خواص عسل برای پوست

خواص عسل برای پوست

عسل فرآوری نشده یا همان عسل خام، با دارا بودن اجزا مفید بسیار نقش مهمی در بهبود سلامت پوست به ویژه در برابر بیماریی‌های پوستی نظیر آکنه، اگزما، قارچ های پوستی، پسوریازیس، زخم‌ها و حساسیت‌های مختلف پوستی دارد.

عسل، با ایجاد تعادل میکروبی روی سطح پوست به کنترل آکنه کمک می‌کند همچنین مطالعات بسیاری اثرات ضدجوشی عسل را به اثبات رسانده اند. در ادامه مطالعات بیشتر نشان می‌دهند عسل می‌تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی از طریق دفع سلول‌های پیر و فرسوده و تحریک ساخت سلول‌های جدید در جوان سازی و شادابی پوست شما موثر باشد.

عسل اکسیر جوانی

عسل با از بین بردن سلول‌های مرده پوستی نقش مهمی در از بین بردن لکه‌های پوستی دارد. این اتفاق می‌تواند پوست شما را درخشان تر کند. بعد از شستن صورت با آب و صابون می‌توانید عسل رقیق شده با آب را روی صورت خود بگذارید.

عسل طبیعی دارای اثرات ضد پیری نیز می‌باشد و می‌تواند به جلوگیری از شکل گیری چین و چروک‌ها ، جوان نگه داشتن پوست و جلوگیری از عفونت‌های پوستی که سبب تسریع در فرآیند پیری می‌شوند نیز کمک کند.

 بهبود زخم

مطالعات نشان می‌دهند عسل طبیعی قادر است فرآیند بهبود زخم‌های شما را تسریع کند و برداشت ضایعات پوستی ناشی از سوختگی و زخم‌های سطحی و نه بسیار عمیق را بهبود ببخشد.

با عسل به مبارزه با میکروب‌ها بروید

یکی از شناخته شده ترین خواص عسل توانایی آن در کمک به مبارزه با عفونت‌های پوستی نظیر آکنه و کورک‌ها است. طبق یک بررسی ، بسیاری از مطالعات آزمایشگاهی ثابت کرده‌اند که عسل خواص ضد میکروبی دارد.

بسیاری از مقالات خواص ضد میکروبی عسل را به مواردی نظیر اسیدیته (مقادیر بین ۳٫۲ و ۴٫۵ که بسیار بازدارنده است)، خواص آنزیمی ماده ترشح شده از غدد تحت حلقی زنبور، فلاونوویدها، لیزوزیم و اجزای ضدباکتری فرار و… مربوط می‌دانند.

خواص ضد التهابی عسل

عسل همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به بهبود مشکلات پوستی نظیر آکنه و یا پسوریازیس کمک کند. در واقع اگر شما دچار اگزما و یا لکه های پوستی می‌باشید، عسل با بهبود فرآیند ساخت سلول‌های پوستی، در کاهش التهابات ناشی از ضایعات گفته شده نقش موثری ایفا می‌کند.

چنانچه تمایل دارید در زمینه خواص عسل در درمان اگزما، اطلاعات بیش‌تری کسب کنید، به مقاله ” درمان اگزما با عسل” مراجعه نمایید.

سرطان پوست و عسل

مطالعات نشان می‌دهند عسل می‌تواند به درمان سرطان پوست و یا حتی دیگر سرطان‌ها کمک کند. مقالات متعددی نتایج مثبت استفاده از عسل بر روی سلول‌های سرطانی پوست را نشان داده‌اند. این مطالعات بیشتر توانایی عسل در کاهش سرعت رشد و تولید مثل سلولهای سرطانی در بدن را نشان می‌دهند.

*اگر قصد خرید عسل طبیعی و خام برای استفاده از خواص درمانی آن را دارید روی لینک زیر کلیک کنید. عسل‌های درکام طبیعی و خام هستند و دارای برگه معتبر آزمایشگاه و ساکارز زیر ۵ درصد هستند.

مشاهده عسل‌های خام و طبیعی درکام

 منابع:

healthline.com

cajgh.pitt.edu

 

در انبار موجود نمی باشد
۲۱۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر بسیارخوب
منطقه برداشت: فیروزان
میزان ساکاروز: ۱.۲۶ درصد
میزان پرولین: ۵۷۹
رنگ: کهربایی روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای کیانوش شریفی
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۵,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم و عطر عالی
منطقه برداشت: قروه
میزان ساکاروز: ۲.۷۷ درصد
میزان پرولین: ۵۳۷
رنگ: زرد روشن
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای میثم رهبری
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

در انبار موجود نمی باشد
۲۳۰,۰۰۰ تومان

۱۰۰٪ طبیعی و خام
طعم خاص با ته مزه کمی تند
منطقه برداشت: همدان
میزان ساکاروز: ۲.۸۳ درصد
میزان پرولین: ۵۲۵
رنگ: قرمز تیره
غلظت: متوسط
وزن خالص: ۹۰۰ گرم
نام زنبوردار: آقای علی سلیمان‌زاده
ضمانت کیفیت + بازگشت وجه
تخفیف گروهی عسل

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *