نگهداری گردو با پوست بهتر است یا بدون پوست؟

نگهداری گردو با پوست یا بدون پوست

گردو با پوست بهتر است یا بدون پوست؟

این سوالی است که برخی از خریداران گردو در زمان خرید گردو با آن مواجه هستند و نمی‌توانند تصمیم بگیرند که کدام گردو بهتر است؛ در نهایت این افراد به صورت حسی یکی از این دو مدل گردو را انتخاب می‌کنند و احتمالا بعد از مدتی پشیمان می‌شوند. این پشیمانی به این خاطر است که این افراد به خوبی تفاوت این دو مدل گردو را درک نکرده و بدون شناخت کافی اقدام به خرید کرده‌اند.

از آن‌جایی که این سوال ممکن است برای شما هم وجود داشته باشد و شناخت تفاوت‌های گردو با پوست و بدون پوست برای یک تصمیم بهتر ضروری است، به شما توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

انواع پوست گردو و تاثیر هر کدام روی مغز گردو

فصل پاییز زمان رسیدن و چیدن گردوهاست. زمانی که گردوها از درخت چیده می‌شوند، دارای یک پوسته سبزرنگ در اطراف خود هستند. بسیار مهم است که این پوسته حداکثر تا یک هفته بعد از چیده شدن گردو از درخت، از آن جدا شود در غیر این صورت مغز داخلی گردو می‌سوزد و رنگش تیره می‌شود؛ با این اتفاق طعم و کیفیت گردو به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

در زیر این پوسته سبزرنگ، یک پوسته چوبی قهوه‌ای قرار دارد. بعد از اینکه پوسته سبز از گردو جدا شد، لازم است حتما گردوها به روشی که در مقاله “طرز خشک کردن گردو تازه” آمده، به خوبی خشک شوند در غیر این صورت در مدت کوتاهی مغز داخلی آن‌ها جمع می‌شود و کیفیت و طعم آن تغییر می‌کند. اگر گردو بعد از جدا شدن پوست سبز از آن، به خوبی خشک شود و در مکان خشک و خنک و به دور از رطوبت نگهداری شود، این پوست چوبی باعث می‌شود که گردو به مدت طولانی تازه و باکیفیت بماند. در مقابل اگر گردو به خوبی خشک نشده و در محیط مرطوب و گرم نگهداری شود، بعد از مدتی مغز داخلی آن خراب می‌شود.

گردو با پوست سبز

تفاوت گردو با پوست و گردو بدون پوست

با توجه به مطلبی که بالاتر گفتیم، زمانی که صحبت از گردوی با پوست می‌شود، منظور همان گردو با پوست چوبی است. پس ما می‌خواهیم متوجه شویم که از بین گردو با پوست چوبی و مغز گردو، کدام یک بهتر است؛ قبل از اینکه به جواب این سوال برسیم، لازم است تفاوت‌های این دو مدل گردو را متوجه شوید:

۱- تفاوت در نگهداری و میزان ماندگاری

گردو بدون پوست نسبت به گردو با پوست کمی حساس‌تر است و اگر به خوبی از آن نگهداری نکنید، به مرور تغییر رنگ و کیفیت می‌دهد، عطر خود را از دست داده و طعم آن به سمت تلخی می‌رود.

هم گردو با پوست و هم گردو بدون پوست برای اینکه به مدت طولانی‌تری سالم و تازه بمانند، لازم است که در قدم اول به خوبی خشک شوند و سپس در مکان خشک و خنک نگهداری شوند؛ گرما و رطوبت دو دشمن اصلی گردو محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید به صورت دقیق بدانید که نگهداری گردو با پوست با مغز گردو چه فرقی می‌کند، می‌توانید به مقاله “نحوه نگهداری گردو” مراجعه نمایید.

به صورت خلاصه در شرایط یکسان، نگهداری گردو با پوست قهوه ای از مغز گردو ساده‌تر است، گردو با پوست مدت بیشتری تازه و سالم می‌ماند و ماندگاری آن نیز بیشتر است.

۲- تفاوت در قیمت

طبیعتا گردو با پوست از گردو بدون پوست ارزان‌تر است زیرا شما بعد از خرید این گردو نیاز به یک مرحله کار اضافی برای خارج کردن مغز گردو دارید و در نهایت برای داشتن یک کیلوگرم مغز گردو، باید حدود دو الی دو و نیم کیلو گردو با پوست خریداری کنید.

درست است که برای خرید گردو بدون پوست باید پول بیشتری بپردازید ولی از طرفی در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

۳- تفاوت در کیفیت و ظاهر مغز گردوها

خرید گردو با پوست کمی ریسک دارد چون ممکن است درونش خراب باشد و یا مغز آن کیفیت نداشته باشد ولی این مشکل برای مغز گردو آماده وجود ندارد؛ پس مهم است که حتما گردو را از مکان‌هایی خریداری کنید که کیفیت محصولاتش تضمین‌شده باشد. اگر گردو با کیفیت می‌خواهید، می‌توانید برای خرید مغز گردو درجه یک و یا خرید گردو با پوست اعلا، روی لینک مورد نظر خود کلیک کنید و با خیال راحت گردوی دلخواه خود را سفارش دهید.

در مورد ظاهر مغز گردوها نیز باید بگوییم که ممکن است در هنگام شکستن گردو با پوست، مغز گردوها کمی خرد شوند و ظاهر زیبایی نداشته باشند در حالی که گردوهای بدون پوست یک‌دست‌تر و سالم‌تر هستند.

بالاخره گردو با پوست بهتر است یا بدون پوست؟

ما در بالا به تفاوت گردو با پوست و گردو بدون پوست اشاره کردیم. اینکه کدام گردو بهتر است، کاملا بستگی به سلیقه و نظر شخصی شما دارد. گردوی با پوست ماندگاری بالاتری داشته و قیمت آن نیز پایین‌تر است ولی از آن طرف گردوی بدون پوست هم مزایای خاص خودش را دارد. طبیعتا استفاده از گردوی بدون پوست راحت‌تر است، آسان‌تر می‌توان کیفیت آن را سنجید، هم‌چنین ظاهر گردوها هم حفظ شده و کمتر خرد می‌شوند.

ما در درکام تصمیم داریم که در پاییز ۱۴۰۰ که گردوی تازه می‌رسد، برای اولین بار محصول گردو را موجود کنیم. ما قصد داریم برای انتخاب این محصول، گردوهای مختلف از باغدارهای متفاوت را تهیه و تست کرده و بعد از سنجش کیفیت، عطر و طعم و میزان چربی بهترین آن را برای عرضه به شما انتخاب کنیم؛ پس منتظر این محصول با کیفیت و خوشمزه باشید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *