خواص و فواید روغن زیتون برای مو

داشتن موهای سالم و درخشان یکی از معیارهای مهم در زیبایی می‌باشد. به همین دلیل در دهه‌های اخیر استفاده از انواع روغن‌ها، کرم‌ها و داروهای تقویت کننده مو افزایش پیدا کرده است. مطالعات نشان می‌دهند رژیم غذایی رابطه مستقیمی با داشتن موهای سالم و درخشان دارد و می‌تواند به سلامت و یا آسیب به موها منجر شود. تاکنون مواد غذایی مختلفی شناخته شده‌اند که مصرف خوراکی یا استفاده موضعی از آن‌ها می‌تواند بر استحکام، ضخامت و یا درخشندگی موها مؤثر باشد.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و موادمعدنی مختلف است. مطالعات گوناگونی به جهت شناخت مکانیسم اثرگذاری روغن زیتون یر سلامت موها انجام شده است که نتایج بسیاری از آنها نشان می‌دهد مصرف روغن زیتون می‌تواند به تقویت ریشه مو کمک کند.

روغن زیتون سرشار اسیدهای چرب نظیر اسید اولئیک، اسید پالمتیک و ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر اسکوالن است. این ترکیبات خاصیت نرم کنندگی بسیار زیادی دارند و با نفوذ به ساقه مو سبب افزایش رطوبت، نرمی و لطافت موها می‌شوند.

محققان دریافتند که استرس اکسیداتیو و وجود رادیکال‌های آزاد می‌تواند سبب پییری زودرس موها شود و به آنها آسیب برساند. همچنین روغن زیتون با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان و ویتامین‌های E.K از آسیب رادیکال‌های آزاد به موها جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون خاصیت روان کنندگی بسیار زیادی دارد و می‌تواند از شکنندگی موها جلوگیری کند. به طور کلی بعد از حمام و هنگامی که موها خیس هستند به دلیل اصطکاک بیشتر موها روی هم احتمال شکنندگی موها افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه استفاده از روغن زیتون بعد از حمام می‌تواند منجر به کاهش شکنندگی موها شود.

موخوره یکی از مشکلات شایع به ویژه در خانم‌ها می‌باشد. موخوره زمانی ایجاد می‌شود که در کوتیکول های موجود در ساقه مو پارگی طولی یا شکاف ایجاد شود. بررسی‌ها نشان داده استفاده موضعی از روغن زیتون با پوشاندن این کوتیکول ها از ایجاد موخوره در موها جلوگیری می‌کند.

برخی از مطالعات همچنین نشان داده‌اند روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن شوره سر نیز کمک کند. در واقع شوره سر زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول‌های موجود در سر از آلودگی‌ها پر شوند. روغن زیتون با نفوذ به این فولیکول‌ها می‌تواند آلودگی‌ها را از بین ببرد و به درمان شوره سر کمک کند.

استفاده از روغن زیتون و ترکیبات موجود در آن به صورت موضعی و یا در تولید انواع محصولات بهداشتی (نظیر صابون و شامپو) به علت انجام مطالعات فراوان و نتایج مثبت حاصل از آن‌ها رو به افزایش است و می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی در میان انبوهی از محصولات این حوزه باشد.

 

ما در درکام شخصا به شهرستان رودبار استان گیلان، قطب تولید زیتون و روغن زیتون ایران، سفر کردیم و بعد از تست چندین نمونه روغن زیتون، بهترین آن را برای عرضه به شما انتخاب کردیم. ما بر تمامی مراحل تولید این روغن زیتون نظارت داشته‌ایم و تضمین می‌کنیم که روغن زیتون بکر درکام اصل و خالص است؛ به علاوه ما برای اینکه خیال شما هم از بابت کیفیت روغن زیتون درکام راحت شود، این روغن را برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو فرستادیم؛ نتیجه آزمایشگاه نشان می‌دهد این روغن زیتون از نوع بکر درجه یک، خالص و باکیفیت است.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درکام، مشاهده قیمت و برگه آزمایش این روغن زیتون روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/olive-oil-hair-care

https://www.medicalnewstoday.com/articles/323581

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *