اثرات گردو در کاهش فشار خون

خواص گردو برای فشار خون

گردو یکی از مقوی‌ترین مغزهاست که به علت داشتن منابع مغذی بسیار مانند فیبر، پروتئین، ویتامین و مواد معدنی، فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. استفاده از گردو در رژیم غذایی از دیرباز تا به امروز در میان تمام جوامع رایج بوده و خواص بی‌نظیر آن بر کسی پوشیده نیست.

بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ و میر در سراسر دنیا هستند. داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌تواند در کنترل و پیشگیری از این بیماری مؤثر باشد. بررسی‌ها نشان داده مصرف گردو می‌تواند با کاهش فشار خون به بهبود سلامت قلب کمک کند.

خواص گردو در کاهش فشار خون

گردو سرشار از آلفالینولنیک اسید یا امگا ۳، ترکیبات پلی فنولیک توکوفرول، ملاتونین و فلاونوئیدها است.

مطالعه ۱: مطالعات نشان می‌دهند بین مصرف گردو و سلامت قلب و عروق ارتباط وجود دارد؛ دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که در برنامه غذایی خود از گردو استفاده می‌کنند، نسبت به افراد دیگری که از گردو به مقدار کافی مصرف نمی‌کنند، فشار خون پایین‌تری دارند. این ترکیبات فواید آنتی‌اکسیدانی نیز دارند که از عملکرد آندوتلیال و کاهش آسیب‌های عروقی حمایت می‌کنند.

مطالعه ۲: نتایج مطالعه انجام شده روی ۷۵۰۰ نفر از افراد در معرض بیماری‌های قلبی نشان می‌دهد افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از آجیل به ویژه گردو می‌باشد، بیشتر مصرف می‌کردند نسبت به افرادی که این رژیم غذایی را نداشتند، فشار خون دیاستولیک پایین‌تری داشتند.

مطالعه ۳: محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا معتقدند، وقتی شرکت کنندگان در مطالعات بالینی در رژیم غذایی خود از گردو مصرف می‌کردند، نسبت به زمانی که رژیم غذایی آن‌ها فاقد گردو بود و به جای آن از اسیدهای چرب مشابه گردو استفاده می‌کردند، فواید بیشتری را دریافت می‌کردند.

مطالعه ۴: بر مبنای مطالعات انجام شده به منظور پیشگیری و کاهش فشارخون در افراد، محققان توصیه می‌کنند به جای مصرف گوشت قرمز چرب یا لبنیات پر چرب برای یک وعده یا میان وعده، مقداری شیر بدون چربی و گردو را در وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی خود بگنجانید.

مطالعه ۵: مطالعات دیگر نشان می‌دهند رژیم غذایی غنی از گردو سبب کاهش سطح کلسترول بد نظیر LDL، بهبود سلامت عمومی قلب و کاهش ریسک ابتلا به پرفشاری خون می‌شود. بسیاری از آجیل‌ها عمدتاً حاوی اسیدهای چرب تک اشباع نشده (MUFA) هستند، اما گردو عمدتاً از اسیدهای چرب چند غیر اشباع (PUFA) تشکیل شده است که سلامت قلب و کاهش اختلالات وابسته به فشارخون را تضمین می‌کنند.

ازطرف دیگر گردو سرشار از فیبر است و مصرف منظم آن در رژیم غذایی می‌تواند به کنترل وزن نیز کمک کند. داشتن وزن بالا خود عامل بروز بیشتر بیماری‌های قلبی و افزایش فشار خون است.

نتیجه: باتوجه به اثرات پیشگیرانه گردو بر فشارخون، استفاده منظم از آن در رژیم غذایی روزانه در صورت نداشتن آلرژی به آن می‌تواند فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن و کنترل این بیماری مزمن داشته باشد.

اگر به دنبال خرید یک گردوی تازه، باکیفیت و خوشمزه می‌گردید، مغز گردو درجه یک درکام انتخاب مناسبی برای شماست. ما برای تامین این گردو خودمان شخصا به شهرستان تویسرکان، قطب تولید گردو در کشور، سفر کردیم و بعد از تست چندین نمونه گردو مختلف، بهترین و باکیفیت‌ترین گردو را برای عرضه به شما انتخاب کردیم. برای خرید گردو درجه یک درکام کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید و جزئیات بیشتر را در مورد این محصول ببینید.

منابع:

sciencedaily.com

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *