خواص عسل و گردو برای سلامتی

خواص عسل و گردو

خوردن یک صبحانه و یا میان وعده مطلوب می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن برای انجام بسیاری از کارهای روزمره را فراهم کند. ترکیب گردو و عسل یک نمونه خوب از مواد غذایی انرژی زاست که علاوه بر داشتن انرژی فراوان، از طعم مطلوبی نیز برخوردار است. عسل و گردو سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که مصرف آن‌ها برای بدن بسیار حائز اهمیت است. در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص این ترکیب با ارزش را بشناسید.

خواص گردو و عسل

۱- سرشار از آنتی اکسیدان‌ها

گردو و عسل هردو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر فلاونوئیدها، پلی فنول‌ها، اسید الارجیک و توکوفرول‌ها می‌باشند که از رشد رادیکال‌های آزاد که سبب التهاب و بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان، چاقی و … می‌شوند، پیشگیری می‌کنند.

۲- کنترل فشار خون

از دیگر خواص بی‌نظیر این معجون، کمک به کنترل فشار خون می‌باشد. نتایج مطالعات نشان می‌دهند مصرف آجیل به ویژه گردو به کاهش فشار خون کمک می‌کند. در یکی از این مطالعات به این نتیجه رسیدند افرادی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشتند که غنی از انواع آجیل به ویژه گردو می‌باشد، نسبت به افرادی که آجیل مصرف نمی‌کردند، فشار خون پایین‌تری داشتند. هم‌چنین مصرف عسل نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند و استفاده از گردو و عسل در کنار یک‌دیگر این اثر را دو چندان می‌کنند.

۳- بهبود عملکرد مغز

مطالعات نشان می‌دهند گردو سرشار از چربی‌های غیر اشباع به ویژه امگا ۳، ترکیبات فنلی و انواع ویتامین‌ها است که مصرف آن به کاهش التهابات مغزی کمک می‌کند و می‌تواند به عملکرد بهتر مغز و بهبود حافظه نیز کمک کند. عسل نیز انرژی لازم برای سلول‌های مغزی را فراهم می‌کند و در تقویت حافظه و عملکرد سلول‌های عصبی مؤثر است. هم‌چنین مصرف آن به افزایش سروتونین مغز نیز کمک می‌کند. بنابراین مصرف ترکیب عسل و گردو به ویژه در دوران مدرسه، به عنوان یک میان وعده سالم به منظور تقویت حافظه و بهبود استرس و اضطراب بسیار کمک کننده است.

۴- کمک به سلامت دستگاه گوارش

دستگاه گوارش از باکتری‌های مفیدی تشکیل شده است که برای سلامت انسان بسیار حائز اهمیت هستند. ترکیبات ناسالم در میکروبیوتای روده سبب التهاب در بدن می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری قلبی، چاقی و سرطان را افزایش می‌دهد. رژیم غذایی تأثیر یه سزایی در ترکیب میکرو ارگانیسم‌های موجود در دستگاه گوارشی بد دارد.

تحقیقات اثبات می‌کنند مصرف گردو می‌تواند تعداد باکتری‌های مفید دستگاه گوارش را افزایش دهد و به سلامت روده کمک کند. مصرف عسل نیز برای تقویت سیتسم گوارشی بسیار مفید است و آنزیم‌های گوارشی موجود در آن به هضم بهتر مواد غذایی کمک می‌کنند. هم‌چنین استفاده از عسل در درمان زخم معده و روده نیز بسیار مؤثر است.

خواص گردو و عسل

۵- پیشگیری و بهبود بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی اولین عامل مرگ و میر در جهان هستند. چربی خون بالا یکی از عوامل مؤثر در ایجاد بیماری‌های قلبی می‌باشد بنابراین داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کاهش چربی خون و در نتیجه پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی کمک کند. مطالعات نشان می‌دهند مصرف منظم گردو سبب کاهش کلسترول تام، تری گلیسرید و LDL خون می‌شود. مصرف عسل نیز در کاهش التهاب، کسترول خون و LDL مؤثر است. از طرف دیگر می‌تواند سبب افزایش HDL خون نیز بشود. چنین خصوصیاتی استفاده از ترکیب عسل و گردو را برای کاهش چربی خون بسیار مؤثرتر می‌کند.

۶- منبع انرژی

استفاده از ترکیب گردو و عسل می‌تواند برای تأمین انرژی در ساعات مختلف شبانه روز بسیار مفید باشد. گردو با داشتن چربی‌های مفید و عسل نیز به علت وجود ترکیبات قندی، منبع فراوانی از انرژی را برای بدن فراهم می‌کنند.

در مصرف گردو و عسل زیاده‌ روی نکنید

مصرف گردو و عسل در کنار یک‌دیگر با وجود تمام خواصی که گفته شد، در صورتی که بیش از اندازه باشد، می‌تواند مشکل ساز شود. ایجاد حساسیت غذایی و آسیب کبدی در نتیجه مصرف بالای گردو و هم‌چنین کالری فراوان موجود در این ترکیبات که در صورت مصرف زیاد سبب بروز اضافه وزن و چاقی می‌شود، از جمله ملاحظاتی است که باید در مصرف این ترکیب غذایی در نظر گرفته شود.

سعی کنید برای تهیه این ترکیب از عسل طبیعی استفاده کنید زیرا عسل تغذیه‌ ای یا تقلبی همه این خواص گفته شده را ندارند. تنها راه تشخیص عسل طبیعی، آزمایش عسل در آزمایشگاه است. از آن جایی که پیدا کردن یک آزمایشگاه خوب و بردن عسل به آنجا برای آزمایش هم سخت و هم هزینه‌بر است، بهترین کار خرید از مکان‌هایی است که از قبل این آزمایش را روی عسل‌هایشان انجام داده باشند.

ما در درکام انواع عسل‌های طبیعی را به همراه برگه آزمایش ارائه می‌دهیم؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید هر یک از این عسل‌ها، هم برگه آزمایش آن‌ها را ببینید و هم اطلاعات بیشتری در مورد هر کدام کسب کنید و در نهایت عسل دلخواه خود را سفارش دهید.

هم‌چنین ما در درکام انواع گردو شامل مغز گردو درجه یک، مغز گردو خورشتی و گردو با پوست را نیز داریم که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود هر یک از این گردوها را سفارش دهید. ما برای انتخاب این گردوها، محصولات چندین تولیدکننده مختلف را تست کردیم و از میان آن‌ها بهترین نمونه را برای عرضه به شما انتخاب کردیم؛ پس از کیفیت گردوهای درکام خیالتان راحت باشد.

برای خرید گردو یا خرید عسل طبیعی کافیست روی عکس مورد نظرتان در زیر کلیک کرده تا به صفحه محصول مربوطه هدایت شوید و بعد از کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن محصول، اقدام به خرید نمایید.

منابع:

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

ncbi.nlm.nih.gov

ncbi.nlm.nih.gov

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *