طریقه تشخیص چای ترش اصل

تشخیص چای ترش اصل

چای ترش یکی از پرخاصیت‌ترین چای‌ها محسوب می‌شود که در چند سال اخیر به دلیل همین خواص و طعم و عطر خوبی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده و میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا کرده است.

به دلیل کمیاب بودن کاسبرگ‌های گل جاماییکا که چای ترش از آن به دست می‌آید، برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان برای پاسخ به تقاضای بالایی که برای این چای وجود دارد و کسب سود بالاتر، در تولید این چای دست به تقلب می‌زنند. این تقلبات باعث می‌شود که این چای دیگر ارزش قبل را نداشته باشد و در برخی موارد ممکن است مضر هم باشد.

انواع تقلب در چای ترش

برخی از تقلبات متداولی که در چای ترش صورت می‌گیرد، شامل موارد زیر است:

۱- مخلوط کردن چای ترش ایرانی با خارجی

چای ترش ایرانی در مقایسه با اکثر چای ترش‌های خارجی، کیفیت و قیمت بالاتری دارد؛ به همین دلیل گاهی برخی از فروشندگان، چای ترش خارجی را با چای ترش ایرانی مخلوط می‌کنند و آن را به اسم چای ایرانی می‌فروشند.

۲- مخلوط کردن چای ترش با گل سرخ

به دلیل کمیاب بودن چای ترش، ممکن است برخی از تولیدکنندگان، گلبرگ‌های چای ترش را با گل سرخ ترکیب کنند و آن را به اسم چای ترش به مردم بفروشند؛ این مورد باعث می‌شود که خریداران این چای از فواید آن بی‌بهره بمانند.

۳- افزودن رنگ و اسانس شیمیایی

گاهی نیز برخی تولیدکنندگان به خرده‌های چای ترش که در تهیه چای کیسه‌ای استفاده می‌شود، رنگ و افزودنی شیمیایی اضافه می‌کنند. چنین چایی دیگر خواص قبل را ندارد و هم‌چنین مصرف آن در طولانی‌مدت، می‌تواند برای معده مضر باشد.

۴- مخلوط کردن چای ترش کهنه با چای ترش تازه

برخی افراد نیز ممکن است چای‌های ترش قدیمی را که مدت زیادی در انبار مانده‌اند، با چای ترش تازه‌تر ترکیب کنند. این تقلب باعث می‌شود که این چای خاصیتش را از دست بدهد و دیگر عطر و طعم قبل را نداشته باشد.

طریقه تشخیص چای ترش اصل

شما می‌توانید از طریق دم کردن چای ترش و دقت به عطر، طعم و رنگ چای تا حدودی به طبیعی بودن آن پی ببرید ولی در حالت کلی هیچ روش قطعی برای تشخیص چای ترش تقلبی وجود ندارد. بهترین راه برای اطمینان از اصل بودن چای ترش، خرید آن از فروشگاه‌ها و مکان‌های معتبری است که خودشان طبیعی و مرغوب بودن چای را از قبل تست کرده باشند.

این مدل تقلبات در چای سیاه هم وجود دارد. برای شناخت روش‌های تشخیص چای اصل کلیک کنید.

چای ترش را از کجا بخریم؟

شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان، بهترین چای ترش‌های ایران را دارد. چای ترش درکام از این منطقه تهیه می‌شود. ما این چای را ابتدا به دقت تست و کیفیت سنجی می‌کنیم و بعد از اینکه مطمئن شدیم اصل و فاقد رنگ و سایر افزودنی‌های شیمیایی است، آن را به شما عرضه می‌کنیم.

چای ترش درکام عطر و طعم عالی و رنگ طبیعی و فوق العاده‌ای دارد. شما می‌توانید برای خرید چای ترش اصل و آشنایی با جزئیات بیش‌تر در مورد این چای، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

در انبار موجود نمی باشد
۳۹,۰۰۰ تومان

چای ترش ایرانی درجه یک
پر از غنچه‌ گل سرخ
تولید شهرستان دلگان
طعم ترش و متفاوت
عطر عالی
رنگ عالی
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمام دم: ۷ دقیقه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

در انبار موجود نمی باشد
۴۹,۰۰۰ تومان

چای سبز ایرانی تابستان ۱۴۰۰
برگ‌های متوسط و پیچیده
طعم عالی
عطر خوب و ملایم
رنگ‌دهی بسیار خوب
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمان دم: ۵ تا ۸ دقیقه در آب ۸۰ درجه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

در انبار موجود نمی باشد
۱۰۰,۰۰۰ تومان

چای سرگل بهاره ۱۴۰۰
بهترین و مرغوب‌ترین چای سیاه ایرانی
طعم گس و دلنشین و عطر عالی
تا ۶۰ هزار تومان تخفیف بگیرید (کلیک کنید)
از منوی زیر گزینه مورد نظر خود را انتخاب و سپس دکمه “افزودن به سبد خرید” را بزنید.

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *