کالری گردو چقدر است؟

گردو میوه مغز دار با ارزشی است که انواع مختلفی دارد این میوه مغز دار منبع عالی پروتئین، فیبر، ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. تاکنون مطالعات مختلف نشان داده‌اند مصرف گردو می‌تواند به کنترل فشار خون، چربی خون، پیشگیری زا سرطان، بهبود پوست و مو و …مفید باشند.

هر یک عدد مغز گردو متوسط تقریباً از ۴% آب، ۱۵% پروتئین، ۶۵% چربی، ۱۴% کربوهیدرات و ۶۵۴ کیلوکالری انرژی تشکیل شده است. ۴% از گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ است. بسیاری از افراد گمان می‌کنند مصرف گردو باعث چاقی می‌شود اما مطالعات مختلفی نشان داده‌اند استفاده از گردو به میزان متعادل در رژیم غذایی نه تنها سبب افزایش وزن نمی‌شود بلکه می‌تواند به داشتن وزن ایده آل و تناسب اندام نیز کمک کند. در واقع مقدار انرژی جذب شده از گردو در مقابل مواد مغذی موجود در آن بسیار کمتر از حد انتظار است.

بررسی انجام شده روی سالمندان نشان می‌دهد سالمندانی که در رژیم غذاییشان از گردو استفاده می‌کردند نسبت به گروهی که استفاده نمیکرند و انرژی مشابهی نیز دریافت می‌کردند هیچ گونه اثرات مفنی روی وزنشان دیده نشد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد گردو کمک به داشتن روده سالم است. در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب به باکتری‌های روده می‌تواند زمینه ساز بیماری‌های مختلفی از جمله چاقی، سرطان و مشکلات قلبی شود. مصرف منظم گردو در رژیم غذایی می‌تواند به سلامت باکتری‌های مفید روده کمک و احتمال ابتلا به چاقی و بسیاری از بیماری‌های التهابی را کاهش دهد.

گردو همچنین می‌تواند در کنترل اشتها نیز مؤثر باشد. مطالعات نشان می‌دهند مصرف گردو می‌تواند سبب کاهش حس گرسنگی شود و فرد مدت زمان طولانی‌تری سیر بماند و به این ترتیب به کاهش وزن فرد کمک کند.

بهترین زمان مصرف گردو کی است؟

بهترین زمان مصرف این آجیل خوشمزه قبل از وعده اصلی غذایی در روز است. بهتر است قبل از نهار و شام ۸-۷ عدد گردو مصرف شود و بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، یک لیوان آب مصرف شود سپس وعده اصلی غذایی میل شود. این کار باعث می‌شود احساس سیری بیشتر شود و دریافت غذا کاهش پیدا کند.

 

 

 

 

منابع:

https://www.healthline.com/nutrition/foods/walnuts

https://www.webmd.com/food-recipes/walnuts-health-benefits

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *