گردو و کشمش | ۷ خاصیت فوق‌العاده کشمش و گردو

کشمش و گردو

مصرف هر یک از آجیل‌ها در کنار موادمغذی دیگر و ایجاد یک ترکیب مقوی و البته خوشمزه، همیشه مورد توجه افراد مختلف به ویژه خانواده‌های ایرانی بوده است. گردو و کشمش هر دو از جمله مواد غذایی با ارزش غذایی بسیار بالا هستند؛ استفاده از گردو و کشمش به همراه یک‌دیگر علاوه بر طعم بسیار خوب، خواص بسیاری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

خواص گردو و کشمش

برخی از مهم‌ترین اثرات کشمش و گردو برای سلامتی انسان شامل موارد زیر است.

۱- منبعی غنی از مواد مغذی

گردو و کشمش هر دو سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشند. مهم‌ترین مواد معدنی موجود در کشمش آهن، کلسیم و برم هستند. گردو نیز یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، مس، اسید فولیک، فسفر، منگنز و ویتامین E و B6 می‌باشد. استفاده از این دو ترکیب به عنوان میان وعده می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک کند.

۲- کمک به کنترل وزن

استفاده از گردو و کشمش می‌تواند برای کنترل وزن مناسب باشد. مطالعات نشان می‌دهند کشمش فیبر بالایی دارد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف این ترکیب سبب ایجاد احساس سیری طولانی مدت در افراد می‌شود. از طرف دیگر گردو به کنترل اشتها و کنترل وزن کمک می‌کند. بنابراین استفاده از گردو و کشمش علاوه بر تأمین نیازهای تغذیه‌ای، در کنترل وزن نیز نقش دارند.

مصرف گردو و کشمش بیش از نیاز بدن، با توجه به ترکیبات قندی و چربی موجود در آن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و سبب چاقی و اضافه وزن شود.

۳- کنترل چربی خون

یکی دیگر از خواص بی‌نظیر ترکیب کشمش و گردو، کمک به کاهش چربی بد خون یا LDL می‌باشد. فیبر موجود در کشمش می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند. هم‌چنین مطالعات نشان می‌دهند مصرف گردو در رژیم غذایی می‌تواند در کاهش کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسرید خون مؤثر باشد.

۴- پیش‌گیری از سرطان

وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوان در داخل گردو و کشمش نظیر اسید الاجیک، پلی فنول‌ها و توکفرول از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند گردو سرشار از پلی فنول الاگیتانین است که در روده به اورلیتین تبدیل می‌شود و از روده در برابر سرطان محافظت می‌کند. از طرف دیگر اورلیتین دارای خواص شبه هورمونی می‌باشد و گیرنده‌های هورمونی را در بدن مسدود کرده و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون، نظیر سرطان سینه و پروستات را نیز کاهش می‌دهد.

به صورت کلی نتیجه بسیاری از مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهد استفاده از ترکیب گردو و کشمش برای پیش‌گیری از سرطان بسیار حائز اهمیت است.

۵- پیش‌گیری و بهبود کم خونی فقر آهن

کم خونی یکی از بیماری‌های شایع به خصوص در خانم‌ها می‌باشد. گردو و کشمش یک میان وعده بسیار مقوی بوده که به علت وجود عناصری مثل آهن، روی و مس به ساخت گلبول‌های قرمز خون و انتقال اکسیژن در بدن کمک می‌کنند.

۶- کمک به سلامت پوست و مو

کشمش و گردو هر دو برای سلامت پوست و مو بسیار مفیدند. کشمش حاوی مواد مغذی ارزشمندی نظیر ویتامین C، سلنیوم و زینک است که وجود این مواد مغذی برای سلامت پوست بسیار ضروری است. هم‌چنین گردو به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و زینک به سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

۷- کنترل قند خون

از دیگر خواص بی‌نظیر ترکیب گردو کشمش کنترل قند خون است. مطالعات نشان می‌دهند گردو و کشمش هر دو در کنترل وزن مؤثر می‌باشند و به همین دلیل می‌توانند به کاهش قند خون کمک کنند. در مطالعه صورت گرفته بر روی ۱۰۰ نفر نشان داده شد، مصرف گردو می‌تواند به کاهش قند خون ناشتا و قند خون سه ماهه کمک کند. هم‌چنین مطالعات دیگر نشان دادند مصرف کشمش نیز می‌تواند در کنترل قند خون و کاهش قند خون سه ماهه مؤثر باشد.

با توجه به وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی، قندهای پیچیده و چربی‌های ضروری و مفید فراوان موجود در گردو و کشمش و فواید دیگری که این دو ماده برای سلامتی دارند، مصرف ترکیب گردو و کشمش و جایگزین کردن آن با میان وعده‌های مضر، قندهای مصنوعی و چربی‌های مضر می‌تواند برای سلامت افراد بسیار مفید باشد.

اگر بعد از مطالعه این مقاله و آشنایی با فواید بی‌نظیر گردو و کشمش تصمیم گرفته‌اید که این ترکیب را به رژیم غذایی خود بیفزایید ولی گردو یا کشمش خوب ندارید، می‌توانید هر دو این محصولات را از درکام تهیه کنید.

ما در درکام هم کشمش آفتابی و هم انواع گردو را داریم و شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نیاز خود هر یک از این محصولات را با مراجعه به صفحه محصول مورد نظر در منوی بالا سفارش دهید. ما برای انتخاب این کشمش و گردوها، محصولات چندین تولیدکننده مختلف را تست کردیم و از میان آن‌ها بهترین نمونه را برای عرضه به شما انتخاب کردیم؛ پس از کیفیت گردو و کشمش درکام خیالتان راحت باشد.

برای خرید گردو یا کشمش کافیست روی عکس مورد نظرتان در زیر کلیک کرده تا به صفحه محصول مربوطه هدایت شوید و بعد از کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن محصول، اقدام به خرید نمایید.

مغز گردو درجه یک درکام

منابع:

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

healthline.com

nutritionj.biomedcentral.com

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *