روغن زیتون بودار بهتر است یا بی بو؟

روغن زیتون بو دار یا بی بو

امروزه مصرف روغن زیتون هم به خاطر خواص زیادی که دارد و هم به دلیل عطر و طعم لذیذی که به غذا می‌بخشد، در میان افراد افزایش یافته است. در بازار انواع روغن زیتون فرابکر، بکر، تصفیه شده و … که در دو دسته با بو و بی بو تقسیم بندی می‌شوند، موجود است و مردم بر اساس ذائقه و سلیقه خود از این روغن‌ها در رژیم غذاییشان استفاده می‌کنند؛ در این میان این سوال اساسی وجود دارد که به راستی روغن زیتون با بو بهتر است یا بی بو؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا به جواب این سوال برسید.

انواع روغن زیتون و ویژگی‌های آن‌ها

اگر سری به مقاله انواع روغن زیتون بزنید، خواهید دید که روغن زیتون خوراکی را می‌توان بر اساس شیوه تولید و ویژگی‌های آن به ۳ دسته کلی فرابکر، بکر و تصفیه شده تقسیم کرد؛ در میان انواع روغن زیتون، روغن زیتون فرابکر و بعد روغن زیتون بکر جز باکیفیت‌ترین و بهترین روغن زیتون‌ها و از نوع تصفیه نشده محسوب می‌شوند که عطر و طعم میوه‌ای زیتون به خوبی در آن‌ها قابل تشخیص است.
از آن جایی که عطر و طعم روغن زیتون ممکن است مورد پسند برخی از افراد نباشد، تولیدکنندگانی هستند که طی فرآیند تصفیه شیمیایی، روغن زیتون بدون بو تولید می‌کنند.

روغن زیتون بودار بخریم یا بی بو؟

در تولید روغن زیتون فرابکر و بکر از هیچ فرآیند شیمیایی استفاده نمی‌شود و همین مورد سبب حفظ خواص و کیفیت روغن تولیدی می‌شود ولی در تولید روغن‌ زیتون تصفیه شده به علت فرآیندی‌هایی که روی آن انجام می‌شود، بخش زیادی از خواص آنتی اکسیدانی آن از دست رفته و عطر و طعم منحصر به فرد زیتون دیگر در آن قابل تشخیص نیست.

اینکه از روغن زیتون با بو استفاده کنید یا بدون بو، کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه شما و کاربردی دارد که روغن زیتون را برای آن می‌خواهید؛ اگر روغن زیتون را برای بهره‌مندی از خواص آن می‌خواهید، حتما روغن زیتون با بو تهیه کنید که خواص خود را از دست نداده باشد ولی اگر می‌خواهید از روغن بیشتر برای سرخ کردن استفاده کنید، روغن زیتون تصفیه شده گزینه بهتری برای شماست زیرا نسبت به روغن زیتون فرابکر و بکر نقطه دود بالاتری دارد و دیرتر می‌سوزد.

علاوه بر موارد بالا از آن جایی که یکی از روش‎‌های تقریبی تشخیص روغن زیتون توجه به عطر و طعم آن است، استفاده از روغن زیتون با بو می‌تواند تا حدودی خیال شما را از بابت اصل و خالص بودن روغن زیتون راحت کند.

از آن جایی که کیفیت مواد غذایی و سلامت شما دغدغه اصلی ما در درکام است، به همین دلیل ما فقط روغن زیتون با بو عرضه می‌کنیم. به علاوه ما در درکام برای اطمینان از اصل و خالص بودن روغن زیتون، هم شخصا بر فرآیند تولید آن نظارت داشته‌ایم و هم فاکتورهای کلیدی آن را در یک آزمایشگاه مورد تایید سازمان غذا و دارو آزمایش کرده‌ایم. برای خرید روغن زیتون بکر درکام، مشاهده قیمت و برگه آزمایش این روغن روی لینک زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتری در مورد آن ببینید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *