طرز تهیه شیرینی گردویی ساده در منزل

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه شیرینی گردویی ساده و خوشمزه با مغز گردوی درجه یک را به شما آموزش دهیم. تنها کافی است نیم ساعت از زمان خود را به درست کردن این شیرینی خوشمزه و خانگی اختصاص دهید و از آن لذت ببرید.

مواد لازم:

مغز گردوی خرد شده  خرید آنلاین ۳۰۰ گرم
شکر پودر شده یا پودر قند ۱۲۰ گرم
زرده تخم مرغ ۶ عدد
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
پودر وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده  خرید آنلاین ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی گردویی ساده

ابتدا ۶ عدد زرده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کشدار و کرم رنگ شود. بعد از هم زدن پودر شکر یا پودر قند را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در همین مرحله پودر هل و وانیل را نیز اضافه کنید. در آخر و زمانی که ماده کشدار شد، گردو خرد شده و پودر نارگیل را اضافه کنید و با قاشق مخلوط کنید.

از قبل فر را روشن کنید و روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا فر گرم شود. کاغذ روغنی روی سینی فر بگذارید و بعد از اینکه فر گرم شد، با یک قاشق چایخوری مواد شیرینی را با فاصله مناسب روی آن بریزید. ( هر قاشق چایخوری یک شیرینی)

سینی را در فر بگذارید. دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت برای پخت شیرینی مناسب است. بعد از ۱۰ دقیقه به شیرینی‌ها نگاه کنید، اگر شیرینی‌ها پف کرده باشند و دورشان طلایی شده باشد، یعنی آماده هستند. ۱۰ تا حداکثر ۱۵ دقیقه برای پخت شیرینی‌ها کافی است و بیش از این شیرینی شما می‌سوزد.

بعد از اینکه شیرینی‌ها را از فر بیرون آوردید، اجازه دهید که خنک شوند و سپس از کاغذ روغنی جدا کنید. در این مرحله می‌توانید برای خوشرنگ شدن شیرینی‌ها با یک قلمو به آن‌ها زعفران بمالید و یا اینکه با پودر پسته آن‌ها را تزئین کنید.

 

چند نکته:

  • اگر دوست داشته باشید شیرینی گردویی شما پرمحتواتر باشد، گردوی خرد شده بیشتری در آن بریزید. تا ۴۰۰ گرم گردو خرد شده نیز می‌توانید در شیرینی بریزید اما همان ۳۰۰ گرم گردو هم کافی است. این به سلیقه شما بستگی دارد.
  • زعفران دم کرده را می‌توانید در مایع شیرینی از همان ابتدا بریزید و یا اینکه بعد از پخت روی آن با قلمو بمالید.
  • در صورتی که می‌خواهید شیرینی شما شیرین‌تر شود، می‌توانید تا ۱۵۰ گرم پودر قند یا شکر استفاده کنید. مقداری که ما پیشنهاد می‌کنیم همان ۱۲۰ گرم پودر شکر است که شیرینی متوسطی به شیرینی گردویی شما می‌دهد.
  • اینکه از پودر قند استفاده کنید یا پودر شکر، فرقی نمی‌کند. از آن جایی که شکر در خانه همه هست و می‌توانید به راحتی آن را آسیاب کنید، شاید گزینه دم دست‌تری برای شما باشد.
  • به جز گردوی خرد شده، از فندق خرد شده و یا پسته خرد شده نیز می‌توانید درون مایع شیرینی خود بریزید تا خوشمزه‌تر شود.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *