خواص روغن زیتون برای گوش

روغن زیتون، یکی از روغن‌های گیاهی بسیار محبوب در سراسر جهان است که خواص دارویی بسیار زیادی دارد. این روغن در گذشته بیشتر در سواحل دریایی مدیترانه رشد می‌کرده است. اما امروزه در بسیاری از نقاط جهان انواع مختلفی از آن کشت می‌شود.

روغن زیتون سرشار از انواع اسیدهای چرب، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. تاکنون خواص بسیار زیادی از این روغن گیاهی کشف شده است. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند مصرف روغن زیتون برای سلامت قلب، پوست ومو، کنترل وزن و سلامت دستگاه گوارش مفید است.

از دیگر خواص دارویی روغن زیتون کمک به درمان عفونت‌های مرتبط به گوش است. جرم گوش یا موم گوش یک ماده زرد رنگ و چسبناک است که برای حفظ سلامت گوش و نرم نگه داشتن مجرای خارجی گوش ضروری است و از رشد باکتری‌های و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

وجود این موم‌های زرد رنگ برای گوش مفید هستند اما گاهی ممکن است تجمع این ترکیبات زرد رنگ زیاد شود و برای شنوایی مشکلاتی را ایجاد کند. مطالعات نشان می‌دهند استفاده موضعی روغن زیتون در داخل مجرای خارجی گوش و ماساژ آن یکی از بهترین روش‌ها برای پاکسازی مجرای خارجی گوش از این ترکیبات زرد رنگ است.

همچنین از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این روغن طبیعی کمک به درمان عفونت‌های گوش است. مطالعات نشان داده است روغن زیتون خواص ضد باکتریایی دارد و می‌تواند در درمان عفونت گوش مفید باشد. همچنین در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۳ نتایج نشان دادند استفاده از روغن زیتون در کاهش درد ناشی از عفونت گوش در کودکان مبتلا به گوش درد نیز مفید بوده است.

 

ما در درکام شخصا به شهرستان رودبار استان گیلان، قطب تولید زیتون و روغن زیتون ایران، سفر کردیم و بعد از تست چندین نمونه روغن زیتون، بهترین آن را برای عرضه به شما انتخاب کردیم. ما بر تمامی مراحل تولید این روغن زیتون نظارت داشته‌ایم و تضمین می‌کنیم که روغن زیتون بکر درکام اصل و خالص است؛ به علاوه ما برای اینکه خیال شما هم از بابت کیفیت روغن زیتون درکام راحت شود، این روغن را برای آزمایش به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو فرستادیم؛ نتیجه آزمایشگاه نشان می‌دهد این روغن زیتون از نوع بکر درجه یک، خالص و باکیفیت است.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درکام، مشاهده قیمت و برگه آزمایش این روغن زیتون روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

 

منابع:

https://www.healthline.com/health/olive-oil-in-ear

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *