انواع مغز گردو | کدام نوع مغز گردو بهتر است؟

انواع مغز گردو

مغز گردوها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از خیلی جهات با یک‌دیگر متفاوتند. شناخت انواع مغز گردو، ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک برای کسی که می‌خواهد گردو بخرد، لازم و ضروری است. اگر قصد خرید گردو دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا با شناخت انواع مغز گردو، متناسب با کاربرد مورد نظرتان انتخاب درست‌تری داشته باشید.

انواع مغز گردو

مغز گردوها را می‌توان به سه دسته کلی زیر تقسیم کرد:

۱-مغز گردو سفید

مغز گردو سفید به عنوان بهترین و پرطرفدارترین نوع مغز گردو شناخته می‌شود. رنگ این مغز گردو همان‌طوری که از نامش پیداست، سفید مایل به کرم بوده و دارای ظاهری زیبا و یکدست و چربی بالایی است. معمولا این گردو نسبت به دو گردوی دیگر خوش‌طعم‌تر و قیمت آن بیشتر است.

مغز گردو سفید

دلیل پرطرفدارتر بودن و گران‌تر بودن مغز گردوی سفید نسبت به مغز گردوی معمولی و خورشتی، همین ظاهر روشن‌تر و طعم بهتر می‌باشد. معمولا از این گردو بیشتر به همراه نان و پنیر، به عنوان آجیل و یا برای تزئین استفاده می‌شود. برای خرید مغز گردو سفید درجه یک اینجا کلیک کنید.

۲-مغز گردو معمولی

این مغز گردو به رنگ قهوه‌ای روشن در بازار موجود است. از نظر کیفیت و میزان چربی تفاوتی بین این مغز گردو با مغز گردوی سفید وجود ندارد. مغز گردوی معمولی ظاهری خوب و یکدست دارد، طعم آن خوب و همه‌پسند است و نسبت به مغز گردو سفید ارزان‌تر می‌باشد.

مغز گردو معمولی

معمولا این مدل گردو به علت قیمت ارزان‌تر، کیفیت بالا و طعم خوبی که دارد، نسبت به دو مغز گردوی دیگر پرمصرف‌تر بوده و از آن می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد.

۳-مغز گردو خورشتی

این مدل مغز گردو که با نام مغز گردو فسنجانی هم شناخته می‌شود، رنگ تیره متمایل به سیاه دارد. از نظر کیفیت، طعم و میزان چربی معمولا تفاوت چندانی بین مغز گردو خورشتی و دو گردوی بالا وجود ندارد ولی همین ظاهر تیره‌تر گردو خورشتی باعث می‌شود که افراد کمتری این گردو را دوست داشته باشند.

مغز گردو خورشتی

قیمت مغز گردوی خورشتی به دلیل طرفداران کمتری که دارد، نسبت به دو مغز گردوی دیگر کمتر است و معمولا از آن در تهیه انواع غذاها، شیرینی‌جات و دسرها استفاده می‌شود. برای خرید مغز گردو خورشتی باکیفیت اینجا کلیک کنید.

انواع مغز گردو از نظر شکستگی

علاوه بر تقسیم‌بندی کلی بالا می‌توان مغز گردوها را به روش دیگری هم دسته‌بندی کرد. زمانی که پوست چوبی گردو از آن جدا می‌شود، ممکن است مغز گردو به صورت سالم خارج شود و یا به تکه‌های کوچک‌تر خرد شود. متناسب با اینکه این مغز چه‌قدر سالم مانده و اینکه به چند تکه تقسیم شده است، می‌توان مغز گردوها را به چهار دسته زیر تقسیم کرد:

۱- مغز گردو چهار پر

اگر بعد از شکستن و جدا کردن پوست گردو، مغز گردو به صورت کامل، سالم و بدون ذره‌ای خرد شدن خارج شود، به آن مغز گردوی چهار پر گفته می‌شود.

۲- مغز گردو دوپر

اگر در یک مدل مغز گردو اکثر مغزها نصف یک مغز گردوی کامل باشند، به آن مغز گردوی دوپر گفته می‌شود.

۳- مغز گردو تک پر

اگر اکثر مغزها در یک مدل مغز گردو به صورت ۱/۴ یک مغز گردوی کامل باشند، به آن مغز گردو تک پر می‌گویند.

۳-مغز گردو دندانه‌ای

در این نوع مغز گردو، عمده مغزها به صورت خرد شده و ریز هستند؛ مغز گردو دندانه‌ای بیشتر در کیک‌پزی و شیرینی‌پزی کاربرد دارد.

 کدام مغز گردو بهتر است؟

ما در بالا انواع مغز گردو را معرفی کردیم و به بیان ویژگی‌های هر یک پرداختیم. بر اساس توضیحات بالا، اینکه کدام مغز گردو بهتر است، کاملا بستگی به سلیقه شما و کاربردی دارد که گردو را برای آن می‌خواهید. اگر می‌خواهید از گردو به عنوان آجیل، به همراه نان و پنیر و یا برای تزئین استفاده کنید، طبیعتا گردوی سفید، سالم‌تر و درشت‌تر بهترین گزینه برای شماست. اگر می‌خواهید از گردو در تهیه خوراکی‌های مختلف استفاده کنید، گردوی خورشتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد و اگر گردویی می‌خواهید که هم بتوانید از آن در موارد مختلف استفاده کنید و هم قیمت و ظاهر مناسبی داشته باشد، گردوی معمولی بهترین انتخاب برای شماست.

ما درکام قصد داریم در مهر ۱۴۰۰ برای اولین بار محصول گردو را موجود کنیم. ما برای انتخاب این گردو به شهرهای مختلف سفر خواهیم کرد و محصول باغدارهای مختلفی را امتحان می‌کنیم تا در نهایت بهترین گردوها را برای شما تامین کنیم. شما می‌توانید برای خرید گردو درکام روی باکس زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتر در این مورد را ببینید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *