تقویت سیستم ایمنی بدن با عسل طبیعی

تقویت سیستم ایمنی با عسل طبیعی

سیستم ایمنی بدن، شبکه گسترده‌ای از سلول‌ها و بافت‌ها می‌باشد که از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند. در چند ماه گذشته به علت شیوع ویروس کرونا، مصرف مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند، به شدت توصیه می‌شود.

تا کنون مواد غذایی زیادی شناخته شده‌اند که در تقویت این سیستم شگفت انگیز نقش دارند. از جمله آن می‌توان به عسل، میوهای سرشار از ویتامین C، ماهی‌ها، زردچوبه و  سایر موارد اشاره کرد.

عسل و تقویت سیستم ایمنی بدن

تا کنون خواص زیادی برای عسل طبیعی شناخته شده است. مطالعات گوناگون نشان داده‌اند که عسل در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است و می‌تواند سبب تقویت ارگان‌های داخلی بدن شود.

  • عسل خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی داشته و می‌تواند سبب نابودی میکروب‌ها شود و از این طریق، به سیتسم ایمنی بدن انسان کمک کند.
  • عسل سبب افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، به ویژه لنفوسیت‌های T و لنفوسیت B که از اجزای مهم سیستم ایمنی بدن هستند، می‌شود.
  • یکی دیگر از اجزای مهم سیستم ایمنی، مونوسیت‌ها هستند. مطالعات نشان داده‌اند که عسل سبب تکثیر و فعال شدن مونوسیت‌ها می‌شود، مونوسیست‌ها نیز با ترشح برخی از فاکتورهای ایمنی، سبب نابودی عفونت‌ها می‌شوند.
  • عسل می‌تواند انرژی لازم را برای فعالیت ماکروفاژها، که بخشی از اجزای سیستم ایمنی بدن هستند، تأمین کند و سبب شود تا آن‌ها بدن را از بافت‌ها و سلول‌های آسیب دیده و میکروب‌ها پاک کنند.

خواص ضد التهابی عسل

التهاب در حد طبیعی، بخش حیاتی از سیستم ایمنی بدن است که در پاسخ به عفونت و آسیب ایجاد می‌شود. اما اگر این التهاب طولانی مدت باشد، سبب تولید رادیکال‌های آزاد در داخل بدن و هم‌چنین سبب آسیب به بافت‌های بدن می‌شود. عسل به علت ترکیباتی که دارد به ویژه آنتی اکسیدان‌ها، خواص ضد التهابی قوی دارد و می‌تواند تا حد زیادی، روند ایجاد و یا پیشرفت التهاب در بدن را سرکوب کند.

به هر حال مصرف متعادل عسل خام، در کنار سایر مواد غذایی طبیعی و بدون افزودنی‌های رایج، با در نظر گرفتن شرایط بدنی در طول زندگی فرد، سبب بهبود سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به عفونت و سایر بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی می‌شود.

به این نکته توجه داشته باشید که زمانی عسل در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، که کاملا طبیعی و خام باشد. برای تشخیص عسل طبیعی، تنها راه، آزمایش عسل در آزمایشگاه است. در این آزمایش، برخی از فاکتورهای عسل شناسایی می‌شوند و طبق آن، طبیعی یا تقلبی بودن عسل تعیین می‌گردد.

تمامی عسل‌های طبیعی درکام، دارای برگه تاییدیه آزمایشگاه می‌باشند تا با بررسی آن، به اصل بودن عسل‌هایمان اطمینان پیدا کنید. شما می‌توانید برای خرید عسل طبیعی درکام، به سربرگ عسل طبیعی مراجعه نمایید و انواع عسل‌های طبیعی درکام را به همراه قیمت ببینید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *