طبع روغن حیوانی چیست؟

انواع مزاج روغن حیوانی

آیا می‌دانستید که طبع روغن‌های حیوانی مختلف یعنی روغن حیوانی گاوی، مخلوط و گوسفندی با یکدیگر متفاوت است؟ برعکس روغن‌های معمولی، هر شخص می‌تواند بر اساس مزاج خود روغن کرمانشاهی مناسب با طبع خود را مصرف کند.

طبع روغن گوسفندی چیست؟

روغن گوسفندی عطر تیزتری دارد و برخلاف شیر و گوشت گوسفند که طبع گرم دارند، در دسته‌بندی مزاج سرد قرار دارد. همانطور که می‌دانید، برخلاف روغن حیوانی، شیر و گوشت گوسفند برای انسان بسیار مفیدتر از شیر و گوشت گاو می‌باشد. معمولاً از روغن گوسفندی به خاطر قیمت بالاتر و بوی تندی که دارد در مهمانی‌ها و به مقدار کم بر روی برنج ایرانی استفاده می‌شود، مگر برای افرادی که مصرف روغن گوسفندی برای آن‌ها مفید باشد.

طبع روغن گاوی چیست؟

روغن گاوی برخلاف گوشت گاو و گوساله که سردی هستند، مزاج گرم دارد و عطر ملایم‌تری دارد. به طور کلی روغن گاوی برخلاف قیمت کمتری که دارد با طبع انسان‌ها سازگارتر است. عطر ملایم آن نیز برای افرادی که به بوی تند روغن حیوانی علاقه ندارند بسیار مناسب است. به طور کلی روغن گاوی به علت خواص زیاد، طبع گرم و قیمت مناسب، برای مصارف روزانه بسیار مفید است.

در بخش نظرات برای ما بنویسید که مزاج شما چیست و بر اساس مزاج خود کدام یک از انواع روغن حیوانی برای مصرف روزانه شما مناسب است؟

روغن مخلوط نیز ترکیبی از هر دو روغن گاوی و گوسفندی است و بر اساس اینکه این دو روغن به چه نسبتی با هم ترکیب شده‌اند عطرهای متفاوتی داشته و در دسته‌بندی مزاج معتدل قرار دارد.

بنابراین اگر قصد خرید روغن حیوانی را دارید به این نکته دقت کنید که متناسب با طبع و مزاج خود روغن حیوانی گوسفندی، گاوی و یا مخلوط بخرید. البته علاوه بر در نظر داشتن این موضوع، باید در تهیه روغن حیوانی موارد دیگری را نیز مدنظر قرار دهید زیرا این سه روغن در برخی دیگر از ویژگی‌ها مانند عطر و طعم و قیمت با هم متفاوتند. برای اینکه این تفاوت‌ها را بشناسید و با دید بهتری روغن مورد علاقه خود را انتخاب کنید روی ” تفاوت روغن حیوانی گوسفندی و گاوی” کلیک کنید تا به مقاله مربوطه هدایت شوید.

برای خرید و اطلاع از قیمت روغن حیوانی درکام، لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

22 thoughts on “طبع روغن حیوانی چیست؟

  1. مانلی says:

    سلام. ممنون از اطلاعات دقیقی که دادین. من فعلا طبع سودا دارم و باید موادغذایی گرم بخورم. از اطلاعات داخل مقاله استفاده کردم. ممنون

    • درکام says:

      سلام ممنون از شما که نظرتون رو برامون نوشتین، خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده 🙂

  2. وحید says:

    سلام غلبه کم صفرا دارم با معده بلغمی که داره آروم آروم دور شکم رو حجیم میکنه ولی بقیه بدنم کاملا جامونده و خشکه میخوام چربی خونم رو برای پخشدن متعدل بواسطه خون زیاد کنم که خشکی صفرا کم شه و همچنین اگه این روغن گرم باشه میتونه جلوی بلغم رو بگیره و با توجه به نوشته های شما آیا به نظر متخصصتون شحم گاوی خوبه برای من

    • درکام says:

      سلام. اگر طبق نظر پزشکتون مصرف گرمی براتون بهتر هست، روغن حیوانی گاوی طبع گرم داره.

      • نیل says:

        سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم به من گفتن روغن گوسفندی طبع گرمی داره منم گرفتم،میگن واس قبل بارداری واس پسر شدن بچه چیزای گرم بخوریم وطبع مونو گرم کنیم منم به خاطر همین روغن گوسفندی گرفتم که گفتن طبعش گرم حالا که نظرات شمارو دیدم گفتم به نظرتون من روغنو استفاده کنم یا نه ممنون میشم راهنماییم کنید

        • درکام says:

          سلام وقت شما هم بخیر
          همونطور که در متن نوشته شده روغن گوسفندی طبع سردی داره

  3. لیلا says:

    با تشکر مجدد یه سوال دارم که هیچ وقت جواب درستی نگرفتم من خودم از طرفدارای طب سنتیم و دوست دارم مواد غذایی طبیعی مصرف کنم مخصوصا روغن.حالا همین روغن حیوانی که تو ظرف غذا زودی میبنده و جامد میشه چطور ممکنه تو رگها نشینه و آدم چربی خون نگیره؟؟مخصوصا با توجه به فعالیت کم امثال مثل من؟من با اینکه این روغنو دوست دارم ولی با استرس میخورم ممنون میشم تو این زمینه هم راهنماییم کنید.

    • درکام says:

      سلام. خواهش می‌کنیم. منظورتون از میبنده رو متوجه نشدیم اما این موضوع ربطی به سلامت ماده غذایی نداره. یافته‌های جدید نشان می‌دن که برخلاف مطالب و باورهای گذشته، کره و روغن حیوانی باعث افزایش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی نمی‌شه، اما خوبه که بخشی از اون با روغن‌های سالم گیاهی مثل روغن زیتون طبیعی جایگزین بشه. در مصرف روغن حیوانی زیاده روی نکنین و بهتره فعالیت بدنیتون رو افزایش بدین. افزایش فعالیت بدنی ربطی به اینکه قصد استفاده از روغن حیوانی رو دارید یا ندارید نداره و همیشه رژیم غذایی سالم و ورزش مکمل هم هستن. این هم یادتون باشه که خوردن هر غذایی از نوع سالمش هم در حد میانه خوب هست. شما اگر منع مصرفی از طرف پزشکتون ندارید میتونید از روغن حیوانی استفاده کنید.

    • سینا says:

      دمای بدن ۳۷ درجه ست. آیا روغن در دمای ۳۷ درجه میبنده؟ اگه نمیبنده پس تو بدن هم نمیبنده. خرچند روغن اول وارد معده میشه بعد احتمالا تجزیه میشه و بعد جذب خون میشه. بنابر این ویژگی هاش از جمله دمای ذوب و… احتمالا تغییر میکنه.

  4. لیلا says:

    با تشکر من طبعم بلغمی با غلبه سوداست طبع همسرم صفراوی.حالا ما هردوتامون روغن شحم گاو میخوریم.میخواستم بدونم برا هنسرم ضرر نداشته باشه یه وقت.چون دچار سردرهای صفراوی هم هست

    • درکام says:

      سلام. این پاسخ متخصص طب سنتی به سوال شماست. لطفاً خود شما هم از افراد مورد اعتماد خودتون سوال بپرسید. شحم گاو برای خودتون خوب نیست چون طبعتون سرد هست.
      همسرتون میتونن عصرها سرکنگبین بخورن. با ترکیب عسل (۲ واحد)، عرق نعنا (۲ واحد) و سرکه خانگی (۱ واحد).
      اول عسل و عرق نعنا رو مخلوط کنید زمانیکه حل شد سرکه رو اضافه کنید. هر روز یه لیوانش رو با آب ولرم شربت کنید و یکساعت به غروب همسرتون میل کنن.

  5. مجید محمودی says:

    با سلام و تشکر بابت مطلبتون
    میخواستم بدونم چطور با وجود اینکه روغن حیوانی با وجود اینکه از فرآورده های لبنی اون حیوان به دست میاد ولی طبعش به شیر اون حیوان متفاوته . مثلا کلا میکن گوسفند همه چیزش گرمه ولی به گفته شما روغنش سرده . اکه ممکنه در این زمبنه منو راهنمایی کنین
    با تشکر مجدد

    • درکام says:

      سلام. خوشحالیم که مطلب ما مورد پسندتون بوده.
      بله درست میفرمایید شیر گوسفندی گرمی هست، اما روغن با شیر فرق داره. روغن از گروه چربی‌ها و شیر از گروه لبنیات هست و طی فرآیند تولید روغن، طبع اون تغییر پیدا می‌کنه.

  6. جواد حشمتی says:

    سلام خسته نباشید
    اگه میشه طبع روغن بزی رو به همین شکل تو وبسایتتون بزارید.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *