گردوی سوزنی چیست و چطور می‌توان آن را تشخیص داد؟

گردو سوزنی چیست؟

گردو سوزنی یکی از انواع گردوست که چربی بالایی دارد و مغز آن به سختی جدا می‌شود. پوست چوبی گردو سوزنی دارای برجستگی و شیارهایی است که باعث می‌شود مغر در آن گیر کند و به سختی جدا شود.

گردوی سوزنی مانند گردو پوست کاغذی طعم خوبی دارد اما به دلیل پوست چوبی‌اش، احتمالا به صورت خرد شده جدا می‌شود و به سختی می‌توان آن را به صورت چهارپر یا دوپر جدا کرد. قیمت این گردو در مقایسه با گردوی پوست کاغذی مناسب‌تر است.

یک ترفند ساده و کاربردی برای جدا کردن مغز گردوی سوزنی

اگر می‌خواهید مغز گردوی سوزنی را جدا کنید، بهتر است ابتدا چند ساعت گردوها را در آب قرار بدهید تا خیس بخورند. بعد از خیس خوردن، گردوها را بشکنید و سعی کنید با چاقویی که سرش باریک و تیز است و هم‌چنین با صبوری مغز گردوها را جدا کنید. با این روش احتمال خرد شدن گردوها کمتر می‌شود اما ممکن است آب به درون گردوها نفوذ پیدا کند و مغز گردو کمی تیره رنگ و طعم آن کمی تلخ شود.

نکته: به طور کلی گردو اگر تازه باشد جدا کردن مغز آن راحت‌تر است.

بعد از جدا کردن پوست گردو اگر می‌خواهید مغز گردو را به مدت طولانی نگهدارید، حتما ابتدا آن را به روشی که در مقاله “خشک کردن گردو” آمده خشک کنید و سپس آن را به صورتی که در مقاله “نحوه نگهداری گردو با پوست” آمده، نگهداری کنید تا خراب نشود.

چطور می‌توان گردوی سوزنی را تشخیص داد؟

گردو سوزنی را اگر در دست فشار دهید به راحتی نمی‌شکند و پوست نسبتا سفتی دارد در حالی که پوست گردو پوست کاغذی نازک‌تر است و شاید بتوانید آن را با دست نیز بشکنید. همچنین عده‌ای معتقد هستند که از روی ظاهر گردو می‌توان سوزنی یا کاغذی بودن آن را تشخیص داد و گردوی سوزنی دارای سر چوبی تیزتری است اما این روش چندان قابل اطمینان نیست.

به طور کلی بهترین راه تشخیص گردوی سوزنی شکستن آن است؛ بعد از شکستن اگر مغز گردو به سختی جدا شود و درون پوسته چوبی گیر کند، می‌توان فهمید که گردو سوزنی است. بنابراین بهتر است حتما از فروشندگانی که به آن‌ها اعتماد دارید خرید کنید. زیرا ممکن است بعضی از فروشندگان گردوی سوزنی را که قیمت پایین‌تری دارد به جای گردوی درجه یک به شما بفروشند. گاهی نیز بعضی گردوهای سوزنی را با گردوی‌های کاغذی مخلوط می‌کنند تا سود بیشتری کنند.

ما در درکام قرار است به زودی گردو با پوست موجود کنیم. ما برای انتخاب این گردو محصولات چندین باغدار مطمئن را تهیه و تست می‌کنیم و در نهایت یک نمونه گردو را که هم کیفیت بالاتری دارد و هم پوست کاغذی است، برای شما فراهم می‌کنیم. شما می‌توانید برای خرید گردو درجه یک درکام روی باکس زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتر را ببینید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *