خواص زنجبیل و عسل و ۱۰ خاصیت حیرت‌انگیز آن

خواص زنجبیل و عسل

زنجبیل که بیش‌تر در نواحی شرق آسیا رشد می‌کند، یکی از سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین ادویه‌ها می‌باشد. این گیاه دارای خواصی مانند خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است.

ترکیب عسل طبیعی به عنوان یک ماده مقوی و مغذی با زنجبیل، سبب ارتقا سلامت بدن شده و می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بیان برخی از فواید معجون زنجبیل و عسل بپردازیم.

خواص زنجبیل و عسل

کمک به درمان سرماخوردگی و گلودرد: معجون عسل و زنجیل در درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. مطالعات نشان داده‌اند که عسل می‌تواند به نازک شدن رسوباتی که در داخل گلو تجمع پیدا می‌کنند و سبب مسدود شدن راه تنفس می‌شوند، کمک کند. هم‌چنین خواص ضد التهابی زنجبیل باعث کاهش التهابات گلو می‌شود.

کمک به سلامت قلب: زنجبیل از طریق کاهش کلسترول بد یا همان LDL و تری گلیسرید، از تجمع لخته در داخل رگ‌های خونی جلوگیری کرده و سبب بهبود سلامت قلب می‌شود.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن: زنجبیل و عسل هر دو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی بوده و به همین دلیل می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشند. هم‌چنین خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی این ترکیب می‌تواند در درمان عفونت‌ها موثر باشد.

کاهش حالت تهوع: همه انسان‌ها در طول زندگیشان بارها و بارها حالت تهوع را تجربه کرده‌اند. مطالعات نشان می‌دهند که زنجبیل در کاهش حالت تهوع نقش چشمگیری دارد؛ از طرفی عسل هم می‌تواند با عفونت‌های باکتریایی که سبب حالت تهوع می‌شوند، مبارزه کند. بنابراین استفاده از معجون عسل و زنجبیل برای کاهش این علامت بسیار توصیه می‌شود.

کمک به کاهش درد: یکی‌دیگر از خواص بی‌نظیر این معجون خاصیت ضد دردی آن می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهند که استفاده موضعی از ترکیب عسل و زنجبیل، در کاهش دردهای ناشی از آرتروز، به ویژه درد زانو موثر است.

کمک به رفع سوء هاضمه: مصرف این معجون هم‌چنین برای افرادی که دچار سوء هاضمه هستند نیز بسیار توصیه می‌شود. سوء هاضمه در واقع بیماری است که با احساس درد و ناراحتی مکرر در ناحیه ابتدایی معده مشخص می‌شود و علت مشخصی هم ندارد. نتایج تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف معجون عسل و زنجبیل به تخلیه معده کمک کرده و بنابراین برای سوء هاضمه بسیار مفید است.

کاهش درد دوران قاعدگی: برخی بررسی‌های صورت گرفته نشان داده‌اند، این ترکیب برای بهبود دردهای دوران قاعدگی نیز بسیار موثر است و مصرف آن در روزهای ابتدایی قاعدگی برای کاهش درد پیشنهاد می‌شود.

کمک به پیشگیری و درمان برخی از سرطان‌ها: زنجبیل به دلیل داشتن ماده‌ای به نام جینجرول، خاصیت سرطانی قوی دارد؛ از طرفی عسل هم سرشار از آنتی اکسیدان‌های فنولی بوده، خواص ضد التهابی قوی داشته و با رادیکال‌های آزادی که سبب آسیب به سلول‌های بدن می‌شوند، مقابله می‌کند. بنابراین مصرف این معجون می‌تواند در پیشگیری و درمان برخی سرطان‌ها از جمله سرطان‌های دستگاه گوارش موثر باشد.

بهبود عملکرد مغز و تقویت حافظه: استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن می‌تواند روند پیری را تسریع کند و پیری هم با بسیاری از مشکلات مغزی از جمله آلزایمر در ارتباط است. یافته‌ها نشان می‌دهند مصرف عسل و زنجبیل، از سلول‌های مغزی محافظت کرده، عملکرد مغزی را بهبود می‌بخشد و در تقویت حافظه موثر است.

کمک به کاهش وزن: یکی‌دیگر ازخواص این معجون کمک به کاهش وزن است. در واقع زنجبیل موجود در این معجون، به بدن برای سوزاندن کالری بیش‌تر کمک می‌کند. هم‌چنین عسل هم نسبت به سایر قندها، مدت زمان بیش‌تری قند خون را در حالت متعادل نگه می‌دارد؛ بنابراین استفاده از آن به منظور کاهش وزن به شکل ناشتا مفید است.

خواص عسل و زنجبیل از گذشته برای همه آشکار بوده است و استفاده از آن به عنوان یکی از درمان‌های طبیعی توصیه می‌شود. فقط دقت داشته باشید که حتما برای تهیه این معجون از عسل خام و طبیعی استفاده کنید تا تاثیرات گفته شده را داشته باشد. عسل غیر طبیعی یا حرارت دیده به اندازه عسل طبیعی و خام مفید نیستند.

شما تجربه استفاده از معجون زنجبیل و عسل را دارید؟ معمولا از این معجون به چه منظوری استفاده می‌کنید؟ برایمان در بخش دیدگاه‌ها بنویسید.

تنها راه تشخیص عسل طبیعی و خام، آزمایش عسل در آزمایشگاه است تا با اندازه گیری فاکتورهای کلیدی و مقایسه مقادیر به دست آمده با مقادیر استاندارد، میزان کیفیت و مرغوبیت عسل مشخص شود. ما در درکام تمامی عسل‌هایمان را آزمایش کرده و بعد از اطمینان از طبیعی و اصل بودن این عسل‌ها، آن‌ها را به شما عرضه می‌کنیم. برای خرید عسل طبیعی به همراه برگه آزمایش روی باکس زیر کلیک کنید.

منابع:

ncbi.nlm.nih.gov

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۱۱۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: کازرون
میزان ساکاروز: ۵.۹۸ درصد
میزان پرولین: ۷۳۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط رو به غلیظ
وزن خالص: ۴۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۰۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیار خوب
منطقه برداشت: نهاوند
میزان ساکاروز: ۳.۲۳ درصد
میزان پرولین: ۷۰۶
رنگ: کهربایی
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای مجید فرهمند
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *