عسل گون و خواص آن

خواص عسل گون

گل‌ها رنگ، شکل و اندازه‌های متفاوتی دارند و شهدهای آن‌ها نیز دارای رنگ، طعم و خواص گوناگونی می‌باشند. این موضوع باعث می‌شود که عسل‌های تولید شده از گل‌های مختلف، خواص بسیار متنوع و بی‌نظیری داشته باشند.

گون یک گیاه چندساله، از خانواده باقالیان است که مهم‌ترین محصول آن کتیرا می‌باشد و مدت‌هاست در طب سنتی کشورهای مختلف، به ویژه طب سنتی چین استفاده می‌شود.

اگر کندوی زنبور عسل در منطقه‌ای قرار داشته باشد که پوشش گیاهی غالب آن، گیاه گون بوده و زنبور برای تولید عسل، از شهد این گیاه تغذیه کند، عسل تولید شده گون نامیده می‌شود. این عسل دارای خواص متنوعی می‌باشد. ما در این مقاله به برخی از این خواص بی‌نظیر اشاره خواهیم کرد.

خواص عسل گون

مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که عسل طبیعی حاصل از گیاه گون، خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی بسیار بالایی دارد و می‌تواند به نابودی عفونت‌ها کمک کند. هم‌چنین این عسل سبب افزایش گلبول‌های سفید خون، به ویژه لنفوسیت‌ها می‌شود. این عسل هم مانند سایر گونه‌های عسل، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده که می‌تواند به خنثی کردن استرس اکسیداتیو که باعث آسیب به سلول‌های بدن می‌شود نیز کمک کند.

یکی‌دیگر از فواید عسل گون، کمک به عملکرد بهتر قلب است. ترکیبات فلاونوئیدی موجود در این عسل، به کاهش چربی و فشار خون کمک می‌کند و از بافت قلب، در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کرده و می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. در یک مطالعه نشان داده شد افرادی که بیماری قلبی داشتند و علاوه بر درمان‌های استاندارد، عسل گون نیز مصرف می‌کردند، نسبت به گروهی که فقط درمان‌های رایج دریافت کرده بودند، بهبودی بیشتری داشتند.

شیمی‌درمانی، یکی از اولین روش‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان است که عوارض زیادی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که گون برای کاهش عوارض ناشی از شیمی‌درمانی بسیار مفید است و سبب کاهش ۵۰ درصدی استفراغ و ۶۰ درصدی اسهال، پس از شیمی درمانی می‌شود. هم‌چنین می‌تواند در رفع خستگی مفرط که در بیماران سرطانی وجود دارد، موثر باشد. برخی مطالعات نشان می‌دهند که عسل تولید شده از این گیاه نیز، خواص ذکر شده را داشته و مصرف آن در دوران شیمی درمانی می‌تواند در بهبود علائم مفید باشد.

عسل گون هم‌چنین جایگزین بسیار مناسبی برای قندهای ساده، به ویژه در افراد دیابتی می‌باشد. این عسل نسبت به قندهای ساده، قدرت شیرین کنندگی بیشتری دارد و شاخص گلایسمیک آن کمتر است. از طرف دیگر تحقیقات نشان می‌دهند مصرف این عسل به بهبود متابولیسم قندها و متعادل نگه داشتن قند خون کمک می‌کند. البته باید توجه داشت که این عسل به افزایش قند خون نیز کمک می‌کند و در افراد دیابتی باید به صورت کنترل شده مصرف شود.

پروتئینوری، حالتی است که مقدار غیر طبیعی پروتئین در داخل ادرار دیده می‌شود و نشان دهنده آن است که کلیه‌ها دچار آسیب شده‌اند و به درستی کار نمی‌کنند. این عسل به بهبود این بیماری کمک می‌کند و سبب کاهش دفع غیر عادی پروتئین در داخل ادرار می‌شود. هم‌چنین مصرف آن برای افزایش جریان خون به ویژه در بافت کلیه مفید است.

یکی‌دیگر از خواص بی‌نظیر این عسل، کمک به تقویت حافظه و بهبود عملکرد سلول‌های مغز می‌باشد و مصرف آن در دوران تحصیل، به ویژه برای دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

عسل گون نیز مانند سایر گونه‌های عسل، خواص درمانی زیادی دارد و مصرف متعادل آن می‌تواند بسیار مفید باشد.

در نظر داشته باشید که برای بهره بردن از تمامی خواص گفته شده برای این عسل، باید از عسل خام و طبیعی استفاده نمایید زیرا عسلی که تقلبی و حرارت دیده باشد، خواص زیادی ندارد. برای اطمینان از طبیعی و خام بودن عسل، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است. عسل گون درکام از یکی از زنبورداران متعهد تهیه شده است، دارای طعم و عطری بی‌نظیر بوده و اصل و طبیعی بودن آن از طریق آزمایش ثابت شده است. شما می‌توانید برای خرید عسل گون درکام و مشاهده جزئیات بیش‌تر در مورد این عسل، روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *