فواید عسل برای چشم

خواص عسل برای چشم

عسل یک شیرین کننده طبیعی و عالی و جانشینی بسیار مناسب برای شکر می‌باشد. عسل طبیعی به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و التیام دهنده‌ای که دارد، در درمان بسیاری از بیماری‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شود. یکی از فواید عسل که قرن‌هاست مورد توجه قرار گرفته است، درمان مشکلات چشمی می‌باشد.

خواص عسل برای چشم

خواص ضد التهابی و ضد میکروبی عسل به همراه خاصیت تسکین دهنده آن باعث شده است که از عسل به عنوان یک ماده بسیار شگفت انگیز، در درمان بیماری‌های چشمی استفاده شود.

۱- درمان خشکی چشم با عسل

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های چشمی، بیماری Dry eye syndrome یا خشکی چشم می‌باشد. این بیماری زمانی ایجاد می‌شود که غدد اشکی موجود در چشم، به میزان کافی اشک تولید نکنند. درمان‌های فعلی که برای این بیماری به کار می‌روند، تا حدی می‌توانند سبب ترشح بیشتر اشک و حفظ سلامتی چشم‌ها شوند اما تاکنون درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

یکی از روش‌های درمانی برای خشکی چشم، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد اما عوارض بیش از حد این داروها باعث شد که دانشمندان به دنبال روش‌های دیگری برای درمان این بیماری باشند. یکی از درمان‌های پیشنهادی، استفاده از عسل برای درمان خشکی چشم است. نتایج حاصل از مطالعات نشان داد که عسل سبب کاهش قرمزی و ناراحتی چشم در افراد مبتلا به این بیماری می‌شود.

۲- درمان زخم قرنیه با عسل

بیماری زخم قرنیه، یکی از بیماری‌های خطرناک چشمی بوده که در اثر التهاب، آسیب و عفونت در لایه‌های بیرونی چشم ایجاد می‌شود. با توجه به اینکه عسل خواص ضد میکروبی خوبی دارد، می‌تواند در ازبین بردن میکروب‌هایی که سبب این بیماری می‌شوند، نقش داشته باشد. از طرف دیگر عسل یکی از التیام دهنده‌های طبیعی می‌باشد و ترکیب شگفت انگیزی برای درمان این زخم‌ها به شمار می‌رود.

چشم یکی از حساس‌ترین اعضای بدن است و باید از آن به خوبی مراقبت شود. بسیار مهم است عسلی که برای درمان بیماری‌های چشمی خود استفاده می‌کنید، حتما طبیعی و خام باشد تا به چشم آسیبی وراد نشود. برای خرید عسل طبیعی به همراه برگه آزمایش کلیک کنید.

۳- درمان قوز قرنیه با عسل

تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که عسل می‌تواند در بیماری قوز قرنیه یا keratoconus که معمولا در اثر نازک شدن قرنیه در دهه‌های دوم وسوم زندگی ایجاد می‌شود، نقش درمان کننده داشته باشد. دلایل این بیماری متفاوت است ولی معمولاً در اثر نقص ژنتیکی، آلرژی‌های چشمی و مالش بیش از حد چشم‌ها ایجاد می‌شود و ممکن است با آلرژی‌های فصلی تشدید شود. استفاده از عسل در درمان این بیماری می‌تواند باعث کاهش تحریک شدید چشم‌ها شده و التهابات را بهبود بخشد. از طرف دیگر عسل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی داشته و فلاونوئیدهای موجود در عسل می‌توانند بینایی را بهبود بخشند.

۴- درمان بلغاریت با عسل

بلفاریت یا التهاب پلک، یکی دیگر از بیماری‌های چشمی بوده که ممکن است عسل در درمان آن نقش داشته باشد. این بیماری که بیش‌تر به علت اختلال در غدد موجود در چشم ایجاد می‌شود، می‌تواند سبب سوزش چشم، آبریزش، اشک، التهاب و خارش چشم شود. نتایج مطالعات علمی نشان می‌دهند که استفاده از کرم‌های عسل در درمان بلفاریت، سبب بهبودی چشم‌گیری در بیماران شده و التهابات چشمی را درمان می‌کند.

۵- درمان آب سیاه با عسل

یکی دیگر از بیماری‌های چشمی که عسل ممکن است در درمان آن نقش داشته باشد، بیماری گلوکوم یا آب سیاه می‌باشد که در اثر تجمع مایع، در قسمت جلویی چشم ایجاد می‌شود و سبب افزایش فشار داخل چشم شده و به عصب چشم آسیب می‌زند. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده منظم از قطره‌های چشمی عسل، سبب کاهش ۵۰ درصدی ابتلا به این بیماری می‌شود.

۶- افزایش زیبایی پوست اطراف چشم با عسل

خواص عسل برای پوست بر هیچ کس پوشیده نیست. عسل در زیبایی پوست اطراف چشم می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد. استفاده از عسل در پوست دور پلک، می‌تواند رطوبت این ناحیه را حفظ کرده، سبب نرمی پوست زیر چشم شود و از ایجاد چروک‌های زیر چشمی جلوگیری کند. با توجه به طبیعی بودن عسل، ترکیب آن با سایر ترکیبات طبیعی مانند روغن نارگیل می‌تواند جایگزین مناسبی برای سفت شدن پوست دور چشم باشد.

۷- بهبود قدرت بینایی با عسل

به طور کلی با افزایش سن به دلیل دژنراسیون چشم‌ها به مرور بینایی افراد کم می‌شود. استفاده از عسل می‌تواند به تقویت ماهیچه‌های اطراف چشم کمک کند و از کاهش دید در اثر افزایش سن نیز جلوگیری کند. بنابراین با استفاده منظم از عسل می‌توان قدرت بینایی را بهبود بخشید.

عوارض جانبی عسل برای چشم

مهم‌ترین نکته‌ای که در درمان بیماری‌های چشمی با عسل باید مورد توجه قرار دهید، این است که از ریختن مستقیم عسل در داخل چشم پرهیز کنید. بهترین روش استفاده از عسل در داخل چشم، ساخت قطره چشمی عسل است. به این منظور مقداری عسل را با اشک مصنوعی و آب استریل ترکیب کنید و از آن استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید در درمان بیماری‌های چشمی خود از عسل استفاده نمایید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

این را هم بدانید که در صورتی عسل می‌تواند اثرات گفته شده در بالا را داشته باشد، که کاملا طبیعی و خام باشد. برای تشخیص عسل طبیعی، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است. در این آزمایش برخی فاکتورهای مهم عسل مانند ساکاروز و پرولین اندازه گیری شده و با مقایسه مقادیر به دست آمده با مقادیر استاندارد، طبیعی و خام بودن عسل مشخص می‌شود.

ما در درکام تمامی عسل‌هایمان را قبل از فروش آزمایش می‌کنیم تا از طبیعی بودن آن‌ها مطمئن شویم و اطمینان حاصل کنیم که کالای باکیفیت به دست شما می‌رسانیم. شما می‌توانید جهت خرید عسل طبیعی با برگه آزمایش روی باکس زیر کلیک کنید.

منابع:

researchgate.net

karger.com

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

 

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *