روغن ارده کنجد چیست و چه فرقی با روغن کنجد دارد؟

روغن ارده کنجد چیست؟

روغن ارده کنجد روغنی است که از ارده کنجد گرفته می‌شود. در تهیه روغن ارده، ابتدا کنجدها را به مدت ۸ ساعت خیس می‌کنند؛ سپس آب کنجد را می‌گیرند و آن را در دستگاه پوست‌گیری می‌ریزند تا کنجدها به یکدیگر مالیده شوند و پوست آن‌ها جدا شود. بعد از این کنجدها را در آب بسیار شور می‌ریزند تا در دو مرحله پوست کنجدها کاملا جدا شوند. در این دو مرحله کنجدها در بالای آب و پوستشان در زیر آب قرار می‌گیرد.

بعد از اینکه پوست کنجدها جدا شدند در ۳ یا ۴ مرحله، کنجدها را با آب شیرین تسویه شده می‌شویند و بعد از آن به مدت ۶ ساعت در فر بو می‌دهند. بو دادن کنجد هم آب اضافی آن را می‌گیرد و هم کمی آن را برشته می‌کند. بعد از اینکه کنجدها بو داده شدند در آسیاب های ۴۰۰ کیلویی به مدت ۲۴ ساعت آسیاب می‌شوند تا تبدیل به ارده شوند.

سپس ارده را در دستگاه‌هایی مثل گریز از مرکز می‌ریزند تا روغن و تفاله از هم جدا شوند. پس از این مرحله، تفاله کنجد هم‌چنان دارای کمی روغن است. به همین خاطر آن را در کیسه‌هایی تحت فشار می‌گذارند تا روغن آن کامل جدا شود.

به دلیل اینکه روغن ارده از ارده کنجد گرفته می شود، کمی عطر و طعم کنجد و ارده می‌دهد. البته با توجه به میزان فرآوری، این عطر و طعم ممکن است زیاد و یا متوسط و مطلوب باشد. اگر همه چیز به درستی انجام شود روغن ارده طعم و عطری ملایم داشته و برای پخت و پز بسیار مناسب و سالم است. روغن ارده درکام دارای طعم و عطری مطلوب و خوشمزه است و برای پخت و پز بسیار مناسب است. برای خرید روغن ارده کنجد کلیک کنید.

روغن ارده کنجد

 

فرق روغن ارده با روغن کنجد چیست؟

روغن کنجد مستقیما از کنجد تهیه می‌شود در حالی که روغن ارده، از ارده کنجد گرفته می‌شود. روغن کنجد از تحت فشار قرار دادن کنجد و استخراج روغن آن تهیه می‌شود. در این روش کنجد از یک طرف وارد یک دستگاه مانند چرخ گوشت شده و از طرف دیگر روغن و تفاله کنجد خارج می‌شود.

اما برای تهیه روغن ارده، ابتدا باید کنجد تبدیل به ارده شود و سپس از آن روغن گرفته شود که در قسمت قبل مراحل آن را توضیح دادیم.

کدام روغن بهتر است؟ روغن ارده یا روغن کنجد؟

فرآیند تولید این دو روغن با یکدیگر متفاوت است به همین دلیل عطر و طعم آن‌ها فرق می‌کند. روغن ارده به دلیل اینکه از ارده گرفته می‌شود کمی عطر و طعم ارده را می‌دهد اما روغن کنجد معمولا عطر و طعم خاصی نداشته و مشابه با روغن مایع است.

روغن کنجد به دلیل اینکه عطر و طعم خاصی ندارد ممکن است همه پسندتر باشد. برای خرید روغن کنجد اصل اردکان روی لینک کلیک کنید. روغن کنجد درکام، بکر و خام است و از کنجد درجه یک ایرانی تهیه شده است.

 

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *