راه‌های تشخیص چای ایرانی اصل و مرغوب چیست؟

چای ایرانی سالم و طبیعی

راه‌های تشخیص چای ایرانی سالم و طبیعی از چای نامرغوب که حاوی رنگ‌ و طعم‌دهنده‌های شیمیایی می‌باشد بسیار ساده است.

۱) دم کردن چای و توجه به رنگ و طعم آن

برای تشخیص چای ایرانی درجه یک، چند راه حل ساده وجود دارد اما راه‌حل اصلی آن که بهترین و سریع‌ترین راه هم هست، تست و دم کردن چای است. هنگامی‌که چای را درون آب جوش می‌ریزید اگر از همان دقایق اول، چای رنگ بدهد و بعد از گذشت ۵ الی ۶ دقیقه، رنگی زیاد و غیرطبیعی نمایان شود، معلوم می‌شود که از رنگ دهنده شیمیایی برای افزایش رنگ‌دهی چای استفاده شده است. بعد از دم کشیدن چای و نوشیدن آن نیز باید به طعم و عطر آن دقت کنید. چای ایرانی عطر خیلی ملایم و طعم گس دارد و درصورتی‌که طعم و عطر زیاد داشته باشد و یا طعم دار باشد، به این معنی است که از طعم‌دهنده‌های غیرطبیعی برای تغییر طعم و عطر چای اصیل ایرانی استفاده شده است. از چای‌های خارجی یا حتی بعضی چای‌های داخلی که طعم زعفران، لیمو، دارچین و هرگونه طعم‌دهنده طبیعی را می‌دهند نیز استفاده نکنید چراکه طعم‌دهنده‌های این چنینی نیز شیمیایی هستند. البته گاهی اوقات چنین طعم‌دهنده‌هایی مثل چوب دارچین یا زعفران و دانه‌های هل درون بسته‌بندی چای وجود دارند اما اگر فقط طعم و عطر آن را داشتند از مصرف آن‌ها صرف‌نظر کرده و سلامت خود را مدنظر قرار دهید.

۲) ریختن چای درون آب سرد

یکی دیگر از راه‌حل‌هایی که شاید همان ابتدا شما را به ناسالم بودن چای مطمئن کند ریختن چای درون یک فنجان آب سرد است. اگر همان اول چای رنگ بدهد یعنی غیرطبیعی است و رنگ‌های شیمیایی دارد. دقت کنید که اگر رنگ ندهد دلیل بر سالم بودن آن نیست و باید در مرحله بعدی با روش‌های دیگری که توضیح داده‌ایم از طبیعی بودن چای مطمئن شوید.

۳) توجه به مدت زمان دم کشیدن چای

یکی دیگر از مسائلی که باید برای تشخیص چای ایرانی درجه یک از چای خارجی یا ناسالم به آن توجه نمود، زمان دم کشیدن چای است. چای ایرانی به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا دم بکشد.

 

۴) نگهداری چای دم کرده به مدت ۲۴ ساعت درون لیوان

به عنوان یک راه‌حل دیگر می‌توانید مقداری از چای دم‌کرده را درون لیوان ریخته و به مدت ۲۴ ساعت به آن زمان بدهید. اگر چای غلیظ و سیاه شود و رنگ آن به‌سختی از لیوان پاک شود یعنی چای حاوی رنگ شیمیایی بوده و طبیعی نیست چراکه رنگی که مربوط به رنگ‌دهی طبیعی چای ایرانی است به‌سادگی از قوری و لیوان شسته می‌شود.

اگر قصد خرید چای ایرانی را دارید به این نکته دقت کنید که سه نوع چای ایرانی به نام‌های بهاره، تابستانه و پاییزه وجود دارد که نام هرکدام حکایت از فصل برداشت چای دارد. چای ایرانی بهاره لاهیجان، بهترین نوع چای ایرانی است که طعم بهتری دارد و چوب آن کمتر است. به علت افزایش چوب چای به مرور و در طول سال، فقط در سه فصل اول سال چای برداشت شده و در فصل زمستان چای برداشت نمی‌شود.

درکام با ارائه بهترین چای های ایرانی در بسته بندی های مختلف، خرید چای ایرانی مرغوب را برای شما آسان کرده است.

با درکام مراقب سلامتی خود و خانواده‌تان باشید.

در انبار موجود نمی باشد
۳۹,۰۰۰ تومان

چای ترش ایرانی درجه یک
پر از غنچه‌ گل سرخ
تولید شهرستان دلگان
طعم ترش و متفاوت
عطر عالی
رنگ عالی
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمام دم: ۷ دقیقه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

در انبار موجود نمی باشد
۱۰۰,۰۰۰ تومان

چای سرگل بهاره ۱۴۰۰
بهترین و مرغوب‌ترین چای سیاه ایرانی
طعم گس و دلنشین و عطر عالی
تا ۶۰ هزار تومان تخفیف بگیرید (کلیک کنید)
از منوی زیر گزینه مورد نظر خود را انتخاب و سپس دکمه “افزودن به سبد خرید” را بزنید.

در انبار موجود نمی باشد
۴۹,۰۰۰ تومان

چای سبز ایرانی تابستان ۱۴۰۰
برگ‌های متوسط و پیچیده
طعم عالی
عطر خوب و ملایم
رنگ‌دهی بسیار خوب
فاقد هرگونه مواد افزودنی
زمان دم: ۵ تا ۸ دقیقه در آب ۸۰ درجه
بهترین زمان مصرف: ۱۸ ماه پس از تولید

این مطلب رو دوست داشتید؟

لطفاٌ بهمون امتیاز بدید(راست ترین ستاره ۱ امتیاز و چپ ترین ستاره ۵ امتیاز دارد )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *