عسل کوهی چیست؟ | خواص عسل کوهستان

خواص عسل کوهستان

عسل کوهستان یا عسل کوهی که به آن عسل وحشی هم می‌گویند، یکی از انواع عسل است که از گل‌هایی که در نواحی کوهستانی رشد می‌کنند، تولید می‌شود. طعم این عسل در فصول مختلف متفاوت است و دارای خواص فراوانی می‌باشد. در این مقاله می‌توانید با برخی از مهم‌ترین خواص این عسل فوق العاده آشنا شوید.

خواص عسل کوهستان

۱- کمک به پیشگیری و درمان انواع عفونت‌ها: مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند عسل کوهستان خواص ضدباکتریایی بسیاری بالایی دارد و مصرف آن یک درمان خانگی مؤثر برای پیشگیری و درمان انواع عفونت‌ها می‌باشد.

۲- کمک به درمان گلودرد و سرفه: یکی‌دیگر از خواص این عسل بسیار مغذی، کمک به درمان گلودرد و سرفه می‌باشد. در واقع بافت غلیظی که این عسل دارد، جلوی تحریکات گلو را می‌گیرد و خواص ضد میکروبی آن باعث نابودی عفونت‌های گلو می‌شود و در درمان سرفه مؤثر است.

۳- مفید برای دستگاه گوارش: این عسل سرشار از ویتامین‌ها و مواد آنتی اکسیدانی می‌باشد و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. مصرف این عسل برای بهبود هضم، از بین رفتن سوء هاضمه و بهبود زخم‌های دستگاه گوارش بسیار سودمند است؛ در واقع بافت غلیظی که این عسل دارد، با پوشاندن سطح مخاط، از آسیب اسید معده به سلول‌های مخاطی محافظت می‌کند.

۴- موثر روی سلامت پوست و مو: ترکیبات موجود در عسل وحشی، برای پوست و مو مفید است. در واقع این عسل با از بین بردن باکتری‌هایی که سبب آکنه می‌شوند و قدرت نرم کنندگی و آبرسانی که دارد، سبب پاکسازی، نرم کنندگی و آبرسانی پوست می‌شود و از چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

۵- کمک به داشتن خوابی راحت و جلوگیری از افت قند خون در شب: مصرف شب هنگام این عسل، از طریق افزایش سطح سروتونین و تبدیل آن به ملاتونین (هورمون تنظیم کننده خواب) به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند؛ از طرفی مصرف عسل در شب به حفظ ذخایر گلیکوژن کبدی نیز کمک می‌کند و سبب می‌شود در طول شب افت قند خون رخ ندهد.

۶- کمک به حفظ سلامت قلب و عروق: از دیگر خواص عسل کوهستان، کمک به حفظ سلامت قلب و عروق است. در واقع مصرف این عسل سبب کاهش چربی‌های مضر خون و فشارخون می‌شود و به این ترتیب از بسیاری از بیماری‌های قلبی-عروقی پیشگیری می‌کند. هم‌چنین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در آن برای سلول‌های قلبی نیز مفید است.

۷- موثر در درمان زخم‌ها: عسل کوهستان در درمان زخم‌ها نیز مؤثر است و خواص ترمیم کنندگی بالایی دارد که سبب می‌شود زخم‌ها هرچه زودتر بهبود پیدا کنند و با عفونت‌های ایجاد شده در محل زخم نیز مبارزه می‌کند.
جمع بندی: به نظر می‌رسد این گونه کمیاب از عسل، همانند سایر عسل‌ها دارای خواص بسیار زیادی است و مصرف متعادل آن می‌تواند به درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک کند.

دقت کنید برای بهره‌مندی از تمام خواص عسل حتما باید از عسل طبیعی و خام استفاده نمایید. از آن‌جایی که تنها راه تشخیص عسل طبیعی، آزمایش آن در آزمایشگاه است، حتما عسلتان را از فروشگاه‌هایی تهیه کنید که عسل‌هایش را با برگه آزمایش ارائه می‌دهد.

درکام تمامی عسل‌هایش را قبل از فروش در یکی از معتبرترین آزمایشگاه‌های استان تهران آزمایش می‌کند و تنها بعد از اطمینان از اصل بودن آن‌ها، این عسل‌ها را به شما عرضه می‌کند. برای خرید عسل طبیعی به همراه برگه آزمایش روی باکس زیر کلیک کنید و عسل دلخواه خود را سفارش دهید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

innovareacademics.in

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *