خواص عسل رازیانه که باید بدانید

خواص عسل رازیانه

گیاه رازیانه یک گیاه سبز و سفید با برگ‌های فراوان و گل‌های زرد رنگ است. گیاه رازیانه و دانه‌های آن علاوه بر کاربردهای فراوانی که در آشپزی دارند، خواص دارویی فراوانی داشته و برای سلامتی مفید هستند. ما در این مقاله چند مورد از مهم‌ترین فواید این عسل بی‌نظیر را به شما معرفی می‌کنیم.

خواص عسل رازیانه

گیاه رازیانه سرشار از ترکیات آنتی اکسیدانی نظیر فنول رزمارینیک اسید، اسید کلروژنیک، کوئرستین و آپیژنین می‌باشد و در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است. عسل حاصل از این گیاه، علاوه بر ترکیبات آنتی اکسیدانی سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌باشد.

۱- محافظت از قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی: این عسل جز عسل‌های تک گل بوده و طبع گرمی دارد. مطالعات نشان می‌دهند مصرف این عسل در پیشگیری از بیماری‌های قلبی بسیار مفید است و ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن باعث کاهش چربی خون و فشار خون می‌شود؛ از طرفی عسل رازیانه از قلب در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند.

۲- کمک به پیشگیری و درمان برخی سرطان‌ها: این عسل خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند برای پیشگیری از سرطان مفید باشد. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این عسل در مراحل مختلف تقسیم سلول‌های سرطانی، تمایز و مراحل رشد تومورها اثر گذار است و از سلول‌ها در برابر سرطانی شدن محافظت می‌کند. هم‌چنین مصرف این عسل از گسترش سلول‌های سرطانی به ویژه در سرطان پستان جلوگیری می‌کند.

۳- مفید برای مادران شیرده: مطالعات نشان می‌دهند رازیانه سبب افزایش ترشح هورمون پرولاکتین، هورمون مؤثر در افزایش ترشح شیر مادر، می‌شود؛ به نظر می‌رسد عسل حاصل از رازیانه نیز در افزایش ترشح شیر مؤثر باشد. هم‌چنین انرژی بالایی که این عسل در زنان شیرده تولید می‌کند، بسیار مفید است.

۴- از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها: این عسل هم‌چنین خواص میکروب‌کشی و ضد باکتریایی داشته و باعث نابودی گونه‌های مختلف باکتری‌های بیماری‌زا به ویژه اشریشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس و کاندیدا آلبیکنس می‌شود.

۵- بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه: عسل رازیانه از التهاب و پیری سلول‌های مغزی که سبب بسیاری از اختلالات مغزی وابسته به سن مثل آلزایمر و پارکیسنون است، جلوگیری می‌کند. هم‌چنین این عسل در بهبود عملکرد سلول‌های مغزی هم نقش دارد و سبب افزایش قدرت یادگیری و حافظه می‌شود.

۶- مفید برای دوران قاعدگی: گیاه رازیانه خاصیت قاعده آوری دارد و به کاهش دردهای دوران قاعدگی کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف آن در افزایش میل جنسی نیز نقش دارد. گیاه رازیانه به منظور کاهش علایم دوران یائسگی توصیه می‌شود.

نتایج آزمایشگاهی با اثبات وجود مواد مؤثره گیاه رازیانه در عسل حاصل از آن، استفاده از عسل رازیانه را در بهبود دردهای قاعدگی و عملکرد جنسی مؤثر می‌دانند.

۷- کمک به بهبود دردهای مفاصل: استفاده از عسل رازیانه برای بهبود دردهای مفاصل به ویژه در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید مفید است زیرا این عسل خواص ضد التهابی قوی دارد و از التهاب مفاصل جلوگیری می‌کند.

۸- کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش: عسل رازیانه از طریق بهبود نفخ‌های شکمی و از بین بردن گازهای آزاردهنده موجود در دستگاه گوارش، سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

توجه: برخی از مطالعات تاکید دارند آقایان به دلیل محتوای استروژنی عسل رازیانه آن را مصرف نکنند. اما نتایج حاصل از این مطالعات قطعی نبوده و نیاز به مطالعات بیشتری می‌باشد.

عسل رازیانه از انواع عسل‌های کمیاب و پرخاصیت است و فواید بسیاری زیادی برای سلامتی دارد. سعی کنید حتما این عسل را تهیه کنید و از خواص فوق العاده آن بهره‌ند شوید. برای خرید عسل رازیانه کاملا طبیعی و خام به همراه برگه آزمایش روی لینک زیر کلیک نمایید و این عسل خاص و مفید را سفارش دهید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *