۷ معجون عسل طبیعی برای لاغری

معجون عسل طبیعی و لاغری

عسل خواص زیادی برای سلامتی انسان‌ها دارد و تاکنون مطالعات زیادی این خواص را به اثبات رسانده‌اند. بسیاری از مردم گمان می‌کنند که عسل به علت دارا بودن ترکیبات قندی، نمی‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهند عسل بر خلاف شکر که تنها از قندهای ساده تشکیل شده است، دارای عناصرمعدنی و برخی ویتامین‌ها نیز می‌باشد و ارزش غذایی بالایی دارد. از طرفی دیگر، محققان دریافتند عسل خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول بد شود و در بهبود بیماری‌های قلبی-عروقی و کاهش وزن به عنوان یک اثر ثانویه، مؤثر باشد.

در ادامه برخی از نوشیدنی‌های عسل را که به کاهش وزن کمک می‌کنند، به شما معرفی می‌کنیم.

۱- معجون عسل و آب ولرم

اولین نوشیدنی که یکی از ساده‌ترین نوشیدنی‌ها نیز می‌باشد، مصرف عسل همراه با آب ولرم است.

برای این کار، کافیست یک قاشق غذا خوری عسل را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و هرروز صبح به شکل ناشتا میل کنید. مداومت در مصرف این نوشیدنی، می‌تواند در کاهش وزن شما مؤثر باشد.

۲- معجون عسل و آبلیمو

یکی‌دیگر از معجون‌هایی که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، استفاده از ترکیب عسل و آبلیمو به همراه آب است.

برای این کار در یک لیوان آب ولرم، یک قاشق غذا خوری عسل به همراه یک قاشق مربا خوری آبلیمو تازه بریزید و مخلوط کنید و صبح‌ها به شکل ناشتا میل کنید. استفاده از این معجون در فصول سرد، درتقویت سیستم ایمنی نقش کلیدی دارد و باعث می‌شود که کمتر سرما بخورید.

۳- معجون عسل و دارچین

معجون عسل طبیعی و دارچین به همراه شیر کم چرب، یکی‌دیگر از معجون‌های خوشمزه و مفید عسل بوده که به لاغری کمک می‌کند. دارچین و عسل به علت داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی، به کاهش قند خون کمک می‌کنند و در ترکیب با یکدیگر، نوشیدنی بی‌نظیری را برای کاهش وزن به ارمغان می‌آورند.

برای تهیه این نوشیدنی مفید، کافیست یک قاشق چایخوری دارچین را با یک قاشق چایخوری عسل در شیر گرم مخلوط کنید و آن را مصرف کنید.

۴- معجون عسل، چای سبز و زنجبیل

مطالعات نشان داده‌اند که چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و یه این طریق می‌تواند در کاهش وزن مؤثر باشد. از طرف دیگر چای سبز، در کاهش کلسترول خون نیز مؤثر است.

زنجبیل که یکی‌دیگر از ترکیبات این معجون است، سبب بهبود فرآیند هضم، سرکوب اشتها، کاهش سطح قند و چربی خون می‌شود و ترکیب آن با عسل، که می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد، یکی از معجون‌های بی‌نظیر برای کاهش وزن است.

برای تهیه این معجون کاهش وزن، کافیست نصف قاشق چای خوری زنجبیل را با یک قاشق چای خوری چای سبز ترکیب کنید و بعد از دم کردن آن، یک قاشق چای خوری عسل را با آن مخلوط و میل نمایید.

۵- معجون چای عسل و سرکه سیب

سرکه سیب، دارای یک سری آنزیم‌ها و ترکیبات آلی است که می‌تواند در افزایش متابولیسم نقش داشته باشد. از طرفی برخی مطالعات نشان می‌دهند که سرکه سیب، در کاهش قند خون نیز مؤثر است.

معجون سرکه سیب به همراه چای عسل می‌توانند در کاهش وزن مؤثر باشند. به این منظور دو قاشق غذا خوری سرکه سیب را با یک قاشق غذا خوری عسل، در داخل یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و قبل از وعده‌های اصلی غذایی میل کنید.

۶- معجون عسل و ماست

شاید تا به حال فکر نمی‌کردید که ماست ممکن است در کاهش وزن شما مؤثر باشد؛ اما ماست کم چرب، سرشار از کلسیم، پروتئین و ترکیبات پروبیوتیک است که مصرف آن به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.

معجون ماست و عسل که از ترکیب یک کاسه ماست و دو قاشق غذا خوری عسل درست شده است، علاوه بر اینکه در کاهش وزن نقش دارد، می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن هم مؤثر باشد و یک انتخاب عالی برای صبحانه است.

۷- معجون عسل و جعفری

یکی‌دیگر از بی‌نظیرترین معجون‌ها برای کاهش وزن، ترکیب جعفری با عسل است. جعفری به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی قوی و ویتامین و املاحی چون آهن، منگنز و فسفر، می‌تواند هضم و جذب غذا را بهبود بخشد.

برای تهیه این معجون، یک قاشق چای خوری عسل را با دو قاشق چای خوری جعفری ترکیب کنید و در آب جوش بریزید و به عنوان یک نوشیدنی در طول روز مصرف کنید.

 

در تمام معجون‌های فوق، ترکیب عسل با مواد غذایی ذکر شده، سبب تسریع روند کاهش وزن می‌شود و ضمن تأمین انرژی مناسب برای فرد، ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را برای فرد فراهم می‌کند.

نکته ۱: توجه کنید که مصرف بیش از حد عسل در ترکیبات گفته شده و یا در استفاده از آن با سایر ترکیبات، نه تنها سبب کاهش وزن نمی‌شود، بلکه ممکن است اثرات معکوس نیز داشته باشد؛ زیرا در کل عسل حاوی مقادیر بالایی ترکیبات قندی نیز می‌باشد.

نکته ۲: هم‌چنین توجه داشته باشید، در صورت داشتن رژیم غذایی نادرست و عادات غذایی غلط، مصرف هر نوع موادغذایی کاهنده وزن به تنهایی مؤثر نخواهد بود.

منابع:

glozine.com
healthy-holistic-living.com

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *