آب و عسل و خواص شگفت انگیز آن

اگر به دنبال یک نوشیدنی سالم و در عین حال خوشمزه هستید، تا آن را در رژیم غذایی خود استفاده کنید، از نوشیدن آب و عسل غافل نشوید. آب و عسل علاوه بر مزه خوبی که دارد، خواص بی‌شماری داشته و می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند.

عسل این ماده شفا بخش طبیعت، که توسط زنبور عسل تولید می‌شود، از گذشته مورد توجه همگان بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد داشته است. احتمالا شما هم با برخی از خواص عسل طبیعی آشنایی دارید. اگر عسل را با آب مخلوط کنیم، یک ترکیب فوق العاده حاصل می‌شود که دارای فواید بی‌نظیری می‌باشد. ما در زیر به برخی از خواص آب و عسل اشاره می‌کنیم.

کمک به کاهش وزن و پاک کردن سموم از بدن

محققان در طی مطالعات متوجه شده‌اند که استفاده از یک لیوان آب گرم در حالت ناشتا، به از بین رفتن یبوست و کاهش وزن کمک می‌کند. حال اگر آب گرم را با چند قاشق عسل طبیعی مخلوط کنید، علاوه بر کمک به کاهش وزن می‌تواند بدن را از شر سمومی که سبب بیماری می‌شوند نیز پاک کند.

از بین بردن نفخ شکم

اگر از جمله افرادی هستید که دچار نفخ می‌شوید و از تجمع گاز در داخل دستگاه گوارش خود رنج می‌برید، مصرف آب و عسل می‌تواند، اثر این گازهای ناراحت کننده را از بین ببرد. در واقع آب گرم با اثرات این گازها مقابله می‌کند. هم‌چنین عسل خاصیت مدری نیز دارد و مصرف ترکیب این دو ماده، به از بین رفتن سریع تجمعات دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کمک به درمان گلو درد، سرفه و سرما خوردگی

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر آب عسل، کمک به درمان گلو درد، سرفه و سرما خوردگی می‌باشد. ترکیب آب گرم و عسل با توجه به خاصیت ضد میکروبی و ضد باکترایی آن، می‌تواند باعث نابودی عواملی شود که سبب سرما خوردگی و گلو درد شده‌اند و از طرف دیگر، بافت غلیظی که عسل دارد، با پوشاندن سطح گلو می‌تواند از تحریک بیش از حدآن جلوگیری کند و سبب تسکین گلو درد شود.

بهبود چربی خون و کمک به سلامت قلب

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف آب و عسل علاوه بر اینکه از کم آبی بدن شما جلوگیری می‌کند، می‌تواند سبب افزایش کلسترول خوب یا همان HDL در داخل بدن شما شود و به این ترتیب می‌تواند در بهبود چربی خون و سلامت قلب شما نیز مؤثر باشد.

بهبود خواب شبانه

مصرف آب عسل در شب به شما کمک می‌کند خواب آرام‌تری داشته باشید. عسل باعث آزاد شدن سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی در داخل مغز است می‌شود. تبدیل سروتونین به ملاتونین می‌تواند در بهبود خواب نقش به سزایی داشته باشد.

رفع خارش و شوره سر و نرم کردن مو

آب و عسل برای سلامت موها نیز بسیار مفید است در مطالعات صورت گرفته، نشان داده شده است که استفاده از آب عسل قبل از شستن با شامپو بر روی مناطقی از سر که دچار خارش و شوره هستند، باعث بهبودی پوست سر می‌شود. هم‌چنین عسل خاصیت مرطوب کننده زیادی دارد و می‌توانید برای داشتن موهای نرم و ابریشمی، مقداری آب و عسل را داخل شامپوی خود بریزید و سرتان را با آن بشویید.

درمان آکنه و خشکی پوست

از ترکیب آب و عسل در درمان مشکلات پوستی هم می‌توانید استفاده کنید. مصرف آب عسل با توجه به خاصیت پاکنندگی که دارد، می‌تواند در درمان آکنه مؤثر باشد؛ از طرف دیگر استفاده موضعی از آب و عسل، به دلیل خواص مرطوب کننده‌ای که دارد، می‌تواند به درمان خشکی پوست نیز کمک کند.

آیا می‌دانید که علاوه بر ترکیب آب و عسل، می‌توان عسل را با برخی مواد دیگر ترکیب کرد و ماسکی ساخت که برای پوست و مو مفید باشد؟ برای آشنایی با طرز تهیه این ماسک‌ها، به مقاله “طرز تهیه ماسک عسل برای پوست و مو” مراجعه نمایید.

کمک به بهبود عملکرد ورزشی با خاصیت انرژی زایی

آب عسل یک ترکیب انرژی زای طبیعی هم می‌باشد و استفاده از آن در طول ورزش، خستگی ناشی از ورزش را کم می‌کند و بهبود عملکرد ورزشی را به همراه دارد. از طرف دیگر عسل نسبت به سایر قندها، در پایداری قند خون موثرتر است. بنابراین به جای استفاده از نوشیدنی‌های انرژی زا، می‌توانید این محصول طبیعی را جایگزین کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

علاوه بر این، با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی عسل می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی خودتان چند روز یک بار از این نوشیدنی مقوی استفاده کنید.

با توجه به خواص بی‌نظیر آب و عسل، استفاده از آن به عنوان یک نوشیدنی طبیعی و مقوی توصیه می‌شود اما باید این نکته را در نظر بگیرید که مصرف بیش از حد هر ماده غذایی می‌تواند مشکلاتی را هم ایجاد کند؛ پس مصرف متعادل آن در طول روز توصیه می‌شود.

برای اینکه نوشیدن ترکیب آب و عسل موثرتر باشد و بیش‌تر بتوانید از خواص آن بهره ببرید، مطمئن شوید که عسلتان طبیعی است. برای اطمینان از طبیعی بودن عسل، آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.

ما در درکام سعی کرده‌ایم که بهترین عسل‌ها را از سراسر ایران یافته و برای اطمینان از طبیعی بودن و مرغوبیت آن‌ها، قبل از فروش عسل‌ها را آزمایش می‌کنیم. تمامی عسل‌های درکام، دارای برگه آزمایش هستند و شما می‌توانید با بررسی آن به اصل بودن عسل پی ببرید. اگر قصد خرید عسل طبیعی را دارید، روی لینک زیر کلیک کنید تا انواع عسل‌های طبیعی درکام را به همراه قیمت و جزئیات بیش‌تر مشاهده نمایید.

منابع:

sciencedirect.com

lifehack.org

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *