گردو پوست کاغذی چیست و چطور می‌توان آن را تشخیص داد؟

گردو پوست کاغذی

اگر تجربه خرید گردو با پوست را داشته باشید، احتمالا نام گردوی پوست کاغذی یا سوزنی را شنیده‌اید؛ شناخت این دو مدل گردو به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم بهتری برای خرید بگیرید. ما قبلا در مقاله “گردو سوزنی چیست؟” در مورد این گردو صحبت کردیم؛ در این مقاله قصد داریم گردو پوست کاغذی را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.

گردو پوست کاغذی چیست؟

گردوها از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند ولی در مجموع می‌توان آن‌ها را به دو دسته کلی سوزنی و پوست کاغذی تفکیک کرد. گردو پوست کاغذی همان طوری که از نامش پیداست، به نوعی از گردو گفته می‌شود که پوست آن نازک بوده و به راحتی بشکند و مغز آن به آسانی جدا شود.

برخلاف گردو سوزنی، چون پوست گردو کاغذی از داخل تقریبا صاف است و شیار خاصی ندارد، می‌توان مغز این مدل گردوها را بدون اینکه خرد شوند و یا آسیب خاصی ببینند، به صورت دوپر یا حتی چهار پر جدا کرد. به علاوه اینکه به دلیل همین پوست نازکی که این مدل گردوها دارند، فضای بیشتری برای مغز گردو باقی می‌ماند و در نتیجه معمولا مغز گردوهای پوست کاغذی درشت‌تر است. همین دلیل باعث می‌شود که با وجود اینکه گردو سوزنی حتی گاهی از گردو پوست کاغذی چرب‌تر و خوش‌طعم‌تر است ولی گردو پوست کاغذی طرفداران بیشتری داشته باشد.

یک نکته منفی که در مورد گردوهای پوست کاغذی وجود دارد این است که احتمال آسیب این مدل گردوها زیاد است؛ درصد زیادی از گردوهای پوست کاغذی به دلیل همین پوست نازکی که دارند، ممکن است قبل از برداشت و زمانی که روی درخت هستند، خوراک پرندگانی مانند کلاغ شوند و دیگر قابل استفاده نباشند. به همین دلیل معمولا این مدل گردو نسبت به گردوهای دیگر کمی کمیاب است.

به دلیل اینکه گردو پوست کاغذی نسبت به انواع دیگر گردو با پوست، هم کمیاب‌تر است و هم علاقه‌مندان بیشتری دارد، معمولا قیمت این مدل گردو در مقایسه با دیگر گردوها گران‌تر است.

طریقه تشخیص گردو پوست کاغذی

معمولا گردوهای پوست کاغذی از نظر جنس پوست انواع مختلفی دارند؛ بعضی از آن‌ها پوست نازک‌تر و برخی پوست ضخیم‌تری دارند و در نتیجه راحتی شکستن پوست همه آن‌ها یکسان نیست؛ در مجموع زمان گفته می‌شود یک گردو پوست کاغذی است که اگر آن را بین انگشت شست و اشاره خود بگذارید و به آن فشار بیاورید، به راحتی بشکند و یا دست کم ترک بردارد.

به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر گردوهای پوست کاغذی ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی، پوست ضخیم‌تری دارند و ممکن است به راحتی با فشار دست شکسته نشوند؛ در مورد این مدل گردوها بهترین راه تشخیص پوست کاغذی بودن گردو، شکستن آن است. اگر بعد از شکستن گردو، مغز گردو از پوستش بدون خرد شدن به راحتی جدا شود، می‌توان نتیجه گرفت که آن گردو از نوع پوست کاغذی است.

برای اینکه تفاوت‌های گردو ایرانی و خارجی را بشناسید و بدانید کدام یک بهتر است، مقاله “گردو ایرانی بهتر است یا خارجی” را بخوانید.

متاسفانه امروزه برخی از سودجویان به دلیل اینکه گردو پوست کاغذی طرفداران بیشتری دارد، گردو سوزنی را با این گردو ترکیب می‌کنند و آن را به اسم گردو پوست کاغذی و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند و یا برخی از آن‌ها گردو پوست کاغذی خارجی را به عنوان گردو ایرانی معرفی می‌کنند و باز هم آن را با قیمت بالا به افراد می‌فروشند. در چنین شرایطی بهترین راه‌حل خرید از مکان‌های معتبر و ثابت شده است.

ما در درکام قرار است به زودی گردو با پوست موجود کنیم. ما برای انتخاب این گردو محصولات چندین باغدار مطمئن را تهیه و تست می‌کنیم و در نهایت یک نمونه گردو را که هم کیفیت بالاتری دارد و هم پوست کاغذی است، برای شما فراهم می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید گردو درجه یک درکام روی لینک زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتر را ببینید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *