی که ترکیبات مؤثر روغن زیتون را در خود دارند توصیه می‌شود.

 

ما در درکام خودمان شخصا بر فرآیند تولید روغن زیتون که برای یکی از بهترین باغداران رودبار است، نظارت کرده‌ایم و اطمینان پیدا کرده‌ایم که از باغ تا انتهای تولید، تمامی روش‌های اصولی رعایت شده و بهترین روغن زیتون با کیفیت عالی به دست آمده است. هم‌چنین از تمامی این فرآیند، ویدیو تهیه کرده‌ایم تا افراد با خیال راحت روغن زیتون را خریداری کنند که می‌توانید آن‌ها را در صفحه خرید روغن زیتون ببینید.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درجه یک اصل و ۱۰۰ درصد خالص، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/olive-oil-for-hair-growth

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC/7595365

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *