خواص شیر و عسل | ۶ خاصیت معجون شیر و عسل که نمی‌دانید

خواص شیر و عسل

عسل و شیر هر دو از جمله مواد خوراکی می‌باشند که از ارزش غذایی بالایی برخوردارند. ترکیب عسل و شیر معجون فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند که مزایای زیادی برای سلامتی دارد و در درمان برخی از بیماری‌ها نیز به کار می‌رود.

خواص شیر و عسل

در زیر به چند مورد از مهم‌ترین فواید این ترکیب معجزه آسا اشاره می‌کنیم:

۱- کمک به تنظیم فرآیند خواب

مصرف ترکیب عسل و شیر گرم قبل از خواب، به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. در واقع مطالعات نشان می‌دهند که هم عسل و هم شیر در بهبود خواب نقش دارند و مصرف آن‌ها با یک‌دیگر، اثرات یک‌دیگر را تقویت می‌کنند.

عسل و شیر با افزایش سطح انسولین می‌تواند در افزایش سطح سروتونین که یک انتقال دهنده عصبی در داخل مغز می‌باشد، نقش داشته باشد. سروتونین نیز با تبدیل به ملاتونین سبب تنظیم فرآیند خواب می‌گردد.

۲- کاهش خطر پوکی استخوان

شیر سرشار از کلسیم است و نقش مهمی در سلامت استخوان‌ها دارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که عسل دارای آنزیم‌هایی می‌باشد که در زمان مصرف با شیر، سبب جذب کلسیم به داخل استخوان می‌شود و در نتیجه کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی را به دنبال دارد. عسل نیز با داشتن خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، از سلامت استخوان‌ها محافظت می‌کند.

۳- کمک به درمان یبوست

از دیگر خواص این نوشیدنی، کمک به درمان یبوست است. مصرف شیر گرم می‌تواند سبب افزایش حرکات روده و کمک به فرآیند دفع شود. هم‌چنین عسل دارای آنزیم‌هایی می‌باشد که می‌تواند حرکات روده را بهبود ببخشد و در از بین بردن باکتری‌هایی که ممکن است سبب اختلال در حرکات روده شود(نظیر استافیلوکوک ها)، مؤثر باشد.

۴- کمک به سلامت پوست و مو

عسل و شیر حاوی آمینواسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشند و برای سلامت پوست و مو مفید بوده و مصرف آن‌ها به صورت موضعی، به مرطوب شدن و پاکسازی پوست کمک می‌کند و می‌تواند روند پیری پوست را کند کرده و چین و چروک‌های پوستی را کاهش دهد.

۵- بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مصرف عسل طبیعی و شیر عملکرد دستگاه گوارش را بسیار بهبود می‌بخشد. خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی این نوشیدنی باعث می‌شود تا باکتری‌های مضر معده از بین بروند و عفونت دستگاه گوارش نیز سرکوب شود. هم‌چنین فلور باکتریایی روده را به تعادل می‌رساند که به بهبودی سریع‌تر دستگاه گوارش در زمان بروز التهابات کمک می‌کند.

۶- کمک به بهبود بیماری‌های قلبی و کاهش فشارخون

این نوشیدنی هم‌چنین برای بیماری‌های قلبی و کاهش فشار خون نیز مفید است. بررسی‌ها نشان می‌دهند عسل و شیر هر دو می‌توانند سبب کاهش کلسترول بد یا همان LDL شوند. از طرفی پتاسیم موجود در شیر به کاهش فشار خون کمک می‌کند و مصرف این نوشیدنی ضدالتهاب، می‌تواند فاکتورهایی که در بیماری‌های قلبی نقش دارند را کاهش دهد.

در استفاده از این معجون به ۴ نکته زیر توجه کنید:

نکته ۱: اگرچه نوشیدنی عسل و شیر خواص درمانی بسیاری دارد اما افرادی که مبتلا به عدم تحمل به لاکتوز می‌باشند، نمی‌توانند از این نوشیدنی استفاده کنند.

نکته ۲: گرم کردن عسل در دمای بالا می‌تواند سبب تشکیل یک سری مواد به نام هیدروکسی متیل فورفورال شود که برای سلامتی مضر هستند.

نکته ۳: از تهیه این نوشیدنی برای کودکان زیر دو سال بپرهیزید چرا که عسل دارای باکتری‌هایی است که ممکن است سبب بوتولیسم در کودکان زیر یک سال شود.

نکته ۴: این نوشیدنی دارای قند و کالری است و مصرف بی رویه آن می‌تواند سبب چاقی شود اما استفاده متعادل از آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای بهره مندی از خواص گفته شده لازم است که برای تهیه این معجون از عسل کاملا طبیعی و خام استفاده کنید. عسل تغذیه‌ای و یا تقلبی نمی‌توانند چنین اثراتی روی بدن داشته باشند. برای خرید عسل طبیعی روی لینک زیر کلیک کنید.

منابع:

healthline.com

ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

 

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *