عسل مرکبات و خواص بی‌نظیر آن

عسل مرکبات

عسل یکی از باارزش‌ترین محصولات طبیعی می‌باشد که توسط زنبور عسل از شهد گیاهان ساخته می‌شود. عطر و طعم و حتی رنگ عسل‌های مختلف متفاوت است و بستگی به نوع گیاهی دارد که زنبور از شهد آن تغذیه کرده است.

عسل‌ها به صورت کلی به دو دسته چند گل و تک ‌گل تقسیم می‌شوند. به عسل‌هایی که زنبور برای تهیه آن‌ها از گیاهان متنوع استفاده کرده باشد و شهد گیاه خاصی غالب نباشد، عسل چند گیاه گفته می‌شود و اگر یک نوع گل و گیاه در منطقه بیشتر از انواع دیگر باشد، نام آن گل و گیاه را بر روی عسل می‌گذارند.

عسل مرکبات که نام دیگر آن عسل بهار نارنج است، از جمله عسل‌های تک گل بوده که بیش‌تر از شهد گل‌های بهار نارنج، لیمو، پرتقال، نارنگی و گریپ فروت تولید می‌شود و دارای عطر و طعم فوق العاده‌ای است. این عسل هم‌چنین دارای شیرینی متوسط، رنگ بسیار روشن و خواص درمانی بسیار می‌باشد.

خواص عسل مرکبات

یکی از مهم‌ترین فواید عسل مرکبات، کمک به داشتن خوابی آرام و راحت است. نتایج حاصل از مطالعات نشان می‌دهند که این عسل در افزایش سطح ملاتونین (هورمون تنظیم کننده خواب) نقش دارد و به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. هم‌چنین برای کاهش سرفه‌های شبانه در افرادی که دچار عفونت در دستگاه تنفسی فوقانی هستند نیز مفید است.

این عسل می‌تواند سبب کاهش مسمومیت ناشی از داروها و مواد شیمیایی مؤثر بر کبد شود. مطالعات دیگر نیز نشان می‌دهند که این عسل در پاکسازی سلول‌های کبد نقش به سزایی دارد.

ترکیبات فلاونوئیدی موجود در این عسل، به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

خواص عسل بهار نارنج

ترکیبات موجود در این عسل هم‌چنین برای سلامت قلب و عروق کرونر مفید هستند و به کاهش فشار خون، تریگلیسیرید و کلسترول خون کمک می‌کنند. افرادی که مقادیر بیش‌تر از این عسل را استفاده می‌کنند، کمتر دچار سکته قلبی و گرفتگی عروق می‌شوند.

بسیاری از بیماری‌های مغزی، در اثر التهابات داخل سلول‌های مغزی رخ می‌دهند. هسپریدین و آپی ژنین که آنتی اکسیدان‌های موجود در عسل مرکبات هستند، در کاهش التهابات سلول‌های مغزی نقش به‌سزایی دارند و از بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون پیشگیری می‌کنند.

عسل مرکبات هم‌چنین به داشتن پوست و موی زیبا و سالم نیز کمک می‌کند. این عسل با رطوبت‌رسانی به پوست و مو باعث نرم شدن و افزایش شفافیت در پوست شده و به سلامت پوست و مو کمک می‌کند.

یکی‌دیگر از خواص بی‌نظیر عسل بهار نارنج، خاصیت میکروب‌کشی قوی آن است. نتایج مطالعه‌ای که اثرات چندین عسل را روی میکروب‌کشی بررسی کرده بود، نشان داد که عسل مرکبات در برابر طیف وسیعی از عوامل بیماری زا از جمله استافیلوکوکوس اورئوس، اشرشیاکلی، سالمونلا، انتریکا و اترها، خواص ضد باکتریایی قابل توجهی دارد و می‌توان از آن در درمان بسیاری از عفونت‌ها استفاده کرد.

 

در نظر داشته باشید که برای بهره بردن از تمامی خواص گفته شده برای این عسل، باید از عسل طبیعی و خام استفاده نمایید زیرا عسلی که تقلبی و حرارت دیده باشد، خواص زیادی ندارد. برای اطمینان از طبیعی و خام بودن عسل، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است. عسل مرکبات درکام از یکی از زنبورداران متعهد تهیه شده است، دارای طعم و عطری بی‌نظیر بوده و اصل و طبیعی بودن آن از طریق آزمایش ثابت شده است. شما می‌توانید برای خرید عسل مرکبات درکام و مشاهده جزئیات بیش‌تر در مورد این عسل، روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع:

healthywithhoney.com

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *