خواص و فواید چای سیاه

۲ فنجان چای ایرانی

چای سیاه یکی از نوشیدنی های بسیار پرمصرف در جهان است که از گیاه Camellia Sinensis بدست می‌آید و حاصل اکسیداسیون کامل برگ چای است. میزان کافئین چای سیاه نسبت به سایر چای‌ها بیشتر ولی نسبت به قهوه کمتر است. چای سیاه همچنین دارای مزایای فراوان برای سلامتی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیباتی است که می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود.

چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان‌های فراوان است

مصرف آنتی اکسیدان‌ها می تواند به حذف رادیکال‌های آزاد و کاهش آسیب آن‌ها در بدن کمک کند که در نهایت ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بیانجامد. در واقع در طی فرآیندهای سوخت و سازی در بدن رادیکال‌های آزاد ساخته می‌شود.

رادیکال‌های آزاد اتم‌های ناپایداری هستند که برای پایدار کردن خودشان، از سلول‌های دیگر الکترون می‌دزدند و به آنها آسیب می‌زنند که ممکن است این آسیب ها یه صورت زنجیره ای ادامه پیدا کنند ، و منجر به یک زنجیره‌ی واکنش‌های شیمیایی مخرب شوند که میتواند با آسیب به سلول منجر به ابتلا به بیماری های مختلف از جمله سرطان شود.

آنتی اکسیدان‌ها مواد مغذی در غذاها هستند که می‌توانند باعث خنثی کردن اثر رادیکال‌های آزاد شوند و از این طریق مانع از ایجاد بسیاری از بیماری‌ها شوند. پلی فنول‌ها نوعی از این آنتی اکسیدان‌‌ها هستند که درچای سیاه یافت می‌شوند. گروه‌های پلی فنولی از جمله کاتچین‌ها، تئوفلاوین‌ها و تارو بیگینین‌ها منابع اصلی آنتی اکسیدان‌ها در چای سیاه هستند که می‌تواند باعث افزایش سلامتی عمومی و همچنین افزایش سطح ایمنی بدن شوند.

 

چای سیاه می‌تواند به بهبود عملکرد قلب کمک کند

در یک مطالعه در موش‌های صحرایی نشان داده شد که تئوفلاوین‌ها در چای سیاه می‌توانند میزان کلسترول خون را کاهش دهند و از این طریق باعث بهبود عملکرد قلب شوند.

چای سیاه هم‌چنین حاوی گروه دیگری از آنتی اکسیدان‌ها به نام فلاونوئیدها است که برای سلامت قلب مفید هستند. مصرف چای به طور منظم می‌تواند به کاهش بسیاری از عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی، از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا، افزایش سطح تری گلیسیرید و چاقی کمک کند.

از آن‌جایی که عسل هم مانند چای فلاونوئید دارد، با مصرف چای و عسل می‌توانید به میزان بیشتری از خواص گفته شده در بالا بهره‌مند شوید؛ فقط دقت کنید که برای حفظ ترکیبات و خواص عسل، از ریختن آن در چای داغ خودداری کنید.

در یک مطالعه نشان داده شد که مصرف منظم چای سیاه به صورت روزانه به طور قابل توجهی باعث کاهش ۳۶٪ تری گلیسیرید، کاهش میزان قند خون به میزان ۱۸٪ و کاهش میزان نسبت LDL (کلسترول بد) به HDL (کلسترول خوب) پلاسما به میزان ۱۷% می‌شود.

ما در درکام باکیفیت‌ترین و بهترین انواع چای ایرانی را از شمال کشور برای شما تامین کرده‌ایم تا هم از خواص بی‌نظیر چای بهره‌ ببرید و هم عطر و طعم دل‌پذیر چای ایرانی را تجربه کنید. برای خرید چای شمال اصل و درجه یک روی لینک کلیک کنید و چای دلخواه خود را سفارش دهید.

در انبار موجود نمی باشد
۱۰۰,۰۰۰ تومان

چای سرگل بهاره ۱۴۰۰
بهترین و مرغوب‌ترین چای سیاه ایرانی
طعم گس و دلنشین و عطر عالی
تا ۶۰ هزار تومان تخفیف بگیرید (کلیک کنید)
از منوی زیر گزینه مورد نظر خود را انتخاب و سپس دکمه “افزودن به سبد خرید” را بزنید.

در انبار موجود نمی باشد
۶۵,۰۰۰ تومان

چای سیاه ممتاز ایرانی بهاره ۱۴۰۰
پرمصرف‌ترین چای ایرانی
برگ‌های متوسط و کمی پیچیده
طعم گس و دلنشین
عطر خوب
رنگ‌دهی بسیار خوب
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمام دم: ۱۵ دقیقه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

در انبار موجود نمی باشد
۴۹,۰۰۰ تومان

چای سبز ایرانی تابستان ۱۴۰۰
برگ‌های متوسط و پیچیده
طعم عالی
عطر خوب و ملایم
رنگ‌دهی بسیار خوب
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمان دم: ۵ تا ۸ دقیقه در آب ۸۰ درجه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *