خواص روغن زیتون برای رحم و واژن

روغن زیتون یک روغن طبیعی با خواص بسیار زیاد است. تاکنون مطالعات گوناگونی در زمینه خواص دارویی و درمانی این روغن بی نظیر انجام شده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف روغن زیتون می‌تواند در کنترل بیماری‌های قلبی، کاهش وزن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت پوست و مو و …مفید باشد.

از دیگر خواص درمانی و پیشگیرانه روغن زیتون کمک به سلامت رحم و واژن است. داشتن رحمی سالم برای خانم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و عفونت و بیماری‌های رحمی برای خانم‌ها بسیار دردناک و آزاردهنده است.

دیسمنوره به دردهای مرتبط با قاعدگی میگویند که شایعترین اختلال مربوط به قاعدگی است. طول مدت این دردها در افراد مختلف متفاوت است. بررسی‌های نشان می‌دهند افزایش غلظت پروستاگلاندین F2 وکلسیم در داخل عضلات صاف رحمی سبب افزایش انقباضات و درد رحم می‌شود. روغن زیتون سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی از جمله اولئوکانتال می‌باشد. این ترکیبات خاصیت ضد التهابی بسیار زیادی دارند و مصرف روغن زیتون می‌تواند به کاهش انقباضات رحمی کمک کند.

از دیگر مشکلات رایج برای خانم‌ها در حین زایمان‌های طبیعی پارگی پرینه یا اصطلاحاً ترومای پرینه است. ترومای پرینه اثرات منفی زیادی روی سلامت جسمی و روانی مادر دارد. در یک بررسی انجام شده روی ۷۰۰ مادر باردار نتایج نشان دادگروهی که قبل از زایمان از روغن زیتون برای ماساژ پرینه استفاده می‌کردند نسبت به گروهی که از روغن زیتون استفاده نمی‌کرد آسیب‌های کمتری به پرینه در هنگام زایمان داشتند و از سلامت جسمی بهتر، کیفیت زندگی بالاتر و دوره بستری کوتاه‌تری برخوردار بودند.

روغن زیتون همچنین می‌تواند برای درمان خشکی واژن هم مفید باشد. در واقع خشکی واژن یکی از بیماری‌های مربوط به زنان هست که معمولاً در دوران بعد از یائسگی ایجاد می‌شود و در اثر کاهش هورمون استروژن یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها ایجاد می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهند استفاده موضعی از روغن زیتون می‌تواند به درمان این مشکل شایع در دوران یائسگی کمک کند و سبب کاهش علائم ناشی از آن شود.

استفاده از روغن زیتون همچنین می‌تواند به عنوان یک روان کننده بسیار خوب هنگام رابطه جنسی استفاده شود. استفاده از روان کننده‌ها هنگام رابطه جنسی می‌تواند سبب بهبود روابط زناشویی شود. بسیاری از روان کننده‌های موجود در بازار ممکن است سبب تغییر PH واژن شوند و مشکلاتی را برای خانم‌ها ایجاد کنند. روغن زیتون یک روان کننده طبیعی بسیار مناسب است که در افزایش سلامت واژن هم نقش دارد و سبب کاهش عفونت‌های باکتریایی واژن می‌شود.

روغن زیتون همچینین خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکربی وضد ویروسی بسیار قوی دارد و مصرف خوراکی و موضعی آن می‌تواند به کاهش عفونت‌های رحمی و واژینال کمک کند. در یک بررسی انجام شده بر روی خانم‌هایی که مبتلا به عفونت کاندیدازیس واژینال که یکی از عفونت‌های شایع قارچی در زنان است نتایج نشان داد زنانی که به صورت موضعی از روغن زیتون استفاده می‌کردند نسبت به گروهی که از روغن زیتون اسفتفاده نمی‌کردند کاهش چشم گیری در علایم ناشی از عفونت داشتند.

باتوجه به اثرات بسیار زیاد روغن زیتون در سلامت واژن و رحم اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی و استفاده موضعی از آن در کنار سایر روش‌های درمانی بعنوان یک روش طبیعی برای سلامت واژن بسیار مفید است و به داشتن واژن و رحمی سالم کمک می‌کند.

 

ما در درکام خودمان شخصا بر فرآیند تولید روغن زیتون که برای یکی از بهترین باغداران رودبار است، نظارت کرده‌ایم و اطمینان پیدا کرده‌ایم که از باغ تا انتهای تولید، تمامی روش‌های اصولی رعایت شده و بهترین روغن زیتون با کیفیت عالی به دست آمده است. هم‌چنین از تمامی این فرآیند، ویدیو تهیه کرده‌ایم تا افراد با خیال راحت روغن زیتون را خریداری کنند که می‌توانید آن‌ها را در صفحه خرید روغن زیتون ببینید.

شما می‌توانید برای خرید روغن زیتون بکر درجه یک اصل و ۱۰۰ درصد خالص، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

 

 

منابع:

/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8705829

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04157777

https://www.medicalnewstoday.com/articles/325960

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *