طرز تهیه گردوی بو داده شور و نمکی- مزه دار کردن گردو

گردو بوداده

گردو هم مثل خیلی از آجیل‌های دیگر اگر بو داده شود، خوشمزه‌تر می‌شود. طرز تهیه گردوی بو داده بسیار راحت است و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه گردوهای خود را خوشمزه‌تر کنید و طعم‌های جدیدی مثل گردوی نمکی، گردوی فلفلی و یا گردو با طعم سبزیجات را امتحان کنید.

طرز تهیه گردو بو داده

برای بو دادن گردو هم می‌توانید آن را روی تابه تفت دهید و هم اینکه در فر بگذارید.

۱- بو دادن گردو در تابه

ابتدا مغز گردوها را از وسط نصف کنید، سپس کمی کره به آن اضافه کنید و در تابه‌ای که از قبل کمی داغ شده بریزید. به مدت ۲ الی ۵ دقیقه گردوها را تفت دهید و مرتب آن را هم بزنید تا همه جای گردوها تفت بخورند و گردوها نسوزند. به جای کره می‌توانید از روغن زیتون، روغن کنجد و یا روغن سرخ کردنی هم استفاده کنید. البته پیشنهاد ما استفاده از روغن‌های گیاهی مثل زیتون و کنجد است زیرا سالم‌تر هستند.

بودادن مغز گردو روی گاز

۲- بو دادن گردو در فر

ابتدا گردوها را با کمی کره یا روغن مخلوط کنید و روی سینی فر بچینید. سعی کنید گردوها را روی هم قرار ندهید تا بعد از بو دادن به یکدیگر نچسبند. فر را از قبل بگذارید گرم شود و سپس سینی را درون آن قرار دهید. دمای فر را روی ۳۰۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و به گردوها ۱۰ دقیقه فرصت دهید تا بو داده شوند. در این بین می‌توانید یک یا دو بار سینی را بیرون آورده و گردوها را کمی هم بزنید تا همه جای آن‌ها بو داده شود.

بودادن مغز گردو در فر

در صورتی که دوست دارید گردوها بیشتر بو داده شوند، می‌توانید به دلخواه خود زمان بیشتری گردوها را در فر نگه دارید اما مراقب باشید که گردوها نسوزند.

طرز تهیه گردوی نمکی یا شور

برای اینکه گردوهای شور و نمکی داشته باشید، می‌توانید هنگام تفت دادن گردو در تابه به مقدار دلخواه خود به آن نمک اضافه کنید. اگر می‌خواهید درون فر گردوها را بو دهید ابتدا با کره و نمک آن‌ها را مزه دار کنید و سپس درون فر قرار دهید.

مزه دار کردن گردو با فلفل، سبزیجات، شکر و یا دارچین

شما می‌توانید برای مزه دار کردن گردو، از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید. مثلا اگر می‌خواهید گردوی شیرین داشته باشید، از شکر(ترجیح ما شکر قهوه‌ای است) و دارچین استفاده کنید. اگر می‌خواهید گردوی شما طعم سبزیجات بدهد، می‌توانید از سیر و رزماری استفاده کنید و یا اگر می‌خواهید گردوی تند داشته باشید، از فلفل سبز یا سیاه و همین‌طور پودر چیلی استفاده کنید.

اگر گردو  را با مواد دیگری بو داده‌اید و خوشمزه شده برای ما در قسمت نظرات بنویسید تا بقیه خواننده‌های ما از تجربه شما استفاده کنند.

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

  1. زمانی که گردو را در ماهیتابه تفت می‌دهید، توجه کنید که حرارت حتما ملایم باشد و مدام گردوها را هم بزنید تا نسوزند.
  2. وقتی عطر گردوی بو داده بلند شد و رنگ آن کمی قهوه‌ای شد یعنی گردوی شما آماده است.
  3. قبل از تفت دادن، گردوها را حتما نصف کنید تا به خوبی بو داده شوند.
  4. در صورت تمایل به نگهداری گردو بوداده به صورت طولانی‌مدت، می‌توانید آن را در فریزر بگذارید. گردو در فریزر کاملا سالم و تازه باقی می‌ماند و شما هر موقع بخواهید می‌توانید به مقدار دلخواه از آن استفاده کنید.
  5. برای داشتن یک گردوی بو داده‌ی خوشمزه، از مغز گردوی درجه یک و سالم استفاده کنید. شما می‌توانید برای خرید مغز گردوی درجه یک درکام به اینجا مراجعه کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *