درمان اگزما با عسل طبیعی

خواص عسل برای اگزما

هزاران سال است که از عسل، در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود و این ماده شفا بخش، از دیر باز محبوبیت بسیاری در میان تمام جوامع داشته‌است. خواص عسل طبیعی برای سلامت انسان، بر هیچ کس پوشیده نیست. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که این ماده طلایی، خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی بالایی دارد و باعث بهبود زخم می‌شود.

درماتیت آتوپیک (اگزما)

درماتیت آتوپیک یا اگزما، یک بیماری التهابی و مزمن پوستی است که ۱۰-۲۰% کودکان و ۱-۳% بزرگسالان را درگیر می‌کند. این بیماری، در هر سنی ممکن است رخ بدهد و در برخی مواقع با آسم و تب ینجه نیز همراه است.

علائم اگزما

علایم و نشانه‌های اگزما در هر فردی با فردی دیگر متفاوت است و تظاهرات پوستی آن شامل موارد زیر می‌باشد:

  • خارش
  • خشکی پوست
  • وجود لکه‌های قرمز و قهوه‌ای رنگ در دست‌ها، پا، سینه، گردن و بالای پلک
  • ترک پوست
  • برجستگی‌های کوچک و متورم

درمان اگزما پوستی با عسل طبیعی

در حال حاضر، هیچ درمان مشخص و قطعی برای این بیماری پوستی وجود ندارد و متخصصان بر اساس سن و تظاهرات پوستی، یک سری درمان‌ها را پیشنهاد می‌دهند.

در سال‌های اخیر، توجه به عسل برای اگزما، با توجه به خاصیت ترمیمی این ماده، افزایش پیدا کرده است و تاکنون مطالعات گوناگونی در این مورد انجام شده است.

  • استفاده از عسل طبیعی، با توجه به ترکیبات موجود در آن، باعث بهبود علائم اگزما از جمله خشکی پوست، قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود.
  • مطالعات نشان می‌دهند استفاده از عسل طبیعی، با دارا بودن ترکیبات ضدالتهابی نظیر مواد فنولیک، التهاب را که خود یک عامل در پیشرفت علائم اگزما است، کاهش می‌دهد.
  • عسل هم‌چنین یک ضد میکروب قوی می‌باشد و خواص ضدمیکروبی آن در سالیان گذشته، به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.
  • عسل سبب تحریک پاسخ ایمنی نسبت به عوامل مخرب، در ایجاد و پیشرفت بیماری اگزما می‌شود.

 

نتیجه برخی مطالعات درمورد خواص عسل طبیعی در درمان اگزما

  • یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۷، که روی دو طرف بدن ۱۴ نفر از افراد دارای اگزما، انجام شده بود، نشان داد آن طرف از بدن که تحت درمان با عسل قرار گرفته بود، بهبود پیدا کرده و بعد از گذشت یک هفته علایم آن کمتر شده بود.
  • در مطالعه‌ای دیگر که به بررسی اثرات درمانی مخلوط عسل، روغن زیتون و موم زنبور عسل به صورت موضعی پرداخته بود، نتایج نشان دادند بیمارانی که به درماتیت مبتلا بودند، بعد از ۲ هفته درمان، تا ۸۰ درصد بهبودی مطلوبی داشتند.
  • برخی دیگر از یافته‌ها نشان داده‌اند که عسل با آزاد سازی آنتی بادی‌ها، که از سیستم ایمنی بدن در پاسخ به میکروب‌ها آزاد می‌شوند، نقش عمده‌ای در میکروب کشی دارند؛ بنابراین می‌توانند در بهبود این بیماری نیز نقش به سزایی بگذارند.

نتیجه گیری

اغلب مطالعات نشان داده‌اند که عسل می‌تواند نقش به سزایی در درمان اگزما داشته باشد و با توجه به خواص درمانی این ماده شفا بخش، به نظر می‌رسد که انتخاب آن به عنوان یکی از گزینه‌های درمانی، می‌تواند در بهبود شرایط بیمار مفید باشد.

 

نکته‌ مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که اگر می‌خواهید از فواید عسل در درمان اگزما بهره ببرید، لازم است از طبیعی بودن عسل خود اطمینان حاصل کنید. تنها راه تشخیص عسل طبیعی، آزمایش آن در آزمایشگاه است. در این آزمایش، با اندازه گیری مقادیر فاکتورهایی مانند ساکاروز، پرولین و سایر موارد و مقایسه اندازی گیری‌ها با مقادیر استاندارد، طبیعی و یا تقلبی بودن عسل معین می‌شود.

ما در درکام، تمامی عسل‌هایمان را قبل از فروش آزمایش می‌کنیم تا از طبیعی و مرغوب بودن آن مطمئن شویم. هم‌چنین برای اینکه شما هم از اصل بودن عسل‌ها اطمینان پیدا کنید، تمامی عسل‌هایمان را با برگه آزمایش ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای خرید عسل طبیعی و مشاهده قیمت و جزئیات بیش‌تر در مورد انواع عسل‌های درکام، روی لینک کلیک کنید.

منابع:

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *