چگونه مغز گردو را سفید کنیم؟

مغز گردو سفید

خیلی از شما ممکن است به مغز گردوی سفید و روشن علاقه بیشتری داشته باشید و تصور کنید چنین گردویی کیفیت و طعم بهتری دارد در حالی این مورد همیشه صادق نیست. چه بسیارند گردوهایی که علارغم ظاهر تیره‌تری که دارند، دارای طعم بهتر و چربی بیشتری می‌باشند. اگر دوست دارید گردویی داشته باشید که در کنار کیفیت، طعم لذیذ و چربی بالایی که دارد، ظاهر سفید و زیبایی نیز داشته باشد، این مقاله را بخوانید تا با روش سفید کردن مغز گردو آشنا شوید.

دلایل سیاه شدن مغز گردو

قبل از اینکه با طریقه سفید کردن مغز گردو آشنا شوید، بهتر است ابتدا دلایل سیاه شدن مغز گردو را بشناسید تا در صورت امکان از این اتفاق جلوگیری کنید. موارد زیر می‌توانند سبب سیاه شدن گردو شوند:

  • تاثیر نژاد گردو و یا آب و هوا: گردوها انواع مختلفی دارند و در نژادهای مختلفی طبقه بندی می‌شوند. برخی گردوها از بعضی نژادها، ذاتا نسبت به سایر گردوها تیره‌ترند. علاوه بر این مورد، آب و هوا هم می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در ظاهر و کیفیت گردو داشته باشد. برای مثال آب و هوای نامناسب امسال باعث شده که رنگ گردوهای امسالی نسبت به گردوهای سال‌های گذشته تیره‌تر باشد.
  • عدم چیدن به موقع گردوها: چیدن گردوها دیرتر از موعد آن، می‌تواند تاثیر منفی روی رنگ گردو گذاشته و سبب تیره شدن آن شود.
  • جدا نکردن پوست سبز گردو در زمان مناسب: بعد از رسیدن گردوها و جمع آوری آن‌ها، پوست سبز گردو باید حداکثر تا یک هفته بعد از چیده شدن گردو از آن جدا شود. در غیر این صورت رنگ مغز گردو به مرور تیره و سیاه خواهد شد و کیفیت آن نیز افت می‌کند. برای آشنایی با “روش کندن پوست سبز گردوی تازهاینجا کلیک کنید.
  • عدم نگهداری گردو در شرایط مناسب: بسیار مهم است که حتما “روش نگهداری گردو” را بدانید و آن‌ها را رعایت کنید. نگهداری گردو در شرایط نامناسب مثل قرار دادن آن در مکان مرطوب، خیلی گرم و یا در معرض نور مستقیم خورشید، علاوه بر اینکه سبب تغییر رنگ و تیره شدن گردو می‌شود، از کیفیت گردو نیز کاسته و سبب کاهش طول عمر گردو می‌گردد.

روش‌های سفید کردن گردو

برای سفید شدن مغز گردو، دو روش وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با حجم گردوهایی که تصمیم به سفید کردن آن دارید، از یکی از این روش‌ها استفاده نمایید.

۱- روش صنعتی سفید کردن مغز گردو

این روش برای زمانی مناسب است که بخواهید حجم زیادی گردو را سفید کنید. برای سفید کردن گردو در این روش، از ماشین آلات صنعتی مخصوصی که در کارخانه‌ها یا تولیدی‌های مواد غذایی قرار دارد، استفاده می‌شود؛ به این صورت که مغز گردوها را درون دستگاه می‌ریزند، دستگاه پوست رویی مغز گردو را جدا کرده و در نهایت مغز گردو سفید به شما تحویل می‌دهد.

۲- روش خانگی سفید کردن مغز گردو

اگر میزان گردوهایی که می‌خواهید سفید کنید کم است، این روش بهترین گزینه برای شماست. در این روش ابتدا باید مغز گردوها را مدتی در آب و یا آب نمک ولرم خیس کنید تا جایی که پوست رویی مغز گردوها شل شده و از گردو جدا شوند تا در نهایت مغز گردویی سفید و زیبا داشته باشید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *