راه‌های از بین بردن بوی روغن زیتون و روغن کنجد در غذا

از بین بردن بوی روغن زیتون در غذا

ما قبلا در مقاله “روغن زیتون بابو بهتر است یا بی بو؟”، به تفاوت این دو نوع روغن زیتون و دلایل برتری روغن زیتون بابو اشاره کردیم؛ گفتیم که در روغن زیتون بی بو یا همان روغن تصفیه شده، به دلیل فرآیندهایی که روی آن انجام می‌شود، هم بخش زیادی از خواص آن از دست می‌رود و هم روغن عطر و طعمش را از دست خواهد داد. مشابه این امر در مورد روغن کنجد تصفیه شده نیز صادق است.

با توجه به نکته بالا، بهتر است حتما از روغن زیتون و کنجد بابو و تصفیه نشده استفاده کنید تا از تمام ارزش غذایی آن بهره‌مند شوید. از آن‌جایی که ممکن است برخی از شما عطر روغن زیتون یا روغن کنجد را دوست نداشته باشید و یا از تغییر طعم و عطر غذا هنگام استفاده از این دو روغن خوشتان نیاید، شناخت روش‌های از بین بردن بوی روغن در غذا با حفظ خواص آن‌ها، برای شما ضروری است.

چه کنیم عطر روغن زیتون یا روغن کنجد در غذا کم شود؟

برخی از موثرترین روش‌هایی که می‌توانید به کمک آن‌ها از بوی روغن زیتون یا روغن کنجد در غذاهایتان کم کنید، شامل موارد زیر است:

۱- افزودن روغن به غذا از همان ابتدا

اگر از همان شروع فرآیند طبخ غذا، روغن زیتون یا کنجد را به غذا اضافه کنید، در اثر گرما به مرور عطر و طعم آن ملایم‌تر می‌شود. فقط دقت داشته باشید زمانی که از روغن‌های گیاهی همچون روغن زیتون یا کنجد استفاده می‌کنید، نباید غذا را روی حرارت بالا قرار دهید و هم‌چنین نباید آن را به مدت طولانی در معرض گرما بگذارید زیرا گرمای زیاد سبب بی‌خاصیت شدن روغن می‌شود.

۲- افزودن سبزیجات خاص

برای اینکه عطر و طعم روغن زیتون بهتر و خوشایندتر شود، می‌توانید متناسب با غذایی که در حال آماده سازی آن هستید، از برخی سبزیجات خاص مانند سیر، ریحان، جعفری، گشنیز، قارچ، رزماری و … برای کم کردن بوی روغن زیتون یا روغن کنجد استفاده نمایید. مثلا ترکیب سیر و روغن زیتون، عطر خوب و طعم فوق‌العاده لذیذی را به غذای شما می‌دهد.

۳- افزودن ادویه‌های معطر

در برخی غذاها می‌توان با استفاده از ادویه‌های معطری مانند آویشن، دارچین، زنجبیل، پودر هل و … در کنار روغن کنجد یا زیتون، عطر و طعم غذا را بهتر کرد.

۴- افزودن آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره

می‌توان در تهیه برخی غذاها خصوصا انواع سالاد، از افزودنی‌های طبیعی ترش مثل آبلیمو، آب نارنج یا آبغوره استفاده کرده و از میزان عطر و طعم روغن زیتون یا روغن کنجد کاست.

هر ۴ روش بالا می‌توانند روی کاهش عطر و طعم روغن‌های گیاهی تاثیرگذار باشند؛ فقط توجه داشته باشید که از همه این راه‌حل‌ها با هم استفاده نکنید زیرا ممکن است در نهایت غذایتان خیلی خوب از آب درنیاید. در نهایت این نکته را بدانید که اگر به مدت کوتاهی از این دو روغن بدون حساسیت در غذا استفاده کنید، بعد از مدتی به عطر و طعم خوب آن عادت می‌کنید و دیگر برایتان آزاردهنده نخواهد بود.

ما در درکام هم روغن زیتون و هم روغن کنجد بکر داریم که هر دو دارای عطر و طعم فوق‌العاده و کیفیت عالی می‌باشند؛ هم‌چنین اصالت و خلوص هر دو این روغن‌ها در یک آزمایشگاه معتبر مواد غذایی آزمایش شده و برگه آزمایش آن هم موجود است. برای خرید روغن زیتون بکر و یا خرید روغن کنجد بکر درکام، مشاهده قیمت و جزئیات بیشتر در مورد این روغن‌ها، روی روغن موردنظر خود در زیر کلیک کنید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *