۸ خاصیت عسل چهل گیاه برای سلامتی

خواص عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه به عسلی گفته می‌شود که توسط زنبور عسل از شهد گل‌های گوناگون ساخته شده باشد یا در اثر ترکیب چند عسل تک گل با فرمول خاص ایجاد شده باشد. معمولا این عسل به دلیل طعم همه‌پسندش، بیشتر کاربرد تغذیه‌ای دارد و کمتر به جنبه دارویی آن توجه می‌شود. ما در این مقاله به برخی از مهم‌ترین خواص این عسل خوشمزه اشاره کرده‌ایم.

خواص عسل چهل گیاه

۱- مفید برای ورزشکاران: عسل چهل گیاه از ویتامین‌ها و مواد معدنی گوناگون تشکیل شده است و به علت دارا بودن انرژی فراوان، ماده غذایی مناسبی برای ورزشکاران می‌باشد.

۲- پیشگیری از بیماری‌های مزمن: ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این عسل، یک عامل محافظتی از سلول‌های بدن در برابر استرس اکسیداتیو و در نتیجه پیشگیری از بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی، سرطان وسکته‌های مغزی است.

۳- کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن: عسل چهل گیاه در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش دارد و سبب افزایش سلول‌های ایمنی نظیر مونوسیت‌ها و ماکروفاژها می‌شود.

۴- جایگزین مناسب قند در بیماران دیابتی: مصرف عسل از جمله عسل چهل گیاه، برای افراد دیابتی انتخاب مناسب‌تری نسبت به قندهای تصفیه شده است؛ زیرا علاوه بر قند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی می‌باشد و شاخص گلایسمیک پایین‌تری نسبت به قندهای ساده دارد. با این حال باید توجه کرد مصرف بیش از حد آن برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.

۵- کمک به درمان زخم‌ها و بیماری‌های پوستی: از دیگر ویژگی‌های این عسل، کمک به بهبود انواع زخم‌ها می‌باشد. این عسل به علت داشتن خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی، از رشد میکروارگانیسم‌ها بر روی زخم‌ها جلوگیری کرده و با قدرت‌ ترمیم‌کنندگی خود، به درمان هرچه زودتر زخم‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین این عسل می‌تواند برای بهبود بسیاری از مشکلات پوستی دیگر نظیر اگزما و آکنه نیز مفید باشد.

۶- کمک به بهبود سرفه: مصرف عسل چهل گیاه سبب بهبود سرفه می‌شود. این عسل خواص ضدالتهابی بسیار بالایی دارد و از طرف دیگر بافت غلیظ آن از تحریک شدن گلو پیشگیری می‌کند. هم‌چنین مطالعات ثابت کرده‌اند مصرف این عسل سبب کاهش سرفه به ویژه در کودکان می‌شود و یکی از درمان‌های خانگی مناسب برای بهبود سرفه می‌باشد.

۷- محافظت از قلب و کمک به کاهش چربی و فشارخون: مصرف عسل چهل گیاه در کاهش فشار و چربی خون مؤثر است و ترکیبات فلاونوئیدی موجود در آن، سبب حفاظت از سلول‌های قلب در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد می‌شود. هم‌چنین مصرف این عسل سبب افزایش جریان خون و جلوگیری از تشکیل لخته در عروق خونی می‌شود.

۸- بهبود عملکرد دستگاه گوارش: عسل چهل گیاه با جلوگیری از تجمع گازهای آزاردهنده و بهبود زخم‌های موجود در دستگاه گوارش سبب بهبود عملکرد اندام‌ها در دستگاه گوارش می‌شود.

توجه۱: مصرف عسل چهل گیاه با توجه به خواص فراوان آن توصیه می‌شود. اما توجه داشته باشید مصرف بیش از اندازه آن سبب اضافه وزن و افزایش قندخون می‌شود و افراد دیابتی باید در مصرف آن احتیاط کنند.

توجه۲: مصرف عسل در کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شود. برای دانستن علت این مورد مقاله “عسل برای کودکان” را مطالعه کنید.

عسل چهل گیاه درکام یکی از عسل‌های خوشمزه و پرطرفدار ماست که طبیعی و خام بودن آن از طریق آزمایش این عسل در آزمایشگاه آسا ثابت شده است. برای خرید عسل چهل گیاه، مشاهده برگه آزمایش و سایر اطلاعات مرتبط با این عسل روی لینک زیر کلیک کنید.

شما تاکنون تجربه استفاده از عسل چهل گیاه را داشته‌اید؟ نظرتان راجع به این عسل چیست؟ خوش‌حال می‌شویم نظر خود را در قسمت دیدگاه‌ها برایمان بنویسید.

منبع: مجله طب سنتی ایران

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *