بهترین روش خشك کردن گردو تازه در منزل

خشک کردن گردو تازه

برای اینکه گردو به مدت طولانی سالم بماند و کیفیتش حفظ شود، حتما باید آن را به خوبی خشک کنید. روش‌های مختلفی برای خشک کردن گردو با پوست و مغز گردو وجود دارد؛ ما در این مقاله قصد داریم بهترین و ساده‌ترین روش را به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید گردوهایتان را در منزل خشک کنید؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

خشک کردن گردو تازه و سبز

خشك كردن گردوي تازه با پوست در دو مرحله زیر انجام می‌شود:

۱- جدا کردن پوست سبز از گردو

زمانی که گردو می‌رسد و از درخت چیده می‌شود، دارای یک پوست سبز است. قبل از خشک کردن گردو حتما باید این پوست را از گردو جدا کنید؛ نگهداری گردو با پوست سبز بیش از یک هفته توصیه نمی‌شود زیرا بعد از این مدت مغز داخلی گردو به مرور سیاه و جمع می‌شود و طعم و کیفیت آن افت می‌کند.

برای جدا کردن پوست سبز از گردو روش‌های مختلفی وجود دارد؛ ما در مقاله “روش‌های کندن پوست سبز گردو” به چند مورد از کاربردی‌ترین این راهکارها اشاره کرده‌ایم که شما می‌توانید با هر کدام از روش‌ها که برایتان راحت‌تر است، این پوست سبز را از گردو جدا کنید.

۲- خشک کردن گردو با پوست چوبی

ساده‌ترین راه برای خشک کردن گردو با پوست این است که ابتدا گردوها را به مدت ۲ روز روی یک سینی یا پارچه بزرگ زیر نور آفتاب قرار دهید و سپس آن‌ها را ۷ روز دیگر در سایه بگذارید تا به طور کامل آب موجود در گردو تبخیر شده و گردوها خشک شوند.

نباید گردوها را به مدت طولانی در آفتاب قرار دهید زیرا نور آفتاب ممکن است به مغز گردو آسیب برساند.

بعد از این مدت حتما تعدادی از گردوها را بشکنید تا مطمئن شوید که گردوها به خوبی خشک شده‌اند؛ اگر رطوبت در گردو باقی مانده باشد، مغز گردو ممکن است بعد از مدتی کپک بزند و خراب شود. پس اگر گردو هنوز به صورت کامل خشک نشده بود، چند روز دیگر آن را در هوای آزاد قرار دهید تا آب اضافی آن هم بخار شود.

بعد از اینکه از خشک بودن گردوها مطمئن شدید، می‌توانید آن‌ها را در یک کیسه قرار دهید، سر آن را محکم ببندید و سپس کیسه را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید؛ در این صورت گردو تا مدت‌ها تازه و سالم باقی خواهد ماند.

معمولا زمانی که گردو تازه خشک شده باشد، مغز آن راحت‌تر جدا می‌شود و احتمال اینکه مغز داخلی گردو خرد شود، کمتر است؛ بنابراین می‌توانید بعد از خشک کردن گردو، پوست آن را بشکنید و مغز گردو را جدا کنید؛ آن را در یک کیسه یا ظرف دربسته گذاشته و در فریزر یا یخچال نگهداری کنید. شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “نحوه نگهداری گردو” به صورت دقیق‌تر روش صحیح نگهداری انواع گردو را بشناسید.

برای اینکه متوجه شوید از بین نگهداری گردو با پوست یا بدون پوست کدام یک بهتر است، به مقاله زیر مراجعه کنید و با تفاوت‎‌های این دو مدل گردو آشنا شوید.

خشک کردن مغز گردو

معمولا زمانی که گردو تازه است و هنوز خشک نشده، چه گردو سوزنی باشد و چه گردوی پوست کاغذی، مغزش راحت‌تر جدا می‌شود؛ برای همین می‌توان بعد از جدا کردن پوست سبز گردو، ابتدا آن را شکست و مغز داخلی آن را جدا کرد و سپس مغز گردو را خشک کرد. البته در صورت خشک کردن گردو با پوست، مغز گردو درشت‌تر و روشن‌تر می‌ماند.

برای خشک کردن مغز گردو هم مشابه خشک کردن گردو با پوست، ابتدا باید مغزها را به مدت یکی دو روز روی یک سینی یا پارچه قرار دهید و آن را زیر نور آفتاب بگذارید؛ سپس آن‌ها را تا زمانی که کامل خشک شوند، در سایه قرار دهید. بعد از خشک شدن نیز مغزها را در یک ظرف دربسته بریزید و برای افزایش ماندگاری، آن‌ها را در فریزر یا یخچال قرار دهید.

ما در درکام قصد داریم از پاییز ۱۴۰۰ برای نخستین بار محصول گردو را در انواع مختلف با پوست و بدون پوست موجود کنیم. این گردوها هم تازه و باکیفیت هستند و هم به خوبی خشک شده‌اند؛ پس اگر زمان کافی ندارید که خودتان گردو تازه بخرید و خشک کنید، با خیال راحت برای خرید گردو با پوست و یا مغز گردو درجه یک روی لینک زیر کلیک کنید و گردوی دلخواه خود را سفارش دهید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *